Hardtail til stisykling
|
Hardtail til stisykling
#2327580
26/07/2016 15:49
|
Registrert: May 2016
Innlegg: 12
mikaelRy
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Registrert: May 2016
Innlegg: 12 |
Hei Jeg har nå kjøpt med terrengsykkel og har kommet over et lite spørsmål angående hvor hardt den kan brukes. Jeg tenkte i utgangspunktet at det ville bli mest grus sykling å litt i skog. Men i det siste har jeg syklet en del rundt i gulsetmarka i skien å funnet ut at det er ganske røft terreng i området, som jeg helst ser blir syklet med fulldempere av andre. Så det jeg egentlig lurer på er om en vanlig hardtail sykkel, kan brukes til stisykling ? Jeg sykler på en nakamura grade 7 2015 modell, om det har noe å si. Takker for svar!
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2327607
26/07/2016 17:34
|
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 380
Lars V
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 380 |
Har gjort samme tabben som deg. Kjøpte billig hardtail og ble fort glad i stiknot. Min erfaring var mye punkteringer første sesongen (>10). Både pga dårlig teknikk og grusdekk. Kjøpte meg litt grovere dekk andre sesongen og kunne fint sykle masse sti uten problemer. På tredje sesongen knakk jeg ramma på ultrabirken og fikk ny sykkel  Så min anbefaling er å kjøpe stidekk (feks Hans Dampf) og kos deg i flere år 
Redigert av Lars V; 26/07/2016 17:38.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: Lars V]
#2327611
26/07/2016 17:51
|
Registrert: May 2016
Innlegg: 12
mikaelRy
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Registrert: May 2016
Innlegg: 12 |
Ok, så det er altså dekkene det dtår mest på da ?  er dette pga grep i dekkene eller at de tåler mer slag og påkjenninger ? Er det andre oppgraderinger jeg kan gjøre for å tåle litt mer stikjøring ? Hadde egentlig som mål å bruke sykkelen til trening, men har fallt litt for rein stisykling også. Men har ikke mulighet til å kjøpe ny sykkel med det første 
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2327617
26/07/2016 18:17
|
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 380
Lars V
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 380 |
Både grep, punkteringssikkerhet og demping vil det hjelpe på.. Men det vil sannsynligvis rulle litt dårligere.. Man kan oppgradere til man blir blå, men jeg tror du vil få mest igjen ved å oppgradere dekk.. Hva gjelder de spesifikke komponentene på din sykkel så ser det vel bra ut, men de fleste her på forumet kan mer om det enn meg  ( http://www.nakamura.no/sykler-2015/terrengsykkel/grade-7-27/)
Redigert av Lars V; 26/07/2016 18:18.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: Lars V]
#2327620
26/07/2016 18:35
|
Registrert: May 2016
Innlegg: 12
mikaelRy
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Registrert: May 2016
Innlegg: 12 |
Da pøver jeg meg på en oppgradering på dekk til å begynne med, så får jeg ta det videre der ifra om det blir nødvendig  takk for svar!
