Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Canyon Leveringstid - Frustrert?

Canyon Leveringstid - Frustrert? #2327361 25/07/2016 19:15
O
Oniker Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Hei ICON_SMILE
Jeg aner ingen annen råd enn å blåse litt ut her på forumet.

Jeg har en sykkel i bestilling hos Canyon, og det viser seg å være en tålmodighetsprøve.
Ikke misforstå, sykkelen er strøken, og specca med kvalitetskomponenter. Inntrykket mitt av Canyon er at de har kvalitetsvarer til en pris litt under gjennomsnittet. Syklene er alle av "top notch"

Men,

Jeg bestilte meg en sykkel på vårparten, en MTB. Denne var forventet å være klar mellom 20 og 25 juni. Den 18. Juni mottar jeg en hyggelig epost om at sykkelen er klar. (Ohh Hellz Yeah)

Det går noen dager uten at jeg hører noe fra Canyon. Jeg ringer så det norske service senteret og snakker med en veldig hyggelig fyr som heter Christoffer. Han kan bekrefte at betaling er ok og at sykkelen har status "Ready for shipment"

Dagene går, og jeg får fortsatt ingen Mail om sporingsnummer osv. Begynner å tro at noe kanskje er galt med bestillinge. Men Christoffer kan fortsatt betrygge at alt er ok med bestillingen og sykkelen vil bli sendt snarest.

Dager blir til uker og nå nærmer det seg et par morsomme ritt. Jeg forsøker å Chatte direkte med de som bygger sykkelene i tyskland, både fordi jeg er utålmodig og fordi Servicesenteret i Norge har ferieavvikling og chatten her er ikke bemannet (Har forståelse for dette, jeg unner alle en god ferie)

Uansett, gutta nede i tyskland ber meg ta kontakt med servicesenteret i Norge, det er dem, og KUN dem jeg må forholde meg til. Gutta nede i tyskland er ikke akkurat gira på å hjelpe. Så i frykt for å virke som en masete fyr så lar jeg dagene bare gå sin vante gang, jeg har jo tross alt også ferie. Eposten om sporing osv, er sikkert rundt hjørnet tenker jeg.

En måned er gått siden jeg fikk mail 18. Juni om at sykkelen var ferdig, fortsatt ingen utsendelse av Canyon. Nå begynner desperasjonen snart å ta overhånd. Min egen tre-uker lange ferie er også over og diverse ritt må utsettes til neste år. (hvorfor ikke bruke min gamle sykkel spør du? Vel, min gamle sykkel er såpass sliten og lei at det å få denne rittdyktig vil koste 6-7000,- og da kan jeg like gjerne kjøpe en ny)

Jeg ringte servicekontoret en gang til, Christoffer svarer, og som alltid, meget trivelig. Jeg vil på ingen måte stå å kjefte på Christoffer over telefonen, det er tross alt ikke han sin skyld at sykkelen er forsinket.
Christoffer forteller at sykkelen, en måned nå, står fortsatt som "ready for shipment" - Han forstår min frustrasjon, og sender sporestreks melding til distrubisjonsavdeling nede i tyskland. Skal få en mail med status ASAP. (har ikke fått denne enda)

Idag. 25. Juli.
Fortsatt ingen mail med trackingnummer. Esken med sykkelen står fortsatt på et lagergulv i Koblenz, Tyskland. Ferdig nedpakka. (Bare skubb den bort til Doug Heffernan, I dont care, just ship the damn thing)
Jeg sendte en mail om at det begynte virkelig å haste nå. De store rittene er under anmarsj og det ville vært krise å ikke få sykkelen før sesongen er over.
Fikk som svar at de skulle sende en ny mail ned til distrubisjonsavdelingen i Tyskland, og at alle mail jeg sender vil ikke bli besvart før Distrub har sagt sin sak. (åneeeei, jeg har blitt han masete kunden)

Så. Jeg tok et par telefoner til ulike sykkelbutikker rundt om i Byen og har funnet et par som jeg har i bakhånd- Sånn just in case om jeg skulle fått et sammenbrudd dagen før Cyckelvasan. ICON_SMILE

Venter fortsatt i spenning på sykkelen, tenker at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

Noen tips til å holde følelsene i sjakk og evt når burde jeg avbestille og kjøpe noe annet?

