Hei Hei!
Jeg skal ha en ny landeveisykkel. Og jeg har vel lagt min elsk på Canyon sine sykler. - Dersom det kommer forslag med alternativ fra andre sykkelmerker, så flott det, men det vil ikke bli aktuelt desverre.
Jeg har i hele sommer sett på denne sykkelen:
https://www.canyon.com/no/road/ultimate/2016/ultimate-cf-sl-9-0-aero.html Strøken sykkel med komponenter som gir en masse pengene. Denne ble desverre utsolgt i dag - noe som har ført meg til å se på andre syklermodeller. Blandt annet Aeroad´n
Jeg har bestilt fra Canyon tidligere i sommer, noe som resulterte i lettere frustrasjon, men nå er sykkelen jaggu på plass, og den var helt klart verdt å vente på

- Uansett, pga et par utsettelser så medførte dette at jeg har vært litt avventende for å bestille noe mer derifra, så det er derfor jeg ikke har kjøpt noe før..
Jeg sitter her med en liten oppgitthet over at den utvalgte sykkelen er utsolgt

dette er ingen andres feil enn min egen. Men jeg lurer på om det er verdt å vente på lanseringene som kommer nå i Aug/Sep til den samme sykkelen kommer for salg igjen, eller om jeg skal kjøpe noe på lager nå.
Av erfaring så er det tryggeste etter min oppfatning å kjøpe lagervare og ikke noe mer enn bare sykkelen. Dette for at ingen tilleggsvarer som flasker/flaskeholdere og verktøy skal forsinke hele forsendelsen.
Så jeg er litt usikker. Nevnte sykkel i farge svart/hvit er ikke i nærheten så fin som svart/rød. Tror dere denne kommer igjen? Eller blir den relansert i nye farger? Fargekomboen er på 2.året tror jeg, så det ligger litt i kortene at det kommer en ny en nå.
Samme sykkelen finnes på lager i korrekt størrelse, men med Di2 og annet hjulsett, kjenner jeg er skeptisk til elektronisk giring, er vandt til mekaninsk og synes det fungerer utmerket, så ser ikke behovet - Dog prisen er nogenlunde det samme - Cosmichjulene koster vel rundt 5-6000 mer enn KSYRIUM ELITE WTS
Så, hva ville dere gjort? Ventet et måned for se hva som kommer neste år? eller gå for noe annet? Aeroad cf slx 6.0 er faktisk verdt 26K,- men tror ikke jeg vil få like mye glede av denne som Ultimate basert på mitt behov. Denne er forsåvidt også utsolgt, men kommer utover høsten tipper jeg.