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2327672
26/07/2016 21:51
|
Registrert: Oct 2007
Innlegg: 1,350
eldo472
Veteran
|
Veteran
Registrert: Oct 2007
Innlegg: 1,350 |
Sett på et bredere styre og kortere stem hvis du vil ha litt bedre kontroll nedover.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2327707
27/07/2016 06:20
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
Dekk, bredt styre og heve/senkepinne så vil du oppleve sykkelen som noe helt annet.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: olechr]
#2327734
27/07/2016 08:25
|
Registrert: May 2016
Innlegg: 12
mikaelRy
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Registrert: May 2016
Innlegg: 12 |
Hmm hva er heve/senkepinne for noe ? 😂
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2327736
27/07/2016 08:25
|
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654 |
... og en hardtail kan helt fint brukes på sti. Det er klumpen oppå som i stor grad avgjør hvor fort (og komfortabelt) det går. Jeg synes selv (objektivt ???) at jeg har hatt stor fremgang fra jeg begynte som pinglete grønnskolling på sti/terreng i fjor høst selv om jeg får juling av de som kan dette.... Har en hardtail med grove hjul med og uten pigg og tenker på senkepinne men skal innrømme at en fulldemper hadde vært tøft (kommer til å bli frakjørt med fullemper også:-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2327738
27/07/2016 08:29
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
Hmm hva er heve/senkepinne for noe ? 😂 Det er en setepinne som gjør at du kan senke setet 70-150mm (ettersom pinne). Dette gjør at du får sete ned når du skal kjøre røffere terreng nedover. Da får du brukt bena mer og det føltes mye trygegre enn å ha setet dunkene opp i rompa.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: olechr]
#2327756
27/07/2016 09:00
|
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 380
Lars V
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 380 |
Hmm hva er heve/senkepinne for noe ? 😂 Det er en setepinne som gjør at du kan senke setet 70-150mm (ettersom pinne). Dette gjør at du får sete ned når du skal kjøre røffere terreng nedover. Da får du brukt bena mer og det føltes mye trygegre enn å ha setet dunkene opp i rompa. Men med all respekt å melde: Dette er vel for viderekommende? Jeg tolker trådstarteren til å være i sin første sesong som stisyklist. Heve/senkepinne ser jeg kun hos enkelte stinisser som har drevet med dette i 20 år  Med priser fra 3000,- og oppover blir vel det litt overkill å starte med? Eller ser jeg dårlig? 
Redigert av Lars V; 27/07/2016 09:02.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: Lars V]
#2327760
27/07/2016 09:04
|
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828 |
Hmm hva er heve/senkepinne for noe ? 😂 Det er en setepinne som gjør at du kan senke setet 70-150mm (ettersom pinne). Dette gjør at du får sete ned når du skal kjøre røffere terreng nedover. Da får du brukt bena mer og det føltes mye trygegre enn å ha setet dunkene opp i rompa. Men med all respekt å melde: Dette er vel for viderekommende? Jeg tolker trådstarteren til å være i sin første sesong som stisyklist. Heve/senkepinne ser jeg kun hos enkelte stinisser som har drevet med dette i 20 år  Eller ser jeg dårlig? Du ser nok ikke dårlig. Senkepinne er ganske så nytt, og koster litt, men det er kanskje den aller lureste oppgraderingen en nybegynner kan gjøre på terrengsykkelen sin for å gjøre den bedre i krevende terreng. Jeg vil si at senkepinne er enda bedre for nybegynneren enn for den viderekommende. Også på halvdempere og rittsykler. Dekk, styre er også veldig smarte justeringer, men senkepinne vil for de fleste senke terskelen betraktelig for å forsere krevende terreng, også med smalere rittdekk. De aller fleste senkepinner kommer dog kun i 30,9 og 31,6-størrelser, så det kan være en utfordring å finne en som passer hvis man har tynnere setepinne enn 30,9mm. Både KS, Specialized og Thomson har pinner i tynnere dimensjoner også.
Redigert av sykkeloyvind; 27/07/2016 09:06.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2327769
27/07/2016 09:19
|
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 13
trokk
Fersking
|
Fersking
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 13 |
Tror du må ta deg en tur til øyelegen!  Heve/senkepinne begynner å bli veldig vanlig. (I alle fall i Oslomarka.) Vet om veldig mange som har kjøpt sinn første sykkel med heve/senkepinne. Når det er sagt så er jeg litt enig med deg. Ville ventet med ny pinne og heller fokusert på dekk/stem/styre først. Det er jo relativt billige investeringer. Og som mangeårig halvdempersyklist så vil jeg si at det ikke er noe problem med hardtail på sti! Det er selvsagt litt mer krevende, men så får man til gjengjeld god teknikk som man har mye igjen for når man flesker til med en ny fulldemper.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2327895
27/07/2016 16:50
|
Registrert: Apr 2013
Innlegg: 194
hamort
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Apr 2013
Innlegg: 194 |
Jeg er ny på sti og har sykla for det meste med HT frem til 1mnd siden da ble det fulldemper. Det jeg savnet aller mest på HT er hev/senk. Da jeg pingler ut og setter ned foten er det vanskelig å komme i gang igjen med sete oppe, det er enklere å gutse på medsete lenger ned og ikke minst komme i gang.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2327928
27/07/2016 19:37
|
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 727
Initium
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 727 |
finnes det gode alternativer til Sram setepinne ?
