Prøver å utføre litt sårt trengt vedlikehold på mitt Shimano Deore baknav. Regnet med at dette skulle være ganske greit, men etter å ha åpnet opp navet så ser jeg at det ikke ligner andre nav jeg har sett på youtube...
Etter å ha fjernet akselen så er det enkelt å få ut kulene på høyresiden (kassettsiden) av navet. Her er det 13 kuler og ikke 9 som jeg trodde var vanlig? Det er i og for seg ikke noe problem, men på venstresiden er det verre. Her klarer jeg ikke å få ut kulene. Jeg mistenker at de ikke er løse, men sitter i et slags hjul. (Se bilde.) Dette sitter igjen bak en myk pakning som jeg mistenker at kommer til å bli ødelagt om jeg prøver å fjerne den.
Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre nå? Er det ikke mulig å få ut lageret på venstre side? Og er da det best man kan få til å rense så godt man kan og smøre opp igjen? Kjenner at det er mye drit inni der når jeg beveger på lageret og skulle gjerne fått til dette ordentlig.
Alle tips mottas med takk!
Redigert av trokk; 21/07/201617:11.
Re: Service på Shimano Deore baknav
[Re: trokk]
#232661821/07/201621:08
Takk for svar! Klarte ikke å finne tegning av navet på Shimano sine nettsider, men ser nokså likt ut som det du linket til, Thomas. Satser på at jeg klarer å lirke ut pakningen uten å skade den.