Del gjerne deres erfaringer om Canyon - produkt/service. Alt vil hjelpe nå ICON_SMILE

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2327388 25/07/2016 21:01
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Avbestilt burde du gjort etter en uke, når de ser at det ikke får konsekvenser når de somler så har de jo ikke noe incentiv for å endre seg.

Stusser på det siste avsnittet ditt, hvorfor vil det hjelpe å høre om solskinnshistorier når din er alt annet? Eller hvorfor det vil hjelpe å høre flere svartmalinger som Evt bare bekrefter din opplevelse?

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2327389 25/07/2016 21:04
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
Kjipt når ventetiden blir helt uutholdelig. Har ikke selv bestilt noe fra Canyon, men kjenner flere som har gode erfaringer med rask levering. Men jeg vet også om et par episoder der diverse papirer ikke var i orden og det måtte tas noen telefoner for å få fortgang i sakene.

Tålmodighetskrem er vel eneste løsning nå som du har mast på de som kan mases på. Skulle støttet din LBS. Neida. Joda.

I was just riding along...
Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: vehe] #2327396 25/07/2016 21:30
O
Oniker Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Sitat: vehe
Avbestilt burde du gjort etter en uke, når de ser at det ikke får konsekvenser når de somler så har de jo ikke noe incentiv for å endre seg.

Stusser på det siste avsnittet ditt, hvorfor vil det hjelpe å høre om solskinnshistorier når din er alt annet? Eller hvorfor det vil hjelpe å høre flere svartmalinger som Evt bare bekrefter din opplevelse?

Jeg ønsker vel et siste håp å klamre meg til. Akkurat nå så er jeg der hvor jeg tenker at sykkelen aldri kommer. Så om det er en god eller dårlig opplevelse, det spiller ingen rolle. Så lenge sykkelen omsider kom frem. Håp min venn, håp.

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: JB.] #2327397 25/07/2016 21:31
O
Oniker Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Sitat: JB.
Kjipt når ventetiden blir helt uutholdelig. Har ikke selv bestilt noe fra Canyon, men kjenner flere som har gode erfaringer med rask levering. Men jeg vet også om et par episoder der diverse papirer ikke var i orden og det måtte tas noen telefoner for å få fortgang i sakene.

Tålmodighetskrem er vel eneste løsning nå som du har mast på de som kan mases på. Skulle støttet din LBS. Neida. Joda.

LBS har noen fine fra specialized. Er nesten like fine!
Tuben med tålmodighetskrem er snart tom.

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2327427 26/07/2016 05:17
Niels Offline
Veteran
Veteran
I tillegg begynner vel snart salget på sykler hos din lokale sykkelforhandler? Jeg ville kansellert hvis Canyon ikke kommer med plaster på såret

Redigert av Niels; 26/07/2016 05:19.

2013.5 Specialized Enduro Expert Carbon 29SE
Moulton TSR9
Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Niels] #2327434 26/07/2016 06:14
O
Oniker Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Sitat: Niels
I tillegg begynner vel snart salget på sykler hos din lokale sykkelforhandler? Jeg ville kansellert hvis Canyon ikke kommer med plaster på såret

Jepp. Er et ganske bra utvalg han har. Bittert at jeg ikke kjøpte der med en gang.

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2327439 26/07/2016 06:52
S
Simons1 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Kan dele min solskinnshistorie.

Bestilte en sykkel under Tour de France-tilbudet 12. juli. Fikk ordrebekreftelse 13. juli med estimert levering 25-29. juli.

19. juli ble sykkelen sendt og jeg fikk tilsendt sporingsnummer. 22. juli ble sykkelen levert og jeg trillet ut på første tur.

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Simons1] #2327485 26/07/2016 08:49
O
Oniker Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Sitat: Simons1
Kan dele min solskinnshistorie.

Bestilte en sykkel under Tour de France-tilbudet 12. juli. Fikk ordrebekreftelse 13. juli med estimert levering 25-29. juli.

