Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Feil/mangler ved levering,Canyon Aeroad CF SLX 8.0

Feil/mangler ved levering,Canyon Aeroad CF SLX 8.0 #2335888 19/08/2016 20:48
LarsTotland Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Hei,

Jeg bestilte for en stund siden en Canyon Aeroad CF SLX 8.0
Har gledet meg stort til å få sykkelen og idag var dagen.

Da jeg pakker den ut reagerer jeg på et par ting. Den hadde reynolds blå bremseklosser som ikke er stock fra Canyon. Flott tenkte jeg.
Videre var alle løse deler bare lagt i en canyon netting pose, noe jeg synes virket uproft og merkelig ( jeg er ikke så erfaren, og her var ganske mye smådeler). Så derfor på monteringsvideoer på youtube hvor det klart kommer fram at alle slike deler egentlig skal komme i esker ol. Så her er det noe merkelig.

Og det endet ikke der.

Da vi skulle montere styret ser vi at skruen du strammer ned gjennom stemmet og til gaffelen er bøyd så det ikke går å skru den inn.
Vi har pakket bilen og skal sykle fra Eidfjord til Geilo imorgen og jeg tok derfor avgjørelsen om å pakke inn skruen i to t-skjorter og forsiktig rette den ut. Dette gikk, men det er helt klart at jeg ikke vil ha det slik som dette ( dette er kun en nødløsning).

På grunn av disse ulike tingene begynte jeg å se over sykkelen.
Etterhvert fant jeg et solid hakk på kanten av bakgiren. Dette ser tom ut som det har blitt polert for å ikke være så "stygt".

Ser videre at plasten som skal ligge mellom kasetten og hjulet i transport når sykkelen er ny ikke er tilstede, men ligger løst i nettingposen jeg fikk med sykkelen.

Jeg er fortvilt etter endelig å ha investert mesteparten av mine sparepenger i en en "skikkelig" sykkel. Føler jeg sitter meg skjegget i postkassen.
Skal jeg være ærlig er jeg skuffet og forbannet.

Da turen imorgen er nøye planlagt har jeg lyst å sykle denne, men jeg er redd canyon da ikke vil godta min retur av sykkelen (?)

Det jeg tenker er å bruke den i helgen (2 dager) og så ringe canyon norge på mandag å legge fram denne saken. Det jeg ønsker å si er såklart at jeg er ekstremt skuffet og forbannet, og ønsker å beholde denne sykkelen og bruke den fram til de får sendt meg en ny sykkel. i tillegg til at jeg ønsker en rabatt på prisen.

Jeg aner ikke hva denne sykkelen her har blitt brukt til, men jeg føler meg ikke trygg på den. I mine øyne virker det som en sykkel som har vært brukt som utstilling, demo, mistet ned el.

Er det noen der ute som kan gi meg noen tanker og innspill?
Overreagerer jeg, eller hva?
For meg er det ikke slik som dette en sykkel til 45.000,- skal være.
Ikke når man kjøper ny fra leverandør.

Det skal også sies at esken var helt strøken når den ble levert. Ikke et hakk i noen hjørner, eller på noen flater, og alt var inntak av beskyttelse nede i selve boksen, så skader under transport har ikke forekomt.

Jeg har tatt bilder av alt jeg har nevnt over for dokumentasjon til Canyon Norge.

Hører gjerne deres tanker, og beklager om dette innlegget ble litt uoversiktlig, men frustrasjonen er stor.

Beste hilsener,
1gang karbon eier.

født på en fredag, i tide til helgen
Re: Feil/mangler ved levering,Canyon Aeroad CF SLX 8.0 [Re: LarsTotland] #2335904 19/08/2016 21:40
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Etter alle solemerker har du jo mottatt en brukt sykkel...

Jeg ville ikke turt å bruke den før jeg fikk en skriftelig ok fra Canyon på at det er greit. Du gjøre ihvertfall en reklamasjon potensielt svært vanskelig.

Canyon vet jo om sykkelen er ny eller ikke, så det kan godt hende de er greie selv om du har brukt sykkelen.

I følge EUs regler om postordresalg (Forbrukerrettighetsdirektivet) står du i teorien sterkt i denne saken, spesielt om du har betalt med kredittkort.
Men i praksis tror jeg du sparer deg for en del krøll ved å la sykkelen stå til du har snakket med Canyon.

Thomas
Re: Feil/mangler ved levering,Canyon Aeroad CF SLX 8.0 [Re: LarsTotland] #2335905 19/08/2016 21:41
S
spinat Offline
Ringrev
Ringrev
S
Jeg skjønner at dette er skuffende, og at du ønsker en ny sykkel. Jeg ville dog ikke tatt den i bruk hvis du akter å reklamere.

Re: Feil/mangler ved levering,Canyon Aeroad CF SLX 8.0 [Re: LarsTotland] #2335916 20/08/2016 00:09
R
rokkitan Offline
Entusiast
Entusiast
R
Bare for sikkerhets skyld; Sykkelen er ikke kjøpt fra Factory Outlet hvor de også selger brukte sykler?

Karbonbasert livsform.
Re: Feil/mangler ved levering,Canyon Aeroad CF SLX 8.0 [Re: rokkitan] #2336006 20/08/2016 14:51
LarsTotland Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Nope, den ble solgt som en ny men har da en del merker en ny sykkel ikke skal ha.

Re: Feil/mangler ved levering,Canyon Aeroad CF SLX 8.0 [Re: LarsTotland] #2336017 20/08/2016 15:36
Awesnes Offline
Avhengig
Avhengig
Canyon har jo en mann på forumet, hør med han.

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showprofile&User=32361

Re: Feil/mangler ved levering,Canyon Aeroad CF SLX 8.0 [Re: LarsTotland] #2343555 09/09/2016 07:30
R
Rullevondt Offline
Fersking
Fersking
R
Hva ble utfallet i denne saken?

Re: Feil/mangler ved levering,Canyon Aeroad CF SLX 8.0 [Re: Rullevondt] #2344225 11/09/2016 08:42
LarsTotland Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Jeg lånte ut brukerkontoen min til en kompis for denne tråden her... Ikke sikker på endelig utfall, men han har fått tommel opp til å bruke den sykkelen han fikk frem til ny sykkel er på plass. Om det blir oppgradert årets modell eller neste års modell vites ikke.... De er i hvert fall utsolgt for årets....

Moderator  support, Valentino