Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trainingpeaks

Trainingpeaks #2335123 17/08/2016 20:10
J
JohanErwin Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
J
Hei.
Jeg begynner å få lyst til å utforske flere aspekter ved sykling. Jeg har sykler i 1,5 år og har hatt stor fremgang. Blant annet syklet Bergen - Voss ICON_LAUGH Nok om det. Hovedpoenget er at jeg er kommet i en periode der det er vanskelig å gå ut å sykle, nettopp fordi jeg ikke har mål eller mening. Derfor har jeg tenkt å teste ut trainingpeaks.com og deres funksjon til å "leie" en trener.
Jeg har snakket med et par på e-mail, og en på mobil i dag. Jeg gjorde veldig klart at jeg er 17 år, og har ingen fast inntekt. Fikk et tilbud fra en som skulle ha 15k(!) i året ICON_SHOCKED

Så snakket jeg med en på mobil i dag som vil sette opp en treningsplan for meg og mine intensjoner med sykling. Han ville at jeg skulle prøve dette frem til nyttår for 500kr. Så gå ut i fra den prisklassen hvis jeg velger å fortsette. Han sa at han ikke gjorde dette for pengene, men erfaring og egen interesse.

Er det noen på dette forumet som har erfaring med å ha en trener digitalt? Hvis så, er dette en ideell måte å trene på. Litt kjipt å måtte kjøre 40/45 min hver vei til den lokale ene klubben som har treninger på ukedager.
Takker for svar som vanlig! ICON_SMILE

Re: Trainingpeaks [Re: JohanErwin] #2340136 31/08/2016 08:05
Per-Christian Offline
Medlem
Medlem
Hei Johan,

Kan heller anbefaler deg å kjøpe den en rulla og begynn med Trainerroad. det koste ca.100 kroner i uken og dem ha tønnevis med treningsprogrammer.

Jeg ha selv trent alene digitalt men jeg ha da trente inne i uker dagene og ha brukt helgene til å sykle med sykleklubben som jeg er medlem av.

Re: Trainingpeaks [Re: Per-Christian] #2340503 31/08/2016 19:21
E
Erlend L Offline
Veteran
Veteran
E
Istemmer. Det beste hadde nok vært en klubb, men skal du trene alene er TrainerRoad et billig alternativ (bortsett fra at du trenger en rulle med effektstyring). Jeg har klippet ut litt fra treningsplanene nedenfor.

Dette er også en god test på hvor mye du ønsker å drive med sykling - hvis du orker å gjennomføre disse programmene inne på rulla, kan du trygt regne med at du er skikkelig motivert for sykling...

PS: En datamaskin med en eller annen form for underholdning i nærheten av rulla anbefales, kanskje også sammen med en vifte eller to. Se fram til mange timer i ensomhet på rulla i vinter - det er bare lekkert!

Vedlegg

Tursyklist og hobbytriatlet.
Re: Trainingpeaks [Re: JohanErwin] #2340507 31/08/2016 19:37
sveinaa Offline
More than words
More than words
Ligger og treningsplaner fra CTS på Strava om man er premium bruker.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Moderator  support, Valentino