Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

rydde i Sticky?

rydde i Sticky? #2327209 25/07/2016 09:13
Lars V Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
På tide å rydde litt i bruk av sticky?

På enkelte av forumene må du bla ganske langt ned for å komme til de trådene som det faktisk diskuteres på.. På mobil kan dette spesielt virke litt klønete ICON_SMILE

Re: rydde i Sticky? [Re: Lars V] #2328153 28/07/2016 17:17
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Det hadde kanskje vært greiere med en wiki for sånne ting?

Re: rydde i Sticky? [Re: Lars V] #2328276 29/07/2016 07:51
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Kom gjerne med konkrete innspill om hvor vi bør rydde. Da er det lettere å ta tak i.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: rydde i Sticky? [Re: sykkeloyvind] #2328794 31/07/2016 18:59
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: sykkeloyvind
Kom gjerne med konkrete innspill om hvor vi bør rydde. Da er det lettere å ta tak i.

Forslag:

I stedet for å gjøre alle sticky, så lag én sticky FAQ-artikkel i hvert underforum. Så legger moderatorene inn linker til de trådene som skal være lett tilgjengelig i den tråden.

Innleggene kan f. eks. hete noe som: "Ofte diskuterte emner, les her før du poster nytt innlegg"

Edit: Tror forøvrig trådstarter tenkte på Deler-forumet. Der er det MANGE sticky nå. Noe som er naturlig.

Redigert av Raskall; 31/07/2016 19:01.
Re: rydde i Sticky? [Re: Lars V] #2328911 01/08/2016 08:15
Lars V Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
I underforumene nevnt under er det i alle fall tydelige sticky tråder som ikke lenger er særlig relevante:
-Stier og turer
-Deler, sykler, utstyr og stæsj
-Ritt og arrangementer

ICON_SMILE

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: rydde i Sticky? [Re: Lars V] #2329093 01/08/2016 16:12
RoyK Offline
Besatt
Besatt
En gang til… Hvorfor ikke en wiki? Kunnskap lagret i klistrete tråder på mange titalls eller hundretalls poster tar jævlig lang tid å lete i. En wiki kan man sette opp på veldig kort tid og tillate folk, enten alle medlemmer eller bare serntralt personell, å oppdatere.

Re: rydde i Sticky? [Re: RoyK] #2329216 02/08/2016 06:37
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: RoyK
En wiki kan man sette opp på veldig kort tid og tillate folk, enten alle medlemmer eller bare serntralt personell, å oppdatere.

Vi har desverre så vidt tid til å gjøre det vi skal, lage blader og lage innhold på nett. I så fall må dette skje senere i år, når alle bladene er levert. Dog, jeg ser ikke for meg at det skjer helt umiddelbart.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: rydde i Sticky? [Re: Alpers] #2329249 02/08/2016 07:59
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: Alpers
En wiki kan man sette opp på veldig kort tid og tillate folk, enten alle medlemmer eller bare serntralt personell, å oppdatere.

Vi har desverre så vidt tid til å gjøre det vi skal, lage blader og lage innhold på nett. I så fall må dette skje senere i år, når alle bladene er levert. Dog, jeg ser ikke for meg at det skjer helt umiddelbart.

Enig. En wiki blir bare ett system til dere vil slite med å ha ressurser til å vedlikeholde. Men det å ha én sticky-artikkel i hvert underforum hvor dere legger inn linker til mye diskuterte emner/tråder vil være en lavterskel-løsning som knapt krever noen ekstra ressurser.

Re: rydde i Sticky? [Re: Raskall] #2329841 03/08/2016 18:03
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Raskall

Enig. En wiki blir bare ett system til dere vil slite med å ha ressurser til å vedlikeholde. Men det å ha én sticky-artikkel i hvert underforum hvor dere legger inn linker til mye diskuterte emner/tråder vil være en lavterskel-løsning som knapt krever noen ekstra ressurser.

Tja - dere kan jo delegere litt av drifta til frivillige. Det tar meg ikke lang tid å hverken sette opp eller drifte en wiki.

Re: rydde i Sticky? [Re: RoyK] #2329855 03/08/2016 18:54
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Raskall

Tja - dere kan jo delegere litt av drifta til frivillige. Det tar meg ikke lang tid å hverken sette opp eller drifte en wiki.

Da må du finne de frivillige - lære de systemet - så må jeg først lære meg hva en wiki er - så slutter han ene - så må du finne en ny - så oppdateres nettsiden og wikien funker ikke på mobil - IT må jobbe med noe helt annet enn en redaksjonell nettside - osv - osv.

Om så denne jobben tar to timer i måneden, det er 24 timer i året vi virkelig ikke har. Å lage blad og nett krever langt utover normal arbeidstid.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: rydde i Sticky? [Re: Lars V] #2334354 16/08/2016 01:46
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Tror det finnes veldig få her inne som ikke vet hva wikipedia er, verdens største wiki. Jeg kan gjerne ta jobbe først, jeg har drifta mediawiki i ymse sammenhenger og jeg gjetter at det er ganske mange her inne som også kan sånt.

Re: rydde i Sticky? [Re: sykkeloyvind] #2335589 19/08/2016 07:29
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: sykkeloyvind

Konkret innspill:
- Fjern sticky på tråder som ikke lenger er relevant (Grenserittet f.eks.).
- Dropp sticky på tråder som uansett vil ligge i toppen på grunn av voldsom "pågang" i perioder (f.eks. Ultrabirken, Birkebeinerrittet).
- Innfør policy om maks tre sticky per underforum. Står man i fare for å opprette en fjerde, sjekk om en av de tre andre kan tas ut.

Redigert av Øyvind V; 19/08/2016 07:30.

Moderator  support