Funderer på teste en sånn etterhvert...
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2327944
27/07/2016 20:35
|
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417 |
Kindshock Eten. Er hvert fall billig og er foreløpig fornøyd. Litt tregere respons enn reverb.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2327955
27/07/2016 21:27
|
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 3,194
vehe
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 3,194 |
E-ten fungerer bra til prisen, koster vel 13-1500.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2391022
21/03/2017 18:25
|
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 727
Initium
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 727 |
Mulig litt teit spm: men kan man sette på en litt " lengre " gaffel for å " heve " fronten på sykkelen litt ? Har vel 80mm vandring i idag, en 100mm gaffel er er vel da 1cm lenge i " nøytralposisjon" eller tar jeg feil ?
Min HR 29" har vel mer grusgeometri enn stigeometri, men om jeg forlenget framdemperen litt, ville hele sykkelen da bli " satt litt på rompa " på en måte ?
Blir selvsagt ikke noen ekte stiggeometri av det, men merker jo at andre dekk og kjempebredt styre, i praksis endret sykkelen radikalt..
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2391026
21/03/2017 18:32
|
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 727
Initium
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 727 |
Og når jeg først er inne på det, hva regnes som en " OK " stihardtail rett ut fra esken idag ? 27,5 eller 29"...
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: Initium]
#2391221
22/03/2017 11:42
|
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 15
baust
Fersking
|
Fersking
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 15 |
Hei ! Det funker fint å sette på lengre gaffel, har gjort det på flere sykler. De fleste "grussyklene" tåler opp mot 120mm gaffel før det bli for høyt. Da får du litt slakkere geometri og høyere front, bakdelen er for etterhvert for høyt krankhus og setet langt bak.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2391542
23/03/2017 12:56
|
Registrert: Oct 2007
Innlegg: 1,350
eldo472
Veteran
|
Veteran
Registrert: Oct 2007
Innlegg: 1,350 |
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: eldo472]
#2391571
23/03/2017 13:48
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 5,422
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2009
Innlegg: 5,422 |
Sti-HT for alle penga her: Det er jo det eneste problemet med den sykkelen!
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: Garpen]
#2391584
23/03/2017 14:21
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 4,149
krankdrev
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2009
Innlegg: 4,149 |
Sti-HT for alle penga her: Det er jo det eneste problemet med den sykkelen! Pluss feil rammemateriale... og ROSA logo, æsj! Kul sykkel, men tenk om de hadde hatt vett til å lage den i stål eller titan. Eller de kunne ha gjort som Kona med sin Honzo, du kan velge blant alu, stål, titan eller karbon. Helgardering!
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2391598
23/03/2017 15:01
|
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 1,470
nyzeta
Veteran
|
Veteran
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 1,470 |
Først og fremst velkommen til trådstarter! Sykkelen du har kjøpt deg (Grade 7), er på ingen måte en dårlig sykkel. Jeg ville lært meg å sykle på sykkelen og bli god på den. Med sine 10+ kilo er den en lett og god sykkel du kommer langt med. Det blir nevnt at man kan oppgradere i det blå og det kan man virkelig. Det nevnes allerede deler her inne som kan/vil koste deg flerfoldige 1000-lapper. Det er på ingen måte et MUST for at du skal kunne sykle sti og knot. Det finnes helt klart fordeler med mange av komponentene som blir nevnt, men det viktigste er jo at du har det artig. - Kenda Karma-dekkene du har på sykkelen din er tiltenkt XC-sykling, altså typiske Birkendekk. De er laget forhastighet, har ganske bra grep men skofter på beskyttelse og holdbarhet. I tillegg er de ganske smale. Stan's Rapid-felgen du har 21mm invendig mål. Det vil si at du fint kan kjøre dekk opp mot 2.4". Hvis du skal bytte dekk ville jeg ha valgt et dekk som er en smule bredere enn det du har. Disse vil rulle dårligere, men vil gi deg