19. juli ble sykkelen sendt og jeg fikk tilsendt sporingsnummer. 22. juli ble sykkelen levert og jeg trillet ut på første tur.

ÅÅhhh. Herlig! yes yes
Var dette en sykkel som var "in Stock" eller?

Og, bestilte du noe mer i tillegg?
Jeg bestilte nemlig noen flasker og flaskeholdere++ i tillegg til sykkelen, og jeg har mine antakelser som at det er nettopp dette som bremser hele forsendelsen.

Redigert av Oniker; 26/07/2016 08:51.
Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2327505 26/07/2016 09:43
S
Simons1 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Sykkelen var "in stock".

Bestilte også flaskeholdere, pedaler og "bikestand".

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Simons1] #2327518 26/07/2016 10:27
O
Oniker Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Sitat: Simons1
Sykkelen var "in stock".

Bestilte også flaskeholdere, pedaler og "bikestand".

Forstår. Sykkelen har jeg avbestilt. Litt vemodig og bitter! Men, det ordner seg.

Mulig jeg gir dem en sjangse til når landeveissykkelen må byttes ut. Det blir nok ikke før neste år.

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2327523 26/07/2016 11:00
pharynx Offline
Besatt
Besatt
To sykler fra Canyon, begge mottatt innen 7 dager fra bestilling. Begge var "in stock" såvidt jeg husker. Idag kom det et brev med et girøre som jeg bestilte fra de på fredag. Så de kan hvis de vil ICON_WINK

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2327535 26/07/2016 11:49
O
Oniker Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Sitat: pharynx
To sykler fra Canyon, begge mottatt innen 7 dager fra bestilling. Begge var "in stock" såvidt jeg husker. Idag kom det et brev med et girøre som jeg bestilte fra de på fredag. Så de kan hvis de vil ICON_WINK

Ja. Tro meg, jeg vil veldig gjerne ha eie en Canyon. Men i forhold til service og evt garantier så har inntrykket mitt til Canyon blitt litt negativt.
Jeg har siklet litt på denne:
https://www.canyon.com/en/road/ultimate/2016/ultimate-cf-sl-9-0-aero.html
Men skal det sies at jeg har bygget opp en skepsis til deres kundeservice frown desverre.

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2327543 26/07/2016 12:22
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Alt det blir glemt når skjønnheten der står i stua di ICON_SMILE

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: pharynx] #2327576 26/07/2016 15:36
O
Oniker Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Sitat: pharynx
Alt det blir glemt når skjønnheten der står i stua di ICON_SMILE

Det tror jeg på.

For de som følger tråden

Kl 1630 fikk jeg en Mail fra min gode mann Christoffer. Mannen i røyken. Grunnen til forsinkelsen var som jeg antok, det var noe av merchandiset jeg også kjøpte ikke var på lager..
Hadde bestilt et par ergon gs3 handlebars i tillegg. Dette har bremset litt av ordren. Så disse blir ettersendt.

Inntrykket er gjennopprettet. Mye takket være Pål og Christoffer.
Orderen er fortsatt oppe og sykkelen blir sendt ila uka!!!

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2327595 26/07/2016 16:49
jan357 Offline
Entusiast
Entusiast
Dette er så typisk canyon. Bare sørg for at du aldri kommer i en situasjon der crashreplacement tilbudet deres må benyttes. For meg tok det fra oktober til mai før de klarte å sende. I mellomtiden kom e-poster med lovnad om levering igjen og igjen.
Eneste kompensasjon de til slutt ga var femhundre spenn avslag om jeg bestille noe mer hos de..
Jeg er helt ferdig med canyon etter den runden.
Forøvrig interessant å høre historien din da de bedyret i mai at nå var absolutt alle problemer med leveringsrot løst og de igjen hadde full kontroll.

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: jan357] #2327601 26/07/2016 17:07
Loki Offline
Besatt
Besatt
Sitat: jan357
Dette er så typisk canyon. Bare sørg for at du aldri kommer i en situasjon der crashreplacement tilbudet deres må benyttes.
Tror ikke dette er er helt unikt for Canyon, har venta på erstatningsramme fra mai til sent september med butikkmerke også.

