Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Campagnolo Zonda - tregt boss?

Campagnolo Zonda - tregt boss? #2330655 05/08/2016 16:15
P
Prodriver Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
P
Kjøpte meg et par campagnolo zonda felger og shimano kassett. Har nå montert kassetten. Brukte da medfølgende spacer fra felgene da dette var 11 delt boss. Først skrudde jeg da kassetten uten medfølgende spacer til kassett. Kassetten hang uten slark men det viste en del av den mutteren som kassett boss står på som hurtigkoblingene går gjennom. Når jeg da satt den på sykkelen var det litt girproblem men ikke mye. Skrudde av kassetten og satt på medfølgende spacer. Da såg kassetten til å sitte mer likt som andre felgene (med mutteren ikke fullt så synlig) Brukte momentnøkkel til å skru den fast men følte at jeg måtte ta mer i første gangen når jeg ikke hadde begge spacerne. Når jeg da snurret kassetten virker den litt treg. Jeg kjenner kulene fra lageret men den føles nokså treg ut. Tok av hjulet på terrengsykkelen og her gikk kassetten mye "smoorthere" Jeg prøvde ikke å snurre bosset når jeg fikk hjulet eller når jeg hadde på kassetten første gang. Angrer på det nå så jeg har ikke noe standpunkt for hvordan det evt var.

Skal det være slik eller har noe skjedd under montering? Hva kan ha skjedd og hvordan skal jeg evt løse dette problemet?

Re: Campagnolo Zonda - tregt boss? [Re: Prodriver] #2333717 14/08/2016 10:23
P
Prodriver Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
P
Ingen mekkekyndige som har noen forslag her?

Moderator  support, Valentino