Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

2017 Canyon Inflite

2017 Canyon Inflite #2334218 15/08/2016 16:23
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 487
-Joachim- Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 487
Canyon slipper 2017 modellen av kråsser'n deres.

Denne hadde vært en het kandidat hvis jeg skulle hatt ny sykkel.

https://www.canyon.com/no/road/inflite/

Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2334219 15/08/2016 16:34
Registrert: May 2012
Innlegg: 276
MaximoBongo Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: May 2012
Innlegg: 276
Huff, den kombinasjonen av Astanablå og Tinkoffgul var fæl. Ser nok best ut under et godt lag med gjørme...

Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2334228 15/08/2016 17:28
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 1,124
Flo Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 1,124
Hadde vurdert den om det var 15/100 foran og 12/142 bak. 9mm Qr blir for spinkelt. Vet heller ikke helt hva jeg synes om fargene ICON_SMILE

Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2334313 15/08/2016 20:19
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 98
K
Kleivis Offline
Medlem
Offline
Medlem
K
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 98
Synes den blå og gule var dødsfet. Hadde kjøpte den om eg ikke allerede hadde en grå Inflite.

Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2334339 15/08/2016 22:12
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Disse fargekombinasjonene kommer tungt i 2017. Bare å venne seg til det yes

Canyon Inflite


Giant TCR Advanced 1 Disc



Cannondale Bad Habit Carbon 1

Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2334343 15/08/2016 22:47
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 689
M
mpe Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
M
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 689
Vekta på Inflite 9.0 har økt fra 8,6kg til 8,9kg ser jeg. Eller er de bare blitt mer ærlige..?

Redigert av mpe; 15/08/2016 22:49.
Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2334776 16/08/2016 20:54
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 2,061
Espen E Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 2,061
Egentlig litt deilig at Canyon beveger seg bort fra grått/sort....


- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg....
2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International
http://instagram.com/esp1e/
Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2335072 17/08/2016 17:45
Registrert: Aug 2016
Innlegg: 7
O
Olavkige Offline
Fersking
Offline
Fersking
O
Registrert: Aug 2016
Innlegg: 7
Hei

Jeg også biter meg merke i en vektøkning på Inflite-modellene. Canyon Inflite 9.0 S har nå vekt 9,7 kg mot 8,3kg på fjorårsmodellen. Noen som vet hvorfor?

Re: 2017 Canyon Inflite [Re: Flo] #2335129 17/08/2016 20:39
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 145
Diffie Hellmann Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 145
Sitat: Flo
9mm Qr blir for spinkelt.

Peter Denk (designer Scott, Cannondale - nå hos Specialized) er uenig med deg. Her er hva han sa om stivt baktriangel og QR i.fbm med designet av F-Si modellen. Det samme vil vel gjelde for en cx.

Hi everybody,
as me and my team did design the bike let me share some background infos.
Why a thruaxle is a bad idea for a XC hardtail ?
I love thruaxles on fullsuspension bikes. But unfortunatelly on diamondframe hardtails they are not adding stiffness to the rearend at all. This might be surprising but we tested that with multiple thruaxles and QR´s in our testlab very seriously.
That leads to following situation
A thruaxle adds weight
A thruaxle does NOT add any stiffness advantage on a hardtail (on a fully it can)
A thruaxle slows down wheelchanges
But we really hated the soft rearend feel of traditional 29er wheels.
So we came up with a solution to design the stiffest rearend AND the stiffest rearwheel c all 29er on the market.
So you, as the rider, get the best out of 2 worlds. The stiffness you need AND the simplicity and lightweight of a QR.
Happy trails
Peter


http://www.bikerumor.com/2014/05/30/2015...tes-everything/


[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: 2017 Canyon Inflite [Re: Diffie Hellmann] #2335138 17/08/2016 20:56
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
+1, men kun hva gjelder ramme.

Min forståelse er at gjennomgående aksling i gaffel gir reelle fortrinn (økt stivhet, noe som muliggjør lettere gafler, økt sikkerhet) mens gjennomgående aksling versus tradisjonell hurtigkobling i rammen i praksis primært er et spørsmål om felles standarder. Kan selvsagt variere, alt etter stivhet i rammen.

Hva gjelder standarder, går utviklingen i retning av gjennomgående aksling i både gaffel og ramme. Det gjelder både cx, eventyr/grussykler og landeveissykler med skivebremser.

Har Inflite virkelig fortsatt tradisjonell hurtigkobling/qr i både ramme og gaffel? En smule overraskende.

Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2335228 18/08/2016 07:24
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 1,124
Flo Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 1,124
Peter Denk beskriver jo bakakslingen og der kan jeg være enig i at det kanskje ikke har så mye å si på en hardtail. Men lette karbongafler har helt klart et problem med fleks når jeg står i spurt.

Re: 2017 Canyon Inflite [Re: Flo] #2335366 18/08/2016 12:14
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 145
Diffie Hellmann Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 145
Den fleksen ligger kanskje mer i dekk, fremhjul og gaffel enn i selve hurtigkoblingen? Ved bremsing på en cx med skivebrems, derimot, tror jeg at gjennomgående aksling er en bedre løsning iom. at det faktisk er stivere. Kreftene under bremsing vil gå motsatt enn med felgbrems, og vil sette mye større stress på akslingen. Avstanden mellom klossene er også langt mindre, og setter høyere krav til stivhet mellom hjulaksling og gaffel.