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2327605 26/07/2016 17:23
jan357 Offline
Entusiast
Entusiast
To ganger tidligere har jeg fått ny ramme etter brekkasje, fra cervelo og pinarello, og begge gangene tok det under to uker.
Canyon oppga en leveringstid men klarte ikke levere før seks måneder etter.

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: jan357] #2327608 26/07/2016 17:36
O
Oniker Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Sitat: jan357
Dette er så typisk canyon. Bare sørg for at du aldri kommer i en situasjon der crashreplacement tilbudet deres må benyttes. For meg tok det fra oktober til mai før de klarte å sende. I mellomtiden kom e-poster med lovnad om levering igjen og igjen.

Ja. Jeg må si at jeg fortsatt er litt usikker på om den faktisk blir sendt de nærmeste dagene. Fikk ny ordre bekreftelse med forventet ankomst mellom 8-12. August.

Jeg føler jeg blir litt naiv her. Akkurat som en hodestups forelsket tenåring som aner håp fra den uoppnåelige drømmedama.

Planen er som sagt å stille til start på Cyckelvasan med ny sykkel. Holder dere oppdatert.

Og PS, det er en 29"Hardtail med Aluramme, så jeg satser på at sykkelen er robust. XT-specs all over. Eneste jeg kan komme på som et problem må være rockshox reba'n. Men har hørt at denne skal være av god kvalitet

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2327619 26/07/2016 18:24
Chris@Canyon Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Quote:

Ja. Jeg må si at jeg fortsatt er litt usikker på om den faktisk blir sendt de nærmeste dagene. Fikk ny ordre bekreftelse med forventet ankomst mellom 8-12. August.

Jag ska hålla dig uppdaterad tills den sändes över mail och tlf, Ordrebekräftelsen innehåller en buffer på ca 2 veckor så det stämmer gott med vad vi fick höra idag med sändning denna veckan.

Mvh
Christoffer

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2328571 30/07/2016 14:43
O
Oniker Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
From: noreply@canyon.com

Hello ********

Your order was handed over to our logistics partner UPS Deutschland Inc. & Co. OHG earlier today and will be delivered to you within the next few days.

Deilig! Julaften snart!

Redigert av Oniker; 30/07/2016 14:44.
Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2334382 16/08/2016 06:45
ket Offline
Ringrev
Ringrev
Kan dessverre bare nevne et ord som er dekkende = SIRUP
Og slettes ikke den Ordnung muss Sein en opplever fra de fleste tyske leverandører

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2334407 16/08/2016 07:20
HNK Offline
Besatt
Besatt
Har også lurt på en annen ting vedrørende Canyon:

Når det på tilgjengelighetssiden står "From Stock", betyr dette at de har en ferdig montert sykkel stående klar, eller betyr det bare at de har alle delene til sykkelen liggende klar og at den etter bestilling blir montert?

Har bestilt en Canyon Strive AL 6.0 og den var listet som "From Stock". Får ellers håpe bestillingen ikke havner i sirupsklisteret. Men so far so good for min del

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2334409 16/08/2016 07:24
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Synes Canyon og leveringstid er fryktelig rare greier. Virker som noen bestiller sykkel og får den i løpet av en uke (da har de selvsagt valgt 'from stock'). Mens andre venter og venter og det er bare rør i beskjedene underveis. Akkurat som de gir blaffen hvis de ikke klarer det på en uke. Jeg vet at det var mye kluss med ordresystemet i fjor vinter, og ser bortifra den perioden.

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2334421 16/08/2016 07:39
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Når man bestiller fra nettbutikk, så bestiller man fra lager stort sett. Hvis man bestiller noe som ikke er på lager: hvor lang tid tar det da? Tar det den tiden de forventer, eller lenger? Ofte er det lenger. Samme med forhåndsbestilling av sykler. De er aldri i mål i tide, spør du meg. Canyon som ikke er på lager er forhåndsbestilling, så da er det enten "from stock", eller så er det uvisst.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: HNK] #2334426 16/08/2016 07:49
Chris@Canyon Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: HNK
Har også lurt på en annen ting vedrørende Canyon:
Når det på tilgjengelighetssiden står "From Stock", betyr dette at de har en ferdig montert sykkel stående klar, eller betyr det bare at de har alle delene til sykkelen liggende klar og at den etter bestilling blir montert?

