Gikk for to halve og det trengte jeg faktisk, dog like mye for å få ned barene som for drikkens skyld..! Startet i gruppe 3 og tok igjen noen fra gruppe to før vi var en størrw gjeng inn mot siste bakken hvor jeg som nevnt ble pinne stiv og tapte mot en meget sprek dame... Fornøyd med 3:34 på første forsøk likevel
Ingenting å grue seg for altså. Du var nok ikke den eneste som var stiv i bakken :-) Jeg fikk ned akkurat 2 x 0,75... Selv klinket jeg altfor tøft til under debuten i fjor og ble forbikjørt av mange ryttere på toppen. I år var jeg litt smartere, safet (eller for feig ?) i bakken, fant noen fine karer å samarbeide og spurte med på toppen. 24 sekunder raskere enn i fjor på stravasegmentet (bakken + innspurten) og 11 sekunder bak vinneren i klassen min (Master 45-49), 9ende plass.
Litt skryt til arrangøren:
> Bra de delte master 40-49 (i fjor) i to grupper i år, det ga
> Færre galinger i feil kjørefelt, mindre trekkspill og mer flyt
> Bedre oversikt over de man konkurrerer med
> Tuting fra bilen bak feltet på alle som krysset linjen, Bra !
> Tydelige og blide vakter rundt hele løypa
> Riktig fart og bra flyt på masterbilen
> Fint vær, super servering og topp stemning i mål
> Bra logistikk mht nummerutdeling, ledig wc, nettside, infomeldinger etc
> Vanvittig flott trase som innbyr til småjaging på utallige bakketopper
> Bra opplegg med "Oslo Classics"
Og litt pepper til slutt...
Hvorfor i all verden fikk vi heller ikke i år den gamle 911'en som Masterbil. Vi i panikkalderen fortjener slikt. Som reven sier i Hakkebakkeskogen "dette er skammelig". Det må fikses til neste år :-)
.... og til deg som tømte flasken med grisete innhold for å fa lavere vekt rett før mål bakken... Jeg lå rett bak og du kan gjette hvordan bena og sykkelen min så ut. Stikkordet er "pappskalle".
Kort oppsummert et fantastisk kult ritt. Jeg kommer neste år.