Misforstå meg rett, jeg prøver ikke å si at fleks er å foretrekke....


[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2335438 18/08/2016 14:21
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Omtale i dag på Road.cc. Skriver om farge, pris og komponenter uten noen forklaring på vektøkningen. Den diskuteres forresten allerede på tyske fora.

Liker at syklene kommer med utmerkede Schwalbe X-One eller Conti GP 4000S II originalt!

Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2335477 18/08/2016 17:35
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 1,484
E
elviz Offline
Veteran
Offline
Veteran
E
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 1,484
Jeg skudde opp min nye inflite al 9.0 2016 mod i dag. Vekta viste 8.7. Str M

Re: 2017 Canyon Inflite [Re: elviz] #2335482 18/08/2016 17:54
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
yes

Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2423855 29/07/2017 22:18
Registrert: Feb 2011
Innlegg: 119
F
Folars1 Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
F
Registrert: Feb 2011
Innlegg: 119
Noen som har hørt noe om 2018 utgaven av Inflite? Kommer den med gjennomgående akslinger tro ... ?

Hvis ikke er jeg ikke langt unna å bestille en 9.0 S for jobbpendling på salget som er nå.

Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2423856 29/07/2017 22:31
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Vet ikke, men 2018-utgaven i karbon ser absolutt rå ut.

Så vidt jeg kan se fra bildet, er det gjennomgående akslinger (?). Noe annet vil overraske meg.

Spørsmålet er om alu-versjonen også fornyes i tråd med karbonversjonen.


Gear Patrol: Here Are Leaked Images of Canyon’s Newest Bike

Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2429259 14/08/2017 22:40
Registrert: May 2015
Innlegg: 301
MariusN Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: May 2015
Innlegg: 301
https://scontent-bru2-1.cdninstagram.com...828272640_n.mp4



Canyon Inflite CF SLX

[url=https://www.canyon.com/en-no/road/inflite/][/url]

Priser fra 21k, flat mount, thru axles, støtte for 1/2x11



Pussig overrør/seterør overgang. Colnago har jo fjernet den skulderstøtten de hadde der fordi det er mer vanlig å bære sykkelen lenger frem mot styrerøret nå om dagen.


Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2429289 15/08/2017 05:53
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 3,859
Loki Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 3,859
Denne var da rett og slett fæl, eller trenger det bare tid?


He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2429342 15/08/2017 08:09
Registrert: May 2012
Innlegg: 944
ganskefort Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2012
Innlegg: 944
Det kan være innafor med en egen tråd om Canyon Inflite 2018?


Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Re: 2017 Canyon Inflite [Re: -Joachim-] #2429356 15/08/2017 08:30
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 2,000
Trond Helge Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 2,000
Er sikkert fin å sykle på, men den rammen var de ikke heldig med må jeg si...


// Too many roads, too little time
Re: 2018 Canyon Inflite [Re: Trond Helge] #2429388 15/08/2017 09:11
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Du har sett for lenge på din klassiske ståldoning ICON_SMILE

Inflite har ikke klassisk utforming, nei, men jeg synes den er rå.

Også forfriskende at Canyon viser klart i design og omtale at dette er en krossykkel - og ikke faller for fristelsen å markedsføre den som en grus/eventyrsykkel eller endog allsidig landeveissykkel/pendler.

Som Canyons ingeniør Lukas Schuchnigg forklarer: Canyon Inflite CF SLX 2018 presentation



Re: 2018 Canyon Inflite [Re: Sepeda] #2431696 22/08/2017 14:03
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
De første testene av nye Inflite CF SLX begynner å rulle inn.

Her fremkommer det klart - i tråd med hva Canyons ingeniør forklarte i klippet jeg linket til i forrige innlegg - at vi snakker om en kompromissløs kross-rittsykkel og ingen all-rounder for pendling og tur.

From the outset, Canyon’s sole intention was to focus on the specific demands of cyclocross racing and find ways of satisfying them. The new bike is designed for racing, with no secondary use compromises.
Bikeradar: Canyon Inflite CF SLX first ride review:

With the all new Canyon Inflite CF SLX, the German brand hope to have created the ultimate competitive cyclocross machine.
Gran Fondo: First Ride Review: Canyon Inflite CF SLX – The new boss in cross?

Canyon’s carbon Inflite CF SLX cyclocross bike balances high-speed stability with nimble handling for a well-balanced ride on technical race courses. It’s light (16.7 pounds size medium) and quick, and cross-specific details are sprinkled throughout, such as mud-shedding tube shapes and geometry that makes shouldering the bike easier and more secure.
Velonews: First Ride – Canyon Inflite CF SLX cross bike

Igjen - kudos til Canyon for ærlig markedsføring. For sykling utenfor krossløypene, henvises det til alu-modellene, som så vidt jeg kan se er uforandret.

Den helt nye karbonsykkelen Inflite CF SLX er den mest innovative sykkelen i cross-løypa, fullspekket med detaljer som sparer deg for sekunder på hver eneste runde. Utenfor cross-løypa kan ethvert ønske om å sykle utenfor veien i all slags vær tilfredsstilles med robust aluminium på Inflite AL modellene.
Canyon: Inflite



Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå