Hei

Jeg aner ingen annen råd enn å blåse litt ut her på forumet.
Jeg har en sykkel i bestilling hos Canyon, og det viser seg å være en tålmodighetsprøve.
Ikke misforstå, sykkelen er strøken, og specca med kvalitetskomponenter. Inntrykket mitt av Canyon er at de har kvalitetsvarer til en pris litt under gjennomsnittet. Syklene er alle av "top notch"
Men,
Jeg bestilte meg en sykkel på vårparten, en MTB. Denne var forventet å være klar mellom 20 og 25 juni. Den 18. Juni mottar jeg en hyggelig epost om at sykkelen er klar. (Ohh Hellz Yeah)
Det går noen dager uten at jeg hører noe fra Canyon. Jeg ringer så det norske service senteret og snakker med en veldig hyggelig fyr som heter Christoffer. Han kan bekrefte at betaling er ok og at sykkelen har status "Ready for shipment"
Dagene går, og jeg får fortsatt ingen Mail om sporingsnummer osv. Begynner å tro at noe kanskje er galt med bestillinge. Men Christoffer kan fortsatt betrygge at alt er ok med bestillingen og sykkelen vil bli sendt snarest.
Dager blir til uker og nå nærmer det seg et par morsomme ritt. Jeg forsøker å Chatte direkte med de som bygger sykkelene i tyskland, både fordi jeg er utålmodig og fordi Servicesenteret i Norge har ferieavvikling og chatten her er ikke bemannet (Har forståelse for dette, jeg unner alle en god ferie)
Uansett, gutta nede i tyskland ber meg ta kontakt med servicesenteret i Norge, det er dem, og KUN dem jeg må forholde meg til. Gutta nede i tyskland er ikke akkurat gira på å hjelpe. Så i frykt for å virke som en masete fyr så lar jeg dagene bare gå sin vante gang, jeg har jo tross alt også ferie. Eposten om sporing osv, er sikkert rundt hjørnet tenker jeg.
En måned er gått siden jeg fikk mail 18. Juni om at sykkelen var ferdig, fortsatt ingen utsendelse av Canyon. Nå begynner desperasjonen snart å ta overhånd. Min egen tre-uker lange ferie er også over og diverse ritt må utsettes til neste år. (hvorfor ikke bruke min gamle sykkel spør du? Vel, min gamle sykkel er såpass sliten og lei at det å få denne rittdyktig vil koste 6-7000,- og da kan jeg like gjerne kjøpe en ny)
Jeg ringte servicekontoret en gang til, Christoffer svarer, og som alltid, meget trivelig. Jeg vil på ingen måte stå å kjefte på Christoffer over telefonen, det er tross alt ikke han sin skyld at sykkelen er forsinket.
Christoffer forteller at sykkelen, en måned nå, står fortsatt som "ready for shipment" - Han forstår min frustrasjon, og sender sporestreks melding til distrubisjonsavdeling nede i tyskland. Skal få en mail med status ASAP. (har ikke fått denne enda)
Idag. 25. Juli.
Fortsatt ingen mail med trackingnummer. Esken med sykkelen står fortsatt på et lagergulv i Koblenz, Tyskland. Ferdig nedpakka. (Bare skubb den bort til Doug Heffernan, I dont care, just ship the damn thing)
Jeg sendte en mail om at det begynte virkelig å haste nå. De store rittene er under anmarsj og det ville vært krise å ikke få sykkelen før sesongen er over.
Fikk som svar at de skulle sende en ny mail ned til distrubisjonsavdelingen i Tyskland, og at alle mail jeg sender vil ikke bli besvart før Distrub har sagt sin sak. (åneeeei, jeg har blitt han masete kunden)
Så. Jeg tok et par telefoner til ulike sykkelbutikker rundt om i Byen og har funnet et par som jeg har i bakhånd- Sånn just in case om jeg skulle fått et sammenbrudd dagen før Cyckelvasan.

Venter fortsatt i spenning på sykkelen, tenker at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.
Noen tips til å holde følelsene i sjakk og evt når burde jeg avbestille og kjøpe noe annet?
Del gjerne deres erfaringer om Canyon - produkt/service. Alt vil hjelpe nå