Utgangspunktet for prosjektet er en alt for stor sykkel som er sterkt preget av tidens tann;
Her er resultatet av litt kveldspusling. Litt juks og låning av smådeler fra andre komponenter (og sykler) må til...
Så får vi se da, om Postmann Pat kommer med en passende gammel Italiensk stålkonstruksjon jeg kan montere dette på... (og om det kommer noe fra forumvenner som kan sittes på og noe som gir bakkekontakt og veigrep)
Takk skal de ha, da kjente jeg lysten til en ny runde L'Eroica hugge til... Som kjent, når det gjelder menn i voksen alder, får vi lyst på noe er det kun et spørsmål om rasjonalisering og tid....
Lærte noe sist, det er alltid behov for et lettere gir.
Lykke til med bygging og ritt :-)
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
Før noen kommenterer styrevinkel og plassering av bremsehendler; stemmet er lånt for anledningen (vil føle meg frem til lengde) og styre/hendler er bare hengt på for at jeg skulle se helheten.
Alt er '83. Krank, bakskifter, bremser, bremsehendler og setepinne er Campa 50th Anniversary, resten er "vanlig" Super Record. Mangler fortsatt noen deler, det meste er på vei inn.
Takk for det, har lånt de sammen med et par smådeler fra en Merckx i boden...
Tror jeg kommer til å gå for hvit styretape og bremsestrømper, så da må jeg vel lete opp et hvitt Turbo for å erstatte det planlagte sorte Flite? Hvite hoods er på gang, det samme er "riktig" stem.
Moser-ramma på det første bildet skal shines opp, så om noen trenger 59-60 cm ramme til et Eroica-prosjekt er det bare å gi lyd...
Første trilletur er gjennomført med noen lånte deler. Så snart sete, stem og hvite hoods er i hus skal instillinger finjusteres, wirer trimmes, sorte strømper erstattes med hvite, og hvit styretape legges på. Da skulle alt være klart til første opptreden; Sandefjord Grand Classic
Hvitt styrebånd og svart sete er helt innafor. «Ingen» syklet med hvitt sete før i tiden, men mange hadde hvitt styrebånd. Svart sete og hvitt bånd mener jeg er mest tidsriktig.
Takker for kompliment, og lytter til redaktøren...
Korrekt stem er på plass, det samme er klassisk Flite. Styretape og strømper ble nok litt "for hvite" sammenlignet med hoods, om det ikke går seg til får jeg forandre på det (ja, jeg vet det står et japansk produktnavn på strømpa, men det var det jeg fikk tak i nå...). King Cage er strengt tatt alt for nytt, men klassisk nok til at det får passere (inntil jeg snubler over et pent, blankt Elite Ciussi).
Noen dekaler skal byttes ut, det får vi ta senere i høst, nå skal sykkelen brukes/nytes.... Gradvis utskifting av Super Record med 50th. Anniversary får være en fremtidssyssel.
Japp Stein, det var det jeg mente med "gå seg til"...
Som du ser har jeg jukset litt, rett og slett fordi sykkelen skal brukes, ikke bare stå til pynt. - Moderne styretape (her hiver jeg evt på en hvit Lizard skins, denn treffer godt med gummien på hoodsene) - Flite (fordi jeg fortjener det...) - Det kommer også på et par nymotens 25mm dekk (komfort og sikkerhet trumfer stil, selv om det gjør at dekket får samme bredde som overrøret...)
Reservedekk er selvfølgelig på plass under setet, festet med tåreim må vite...
Overraskende nok er den bare 9,3 kg race ready (uten reservedekket)
Om jeg bygger et hjulsett uten så fryktelig mange eiker - skal det da ha blankpolerte felger, eller blir det penest med brunsort som nå?
Redigert av Oystein L; 19/08/201613:11. Rediger grunn: Kontrollveid