bedre grep og mer trygghet. Hvis du i tillegg kjører disse på mindre lufttrykk så vil du oppleve at en del humper i underlaget ikke blir så humpete. Likevel er ikke Karma-dekkene dine dårlige, de bare kommer litt til kort i tøffere terreng. Dekk du kan komme et stykke med og som er ganske allsidige er: Maxxis High Roller II 2.3", Schwalbe Nobby Nic 2.35" (Snakeskin / Trailstar) og Continental X-king protection 2.2. Pass på å sjekke om det er plass til dekket i ramma/gaffelen din. - Hev og senk-pinne. Dette er en ganske dyr sak. Dette er ikke noe jeg ville valgt å kjøpe med en gang. Hvertfall ikke anbefale en som nettopp har funnet gleden med sykkelen. Det er ikke et utstyr som er nødvendig for å ha det artig. Det første året kommer man langt med hurtigfeste på setet. Jeg bruker hev/senk-pinne selv og synes det er kjempepraktisk, men jeg brukte to sesonger på finne ut av om jeg trengte det. Ei hurtigklemme til en 100-200kr vil gjøre at du kan senke pinnen når du skal sykle nedover. Da finner du fort ut om du hever og senker mye, så kan man heller koste på seg pinne i senere tid. - Ny gaffel blir også nevt. Det synes jeg er skikkelig overkill. En gaffel kommer fort på en 4-6000kr+. - Når det gjelder styre og fremspring så er dette også noe mange velger å endre på. Det har jeg full forståelse for, men jeg tror ikke det er nødvendig i første omgang det heller. Et nytt styrerør som er en 5cm bredere enn det du har, vil gi deg litt mer kontroll. Du må belage deg på å kjøpe ny stem også da bredere grep gir behov for å ha styret nærmere deg. Dette har en fordel i nedoverbakker da du kommer mer bakpå sykkelen. Jeg tror jeg ville prøvd sykkelen en sesong til først før jeg gjorde noe med styret hvis du ikke har problemer med sittestillingen da (type rygg og nakke-plager). Hva jeg ville gjort- Funnet ut av demperen. Den har lufttrykksmulighet (ventil på venstre bein), Kompresjonsbegresning (rød skrue på høyre bein) og Rebound under på høyre bein (Blå skrue). Demperen har ikke indikator, så jeg ville stripset på en strips rundt et av benene og skøvet denne helt ned til pakningen. Sykle deg en tur og når du kommer hjem så ser du hvor mye demping du har benyttet. Juster lufttrykket til du nesten bunner demperen din på helt åpen kompresjon. Da har du mange justeringsmuligheter med den røde skruen (Denne kan du justere på i fart). Rebound-skruen under er en form for strupeventil som slipper demperen fra komprimert stilling til vanlig stilling. Skrur du den helt igjen vil den være treig i retur, skrur du den helt åpen vil den slå ut i full fart. Manitou anbefaler å ha denne på midtstilling, jeg husker at jeg likte å ha den to knepp mer åpen enn midtstilling. I værste fall koster dette deg ei demperpumpe (hvis ikke det fulgte med sykkelen da). En godt justert gaffel gir bedre grep og tryggere sykkel. - Kjøpt meg en hurtigkobling til setet slik at jeg kunne justert setet opp og ned på turene. I rufsete terreng kommer setet så langt opp at det puffer deg fremover i nedoverbakkene. Senk setet 5-15cm alt etter hvordan du sykler. Da får du flyttet kroppen din mye lengre bakover i nedoverbakkene og får plassert vekta mer bakom styret. Det gir deg kontroll og muligheten til å flytte tyngdepunktet mer hvis du plutselig skulle ha behov for det. - Jeg er litt usikker på kjørestilen din og dekkene du har, men hvis du eksempelvis har muligheten til å låne deg et sett med dekk fra kompiser eller muligens andre som vanker her på forumet. Prøvd dem og sett om du liker typen. Hvis ikke hadde jeg vurdert å kjøpe meg et sett med litt grovere dekk. Dette kan bli dyrt og det er en jungel av forskjellige anbefalinger og tråder. I tillegg er det avhengig av kjørestilen din, men det er det ikke mange som nevner. De tre dekkene nevt over er ikke så fryktelig avskrekkende når det gjelder pris. Du finner dem fra rundt 250kr pr stk. Håper du ble litt klokere.  God tur
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2391670
23/03/2017 21:05
|
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979 |
Mange gode tips fra erfarne folk her  Du vil komme langt med å bytte til egnede dekk, men om du vil oppgradere videre, kan du gjerne la deg inspirere av Top 5 - Best MTB Upgrades. I hvert fall de tre-fire første tipsene i videoen synes aktuelle. Og her er litt inspirasjon til å utvikle teknikk på hardtail. Happy trails!
