Hei!
Har du lyst til å bli med på bikepackingtur på fjellet? Jeg er for tiden i gang med innspurten på en bok om bikepacking i Norge. Helgen 2–4. september har jeg planlagt siste tur: En stitur på Lillehammerfjellet. Målet er å samle så mange bikepackere vi kan og ha tre fine dager til fjells med erfaringsutveksling og moro på godsti.
Vi starter på Lillehammer stasjon, sykler opp på fjellet på asfalt og grus og tar deretter inn på fin-fin sti. Sammenlagt omlag 120 kilometer, hvorav 65 kilometer består av grus og asfalt og 55 km er på sti. Det meste av strekket på grus og asfalt er tur-retur stidelen. Det er stort sett nokså flat eller småkupert sykling på enkle til middels vanskelige stier i fjellet bortsett fra en og annen kolle vi stikker oppom. Regn med litt stein og enkelte bløte partier. Jeg kommer selv til å sykle på tjukksykkel, men de fleste typer terrengsykkel burde kunne fungere.
Vi tar oss god tid og venter på hverandre. Tanken er å starte tidlig fredag ettermiddag i ett–totiden og runde av søndag tidsnok til at vi kommer oss hjem med toget med god margin.
Ta gjerne kontakt på mikkel_sb ætt yahoo.no eller på Facebook om du vil være med eller det er noe du lurer på.
Del gjerne!
Tursykkelhilsen
Mikkel Soya Bølstad
Redigert av Mikkelb; 19/08/2016 07:16.