Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Lezyne-pumper

Lezyne-pumper #2332464 10/08/2016 17:52
Registrert: Sep 2012
Innlegg: 143
1
10538elo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
1
Registrert: Sep 2012
Innlegg: 143
Ser på Gmax at de har ymse småpimper fra Lezyne.
er det så stor forskjell på Lezyne Pumper Pressure Drive- small og medium? Og funker de like godt til CX eller bør du ha "landeveispumpa", du skal jo bare blå luft inn i en slange..... på tide og bytte ut en litt kjip minipumpe med noen skkelig, har både TS og CX.

Re: Lezyne-pumper [Re: 10538elo] #2332466 10/08/2016 17:54
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 3,194
V
vehe Offline
Besatt
Offline
Besatt
V
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 3,194
Lezyne har varianter i high pressure og high volume så pass på å plukk med deg riktig om du skal kjøpe ICON_SMILE

Re: Lezyne-pumper [Re: 10538elo] #2332495 10/08/2016 19:22
Registrert: Sep 2012
Innlegg: 143
1
10538elo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
1
Registrert: Sep 2012
Innlegg: 143
men er det så stor forskjell? Hva kan gå galt? Jeg pumper jo til det kjennes riktig, så har jeg pumpe med trykkmåler hjemme så jeg kan få riktig trykk. Er jo bare for nødpumping på tur?

Men kan jeg ikke bruke samme? https://www.gsport.no/produkt/410525/lezyne-pumper-pressure-drive-medium, er jo liten og nett og funker vel til TS og CX

Re: Lezyne-pumper [Re: 10538elo] #2332525 10/08/2016 20:18
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 388
K
krrm Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
K
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 388
Klarer pumpen det trykket du trenger er det vel lite som kan gå galt annet enn at du blir lei av pumpe hvis pumpen er liten ICON_SMILE Har bare prøvd road drive medium på landeveisdekk, den krever en god del pumping for å få akseptabelt trykk og dekket mitt var ikke tomt for luft engang. Men tross alt er det bedre med en pumpe som er så liten og lett at den blir med hver gang.

Re: Lezyne-pumper [Re: 10538elo] #2332532 10/08/2016 20:37
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
P
Paulus Offline
Besatt
Offline
Besatt
P
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
Jeg har medium hv og den minste pressure drive. Den mediumen er litt raskere, men det funker helt fint å pumpe opp et 2.3 schwalbedekk med pressuredriven. Tipper forskjellen er 15-20 sekunder hvis jeg skal gi deg et anslag på tom til passe trykk. Hadde likevel valgt den som er medium da den er større og bedre å bruke og forskjellen er ti gram.

Re: Lezyne-pumper [Re: 10538elo] #2332561 11/08/2016 04:43
Registrert: Sep 2012
Innlegg: 143
1
10538elo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
1
Registrert: Sep 2012
Innlegg: 143
Har googla litt, og lest på lezyne. Ser ut som den som heter alloy-drive, som r for TS også er god for hybrid, og da må vel den være ok for CX også tenker, jeg.

Re: Lezyne-pumper [Re: 10538elo] #2332748 11/08/2016 11:27
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 548
M
morta Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
M
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 548
Jeg har denne Lezyne-varianten og liker den ikke i det hele tatt til terrengsykkelbruk. Den må skrus på og har en lei tendens til å skru ut ventilkjernen på tubelessventiler når du er ferdig med pumpingen. Relativt frustrerende å bruke x-antall pump for å få et akseptabelt trykk, for så å måtte gjøre det om igjen etter at kjernen følger med ut. Uten tubelessventiler fungerer den greit.

Re: Lezyne-pumper [Re: 10538elo] #2332768 11/08/2016 12:05
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 5,584
erikskon Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 5,584
Jeg har hatt Lezyne og diverse andre småpumper. Har også observert diverse andre pumper. Min konklusjon er at Lezyne er den beste pumpa som er å få. Det at du må skru den på er langt bedre enn diverse løsninger som ikke sitter og ikke tetter. Det gjør også at det er svært lett å jobbe med pumpa - det setter du pris på nå du skal pumpe opp et fatbikedekk.... Jeg har en medium over drive til stisyklling og en pressure drive til CX/landevei. Det er absolutt verdt å ha dem med mest volum til alt av terrengsykkel.

Problemet med ventilkjerner som blir skrudd ut ble delvis eliminert av at du nå kan slippe ut trykket av slangen (liten sort knapp). Resten av problemet ordner du med å tighte til ventilkjernene dine.

Til de av dere som har hatt en lezyne i noen år så anbefaler jeg å gi den en rens og smøre opp med for eks. slickoleum/slick honey, ble overasket over hvor mye bedre den gikk etter det. Det var pumpa som er en god del år.


Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå