Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kan produksjonsfeil på hjulsett forekomme?

Kan produksjonsfeil på hjulsett forekomme? #2326843 22/07/2016 21:42
S
stevie Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Har et hjulsett av typen C4 (står på min Nakamura Pursuit 8.0).
Navet virker å være helt fint. Men etter nøye testing har jeg markant dårligere trill en min kompis har med samme hjul (har byttet til hans hjul på min sykkel).
Har eliminert de mulige feilkildene som finnes.

Noen som har vært borti at det kan være noe feil? Hva mer kan eventuelt være galt med hjulsettet?

Forøvrig er vel ikke C4 det ypperste mtp kvalitet. Burde jeg investere i nytt? Og er det kjip kvalitet på dekkene som følger med originalt?

Re: Kan produksjonsfeil på hjulsett forekomme? [Re: stevie] #2326908 23/07/2016 11:17
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Usannsynlig at det er feil med både fremhjul og bakhjul.

Dersom hjullageret stjeler så mange watt at det er merkbart så vil navet bli varmt, og lagrene vil dø fort. Rullet hjulet dårligere etter at akslingen er strammet så er det feil forspenning av lagrene.

Frihjulet kan gå tregt hvis det er under trilling at det er forskjell.

Ellers er det bremsesubb som kan stjele virkelig mye.

Til sist dekktrykk.

Re: Kan produksjonsfeil på hjulsett forekomme? [Re: Tor Arne] #2326961 23/07/2016 17:28
S
stevie Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Takk for svar:)
Mistenker kun bakhjulet ja. Og kun det jeg byttet da jeg merket forskjell på hastighet.
Hva mente du med:"Rullet hjulet dårligere etter at akslingen er strammet så er det feil forspenning av lagrene."?
Jeg har ikke gjort noe med hjulet etter at jeg kjøpte det.

Er det kanskje veldig kjipe dekk som leveres på en slik sykkel til 35000,-? Ikke at jeg tror forskjellen ligger der.
Merker heller ikke at noe blir varmt, selv om jeg ikke har vært veldig opptatt av å sjekke det.

Re: Kan produksjonsfeil på hjulsett forekomme? [Re: stevie] #2326986 23/07/2016 20:33
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Med strammet aksling så mener jeg når hjulet er montert og hurtigkoblingen er strammet, i forhold til å snurre hjulet løst i hendene.

Moderator  support, Valentino