Stihjulsett for 29" selges. Karbonfelg fra Light Bicycle med innvendig bredde på 23mm. Framhjulet er fra juli 2013, mens bakhjulet ble bygd i mai 2014 med ny felg jeg fikk på reklamasjon(forsterket og 20-30gram tyngre enn framfelg)
Framhjul: Nav: Novatec D881SB Eiker: 32stk Pillar flate eiker, veldig lette, vet ikke modell Felg: Light Bicycle karbon med 23mm innvendig bredde Vekt: 790g Aksling: 15x100, men har 20mm kopper som følger med. Tilstand: Snorbein og snurrer veldig veldig lett.
Bakhjul: Nav: Hope Pro 2 Evo 40t Eiker: 32stk DT Comp Felg: Light Bicycle karbon med 23mm innvendig bredde Vekt: 920g Aksling: 142x12, har kopper for 135mm QR som følger med. Boss: Shimano MTB 9/10/11-delt(IKKE SRAM XD) Tilstand: Trenger litt retting, kan enten fikses på forhånd eller noen kroner avslag i pris, lager er flott Total vekt 1710g på bagasjevekta.
Kostet med Novatec D881 og D882 nav 646USD ink frakt. Koster i dag med Hope nav 950USD + frakt.
Pris: 4000,- eks frakt. Selger HELST til lokal kjøper som kan komme å se hjulene.
Bakhjul ble forøvrig bygget opp hos Hank Sport i Trondheim, og blir rettet der før salg. Framhjulet ble bygget av LightBicycle selv, og har ikke hatt behov for oppretting.
6 bolt skivefester på nav.
Ikke brukt siste 12mnd, da jeg har annet hjulsett i bruk. Har tenkt dette som reserversett, men må nå ha et boost-sett for 29, ergo må dette bort.
Brukt slangeløst uten problem. Sterkt og stivt som rakkern, tåler mine 85++ kg lett på ganske røff stisykling.