From Stock så ær sykkelen ferdig montert, Detta var inte fallet førr då sykkelen byggdes efter ordre. Nu før tiden så bygges syklene i batcher och det ær dærfør man kan se datumen på nettsidan hoppa fram flera veckor; Ergo, Batchen blev full och næsta kund hamna på næsta batch som ær 2-3 veckor fram i tiden. Man tappar aldrig sin plats i køen.
En annan ting som irriterar kunder ær; "Min kompis køpte sykel X samtidigt som mig men han har redan fått sykkelen medans min sykel inte ær sendt" Detta beror på att vi anvænder oss av 3 olika fabriker, olika sykler kan dærmed behandlas olika snabbt beroende på hur stor backlogg det ær på den specifika fabriken.
1000+ pakker om dagen læmnar Canyon sitt system, de flesta i tid men med detta trycket innebær det att om en lastbil inte kommer en dag så ær det helt pløtsligt en backlogg som må jobbas ikapp innan næsta dags pakker kan læmna portarna.

"ps, hvis du vill så kan jag sjekke ordren din. Send då en pm med ordre nummer"

Mvh
Christoffer

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2334439 16/08/2016 08:05
ket Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg har en pendler sykkel i bestilling, og har vært nødt til å endre ordren pga stadige forsinkelser. Og selv om den har status om "in stock" skjer det ikke mye, leveringsdatoen i ordrebekreftelsen har jeg lært meg å ta mindre seriøst.
Derimot gutta i Canyon norge tror jeg gjør så godt de kan,

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2334454 16/08/2016 08:21
B
BigBoben Offline
Avhengig
Avhengig
B
Deler min positive erfaring.
Fikk min sykkel etter ca14 dager nå i fellesferien.
Sykkel var IN STOCK frå månedskifte Juli/August.
Bestilte med påvente på 3-4 veker før den blir levert.
Ved bestillinga fikk eg svar at sykkel blei sendt etter ei veke, altså 2 veke før først estimert.
Var på ferie når UPS ringte ang. toll og betaling av denne. Så sto 2 daga "ekstra" hos UPS, men fikk sykkelen allikavel etter 14dager.
Gutta hos Canyon Norge spora og sjekka opp, etter eg las igjennom denne tråden. Kom på eg hadde bestilt med litt reservedeler og var redd for at disse kunne ligge og bremse sendinga.

Santa Cruz Megatower

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: ket] #2334459 16/08/2016 08:26
Chris@Canyon Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: ket
Jeg har en pendler sykkel i bestilling, og har vært nødt til å endre ordren pga stadige forsinkelser. Og selv om den har status om "in stock" skjer det ikke mye, leveringsdatoen i ordrebekreftelsen har jeg lært meg å ta mindre seriøst.
Derimot gutta i Canyon norge tror jeg gjør så godt de kan,

Urban, Commuter och roadlite "jag antar att det ær en av dom?".
Jag vet inte varfør men dessa modeller har varit extra hårt drabbade av førseningar detta året, jag vet att alla tre tillverkas på samma fabrik så det kan vara att just logistiken på den fabriken lider extra mycket.
Jag ska ner ett par dagar snart och besøka fabriker och se hur systemet fungerar nærmare før att finna ut varfør vissa modeller står still innan dom sændes. Det ær sjælvklart inte av illvilja som dom væljer att hålla på vissa modeller utan det må vara en eller annan logistisk utfodring med dessa.
Vi ær alla syklister och vårat jobb hær ær service så vi gør vad vi kan før att få era sykler till er så snabbt som møjligt, Men att vi kan bli bættre i alla ledd ær det inget tvivel om.

Re: Canyon Leveringstid - Frustrert? [Re: Oniker] #2334584 16/08/2016 11:24
ket Offline
Ringrev
Ringrev
se det, når jeg begynner å klage og får utløp for en frustrasjon i emming kommer sendingsbekreftelsen.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support