Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Endelig er Reverben solgt! Hva nå?

Endelig er Reverben solgt! Hva nå? #2325363 15/07/2016 11:42
B
BackCountry Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
B
Good riddance! Etter 3 år med ødelagte sykkelturer, servicer og reklamasjoner på to forskjellige Reverb-pinner, har den endelig havna ut døra. Spørsmålet nå er hva jeg skal velge som dens etterfølger?

Krav etter prioritert rekkefølge:
Driftsikker
Intern veierføring
Grei pris
Digg remote

Sykler i dag med en gammel X-fusion Hilo med ekstern vaierføring. Kjøpte den brukt for en 500-lapp - og den bare funker! Jeg er ikke kravstor og hadde den hatt intern vaierføring hadde jeg nok vært fat and happy med den.

Foreløping short list:
KS lev integra (hva er egentlig forskjellen på de utallige KS-pinnene?)

Specialized Command Post (den nyeste. Hvor får man tak i denne til en grei pris?)

Tranz X JD-YSP12 (spennende sak som jeg vet alt for lite om: http://www.tranzxpst.com/components/products/seatposts/product/jd-ysp12/)

Noen andre tips?

Redigert av BackCountry; 15/07/2016 11:43.
Re: Endelig er Reverben solgt! Hva nå? [Re: BackCountry] #2325367 15/07/2016 11:48
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Fox Transfer ser ut til å være en hit, men har ikke noe erfaring med den selv.

Min personlige favoritt er KS lev i integra eller ekstern versjon, silkemyk bevegelse i pinnen. (men remoten den kommer med er dårlig så anbefaler å kjøpe en southpaw eller lignende i tillegg)

KS e-ten har fungert i 3 år med både sommer og vinterbruk så den kan jeg også gå god for. Like myk bevegelse som i highendpinnene til KS.

RF Turbine som jeg har nå er jeg ikke på god fot med, veldig brokete bevegelse i pinnen. Den ble levert knusktørr og ikke antydning til smøring i seg. Eneste plussen med den er vel at standard remoten er veldig god, fant ingen grunn til å bruke remote som imiterer en shifter.

Re: Endelig er Reverben solgt! Hva nå? [Re: BackCountry] #2325451 15/07/2016 18:46
pez d spencer Offline
Veteran
Veteran
Også kvittet meg med Reverb. Nå godt fornøyd med KS. Og ang remote - jeg byttet ut original remote med en SRAM gripshift på venstre hånd. Kjører 1×11 så har fått en usedvanlig ryddig cockpit og gripshift som remote funker glimrende ICON_SMILE

Re: Endelig er Reverben solgt! Hva nå? [Re: BackCountry] #2325499 15/07/2016 21:50
Ynot Offline
Besatt
Besatt
Sitat: BackCountry

Driftsikker
Intern veierføring
Grei pris
Digg remote

LEV varer evig og har enkel teknologi (selvom versjonen uten integra er en mongoløsning kontra det å bore hull til kabel i seterøret... ), og når den en gang begynner å sagge følger du denne guiden så fungerer den som ny igjen.
BBBBBBbbbbbbbbilllig , frakt med jetcarrier

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: Endelig er Reverben solgt! Hva nå? [Re: BackCountry] #2325504 15/07/2016 22:25
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Sitat: Ynot
Sitat: BackCountry

Driftsikker
Intern veierføring
Grei pris
Digg remote

LEV varer evig og har enkel teknologi (selvom versjonen uten integra er en mongoløsning kontra det å bore hull til kabel i seterøret... ), og når den en gang begynner å sagge følger du denne guiden så fungerer den som ny igjen.
BBBBBBbbbbbbbbilllig , frakt med jetcarrier

Så en KS Lev Integra til $341 gir en pris etter moms på 3616 NOK, det før man legger på frakt til jetcarrier i USA, moms og frakt til Norge...

Pinnen koster 3999,- hos sykkelkomponenter, fra Tyskland får du den for 3417 inkl moms og frakt.

Om du mente e-ten så er denne billigere i Norge før du regner inn moms og frakt på en fra USA.

Re: Endelig er Reverben solgt! Hva nå? [Re: BackCountry] #2325514 16/07/2016 00:38
B
BackCountry Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
B
Takk for tips folkens! Jeg heller veldig mot KS Lev integra nå. Var innom nærmeste LSB sentralt i Oslo. De klarte å matche VPG på pris, men med leveransedato på langt ute i neste år valgte jeg å droppe det. Med reverben erfarte jeg at det kunne være greit å ha en fysisk butikk hvor jeg kunne dure opp og klaske rakkelverket i disken. Har noen erfaringer med VPG og reklamasjoner?

https://m.vpg.no/avdelinger/sykkel/kompo...254-p0000234627

Moderator  support