Hei
Har noen lignende problemer selv. Opplevde at frembremsen bare hylte. Renset bremseskiven med bremseskive rens. Var ok etterpå i cirka 1 KM, så begynte samme problemet med hyling i bremse og veldig lite bremsekraft.
Tok ut klossene og tok de med til sykkelverksted for å spørre etter nye. Fikk beskjed om at de ikke var slitt, men han tok og pusset de med litt fint sandpapir og brente av de med sånn brenner det er linket til høyere opp her.
Han anbefalte meg også og finne en lang bakke og sette fart nedover og holde bremsen inne hele veien slik at det ble kontakt og både skiver og klosser ble skikkelig varme for å eventuelt få brent av seg noe dritt.
I og med at jeg fikk kludret det til litt når jeg skulle sette inn bremseklossene, hvor jeg endte opp med ett stempel som ikke kom ut pga dårlig trykk sendte jeg bare sykkel på verksted.
Bremseservice ble foretatt hvor alt ble renset en gang til, og en mindre olje lekasje funnet og fikset.
Men allikevel etter service, hyler det i bremser og det er ikke imponerende bremsekraft.
Er det denne bakken med bremsene inne som må til for å få svidd av bremser og skiver ordentlig.
Eller må jeg investere i nye klosser enda de gamle ikke er utslitt.
Om det er av betydtning så mener jeg det er følgende bremser: Skivebremser: Shimano BR-M596