Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Chromecasten lagger, hakker og er generelt ugreit

Chromecasten lagger, hakker og er generelt ugreit #2336054 20/08/2016 18:43
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
For noen mnd siden sa jeg opp TV avtalen og tenkte jeg bare kunne kjøre ting på chromecast. Glor ikke forferdelig mye på TV, men merket meg under (den ene matchen jeg så) ballspill VM at ting lagget. Kontaktet nettselskapet og trodde at ting var ok......det var det jo såklart ikke for under hele XCO damer har det vært skikkelig ugreit med et par sekunders stopp stadig vekk selv om all annen datatrafikk har vært kuttet ut. Telenor hevdet sist at jeg hadde ok hastighet iht avtale og det stemmer for når jeg kjører test så får jeg 29mbs ut/inn med Ping på 17ms. På generelt grunnlag kan jeg si at jeg aldri egentlig har vært der hvor jeg trodde jeg skulle være etter at vi fikk fiber. Jeg synes linja tåler lite trafikk før ting går treigt. Jeg har også lastet ned program for å sjekke om noen har hacket seg innpå, men det viser ingen andre enn oss. Modemet står også ganske greit plassert. Streaminga lagget ikke når jeg valgte å droppe casting og bare hadde den rett på PC heller. Noen som kan tenke seg hva det kan være?

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Chromecasten lagger, hakker og er generelt ugreit [Re: sanouka] #2336086 20/08/2016 20:08
S
Squawker Offline
Fersking
Fersking
S
WiFi er i utgangspunkt noe dritt, og antennaen i Chromecast er underdimensjonert og gjemt bak en svær dings med masse metall og elektronikk (tv'en altså).

Den første tingen jeg ville ha prøvd er å finne/kjøpe en HDMI forlengelseskabel (hannplugg til hunnplugg altså), og flytte selve Chromecast'en litt ut og vekk fra tv'en.

Funker ikke det, og du har en ruter/svitsj i nærheten går det også an å kjøre Chromecast på ethernet kabel i steden for WiFi, men det krever noen kabeltriks (Clas Ohlson og Kjell & Company).

Re: Chromecasten lagger, hakker og er generelt ugreit [Re: sanouka] #2336202 21/08/2016 10:57
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Prøver forlenger først jeg. Høres ut som en absolutt mulig forklaring. Takker.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Chromecasten lagger, hakker og er generelt ugreit [Re: sanouka] #2336227 21/08/2016 14:51
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Burde være greit sak å avgjøre om det er linja eller CC, hva skjer med kabel direkte uten CC?

The obvious: Cast eller speile? Sistnevnte krever veldig stabilt hjemmenettverk og streamer ikke direkte.

Hvis du ikke har andreutgaven merket jeg stor forskjell i stabilitet. Verdt hver krone, mye raskere generelt. Den kommer og med en liten sladd så du kan få flytta litt på den.

Redigert av JoachimV; 21/08/2016 14:52.

Re: Chromecasten lagger, hakker og er generelt ugreit [Re: sanouka] #2336376 21/08/2016 19:49
fazerfreak Offline
Fersking
Fersking
Logg på routeren og Deaktiver IP6 under netverk slik at du kun bruker ip4 internt.
Gjort dette selv grunna lignende problem, nettet er no Mye mer stabilt

Redigert av fazerfreak; 21/08/2016 19:51.

---------------------------
Insta :http://instagram.com/tommylidal
sykkler:
Hardrocx Camblium Mean Ed. 98´ (refreshed)
Specialized Big Hit fsr1 08´
IronHorse Sunday wc 08
Hardrocx X5 (refreshed)
Re: Chromecasten lagger, hakker og er generelt ugreit [Re: sanouka] #2336398 21/08/2016 21:31
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Hvis du bor i et område med mange trådløse nett, kan det være andre som bruker samme kanal som deg. Prøv å bytte kanal, skru ev. av 2,4GHz og bruk kun 5.0GHz (håndterer inferens bedre).

Hvis det ikke er langt fra wifi-router til Chromecast, kan det også hjelpe å skru ned styrken/effekten på wifi-router.

Har du en Android device, hjelper Wifi Analyzer deg å finne beste kanal:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer

Thomas
Re: Chromecasten lagger, hakker og er generelt ugreit [Re: Squawker] #2336401 21/08/2016 21:44
A
aldursil Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Sitat: Squawker
WiFi er i utgangspunkt noe dritt, og antennaen i Chromecast er underdimensjonert og gjemt bak en svær dings med masse metall og elektronikk (tv'en altså).

Den første tingen jeg ville ha prøvd er å finne/kjøpe en HDMI forlengelseskabel (hannplugg til hunnplugg altså), og flytte selve Chromecast'en litt ut og vekk fra tv'en.

Funker ikke det, og du har en ruter/svitsj i nærheten går det også an å kjøre Chromecast på ethernet kabel i steden for WiFi, men det krever noen kabeltriks (Clas Ohlson og Kjell & Company).

Denne funker som gull. Ikke hatt noen problemer siden den ble anskaffet. Ble levert lynkjapt i tillegg.

https://store.google.com/product/ethernet_adapter_for_chromecast

Re: Chromecasten lagger, hakker og er generelt ugreit [Re: sanouka] #2336444 22/08/2016 06:32
E
eryx Offline
Entusiast
Entusiast
E
Ping på 17ms er ganske dårlig, bør stort sett ligge under 5ms.

Maks hastigheten du opplever ved test av linja trenger heller ikke nødvendigvis å være noe godt mål på kvaliteten på linja.

Redigert av eryx; 22/08/2016 06:33.
Re: Chromecasten lagger, hakker og er generelt ugreit [Re: aldursil] #2336788 22/08/2016 18:26
S
Squawker Offline
Fersking
Fersking
S
Sitat: aldursil
Sitat: Squawker

Denne funker som gull. Ikke hatt noen problemer siden den ble anskaffet. Ble levert lynkjapt i tillegg.

https://store.google.com/product/ethernet_adapter_for_chromecast

Se der, ja. Mye bedre enn å trikse med USB Ethernet og USB On-The-Go kabel... resultatet blir nøyaktig den samme, bare billigere og mer forseggjort med Google varianten. Trodde faktisk ikke den var så lett å oppdriver utenfor USA, men verden har gått videre.

Re: Chromecasten lagger, hakker og er generelt ugreit [Re: sanouka] #2337569 24/08/2016 09:08
Joffa_ Offline
Fersking
Fersking
Streamer du direkte til kilden med Chromcast, eller går den via PC?

If in doubt, go flat out!
----------

Moderator  support