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2391726
24/03/2017 07:49
|
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417 |
Er ikke enig i at hev-senkepinne er for viderekommende, tvert i mot tror jeg det er den oppgraderingen ved siden av dekk en som er litt fersk på sti har best utbytte av.
Ved siden av dekk og hev-senkepinne synes jeg også bredere styre og litt kortere stem gir mye trygghet.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: larsdx]
#2391729
24/03/2017 08:02
|
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033 |
Mange gode råd her. Det er så absolutt mulig å sykle sti på HT. Det er enkelte av rådene som er kostbare, men jeg ville gjort det slik, i prioritert rekkefølge: 1 - Dekk med volum og litt knaster (Nobby Nic 2.35, Purgatury 2,3, Ardent 2.4) Gode allround dekk er Fast Trak 2.3 og/eller Ground control 2.3 2 - Kortere stem og bredere styre (70 mm stem og 720-740 mm styre vil gi en merkbar endring) (3 - Heve-senkepinne (Denne er veldig nyttig, men ville så absolutt gjort de andre to først)
Alle disse er for å gi deg mere trygghet på sti. Alle disse endringen vil fjerne en del av XC/grussyklingsambisjonene til sykkelen din. Husk på at HT fortsatt er mye brukt i WC rundbane, og at veldig mange har startet å sykle sti på en type sykkel som din.
- Stefan
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2391756
24/03/2017 08:54
|
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417 |
Ellers er det en misforståelse at hev-senkpinne må koste 3.000++ kroner. Jeg har kindshock e-ten på stisykkelen nå. Den fungerer bra nok for alle formål, koster 1.699 kroner og passer de fleste sykler:
Lengde: 27,2mm kommer i 410mm lengde, 30,9mm og 31,6mm kommer i 385mm lengde.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2392243
26/03/2017 19:50
|
Registrert: May 2016
Innlegg: 12
mikaelRy
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Registrert: May 2016
Innlegg: 12 |
Tusen takk for gode og utfylende svar! Har nå bestillt med nytt stem som er litt kortere en det som står på nå, satser på å få byttet styre etterhvert også. Når det gjelder dekk så har jeg funnet hans dampf 27.5x2.35 til 269 kr stk. Er dette dekk som fungerer greit, eller burde jeg gå for noen av de overnevnte? Lurer også på noe angående ramma på sykkelen. Den er jo av carbon som jeg synted virker ganske mykt når jeg bruker den, så er litt redd for å kjøre utfor litt høye kanter hvor det det blir et lite "fritt" fall. Så det jeg egentlig lurer på er hvor mye tåler en slik ramme ?
Redigert av mikaelRy; 26/03/2017 20:04.
|
|
|
Re: Hardtail til stisykling
[Re: mikaelRy]
#2392256
26/03/2017 20:42
|
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979 |
Når det gjelder dekk så har jeg funnet hans dampf 27.5x2.35 til 269 kr stk. Er dette dekk som fungerer greit, eller burde jeg gå for noen av de overnevnte? Jeg har i utgangspunktet ikke greie på grove stidekk, men iler til før du bestiller: Etter prisen å dømme er det Performance-versjonen? Det er ikke den du vil ha! Om du velger Hans Dampf, gå for Evolution-versjonen med Snakeskin. Og forhør deg her på forumet om egnet gummiblanding - Pacestar (raskere) versus Trailstar (bedre grep). Da jeg var i samme situasjon som deg, valgte jeg de noe mer lettrullende Schwalbe Nobby Nic Evo Snakeskin med Trailstar foran og Pacestar bak. Men fikk aldri brukt dekkene før jeg av andre grunner solgte terrengsykkelen, dessverre.
|
|
|
|
|