Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel

Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel #2325003 13/07/2016 22:57
heinrich Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
til skrekk og advarsel startes nå en tråd fordi jeg er lei. Jeg har vært særdeles tilbakelent, forståelsesfull og løsningsorientert, men det har bare medført at jeg ikke får igjen ting av Jeffe, og dermed ikke kan bruke sykkelen det skal på.

Jeg omtaler Jeffe som en profesjonell aktør og hans håndtering av personen i lys av dette, samt han som innehaver av Lampe Luptons Workshop. Jeg omtaler ikke Jeffe som privatperson, eller ei de omstendigheter han føler eventuelt har påvirket saksgangen. Han som privatperson og eventuelle omstendigheter får han selv redegjøre for om han skulle ønske å gjøre det.

I romjulen 2014 sendte jeg en shock, en Bos Stoy, og en gaffel, en Bos Idylle, til Jeffe Jussinniemi som innehaver av Lampe Luptons Workshop som driver service av Bos.

Noen uker før Hafjell stengte i fjor, dvs 6-8mnd senere, fikk jeg igjen gaffelen. bakdemperen fikk jeg ikke igjen. Denne hadde på det tidspunktet begynt å lekke igjen, og Jeffe holdt den igjen. Jeg hadde da henvendt meg til han i månedsvis for å få delene igjen. Samtidig hadde han syklet masser i Hafjell, noe han fratok meg muligheten til å gjøre med sykkelen delene skulle på. Sist jeg sjekket hadde jeg ikke denne sykkelen for at den skulle ligge i boden, men fordi den skulle brukes. At han fremfor å levere tilbake noe han har lovet over et halvt år i forveien tilbake før sykkelsesongen er over, velger å heller bruke tiden på å sykle selv, får stå for hans regning. Det er kanskje unødvendig å si det, men jeg finner det grovt respektløst og fullstendig uprofesjonelt.

Han har nå flyttet til eller oppholder seg i Canada.

Han har aldri i perioden fra jeg fikk gaffelen igjen til skrivende stund svart på noen av mine henvendelser, eller meg bekjent forsøkt å sende bakdemperen i retur. Han har aldri noen sinne opplyst om at han skulle bort eller redegjort for når jeg vil få bakdemperen i retur. Hvor bakdemperen er aner jeg ikke. Når jeg får den igjen aner jeg ikke.

Denne tråden vil oppdateres fortløpende med hvordan saken utvikler seg.

Når det er sagt, Bos er veldig bra. Det dog utrolig er synd at ikke bare må en plages med tidvis håpløs kundeservice fra Frankrike, nei, man må plages med fullstendig useriøse aktører som Jeffe. Godt serviceintervallene er slik de er...

Jeg anbefaler Bos til alle som spør. På tross av lit varierende erfaring på servicesiden mener jeg fremdeles at produktene er veldig, veldig gode. Jeg har 100% Bos på både sti og utforhoien.

Jeg anbefaler Jeffe til absolutt ingen.

Om noen mener jeg krysser en linje med å navngi personen det er snakk om henviser jeg til at jeg omtaler han som en profesjonell aktør og vedkommendes rolle som innehaver av en servicebedrift. Om jeg har oppgitt feil bedrift og Bos servicen ble gjennomført under et annet navn, beklager jeg det, og skal selvsagt endre på det.

Om tilsvarende tråder er startet før, vel, da får dere heller leve med en til.

Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: heinrich] #2325258 14/07/2016 22:49
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Hva er/var relasjonen hans til BOS? Bare en tilfeldig person som drev service gjennom foretaket sitt eller var hadde han en avtale av noe slag med BOS?

Hvis sistnevnte hadde jeg sett på mulighetene for å holde BOS ansvarlig om han selv har forduftet.

Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: heinrich] #2325283 15/07/2016 06:11
Skorp Offline
Ivrig
Ivrig
Jeffe var serviceansvarlig i Skandinavia for BOS.

Han har vell fått jobb i en utleiesjappe/verksted i Whistler for sesongen.
Mener StarMotor skal ha tatt over BOS. Både salg og service.

Mye syns og tror her fra min side ICON_SMILE

Redigert av Skorp; 15/07/2016 06:11.
Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: heinrich] #2325315 15/07/2016 08:35
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kjenner verken saken eller noen av personene det gjelder eller selskapene på noen måte.

Nå spekulerer jeg, men et mulig scenario er at BOS ikke har levert utstyret som servicestedet trenger for å gjøre service. Det ville forklare at ting tar langt tid. Vet ikke om dette stemmer, men isåfall kunne leverandøren vel sagt det slik det er: feks "jeg har ikke fått det jeg trenger for å gjøre service." Det er dust å ikke følge godt nok opp. Man må også selvfølgelig levere tilbake produkter som kunder har sendt inn til service !!

Dét sagt, fremstillingen er ganske personlig og vedkommende er da omtalt som privatperson.

Eksempelvis kan man sykle i Hafjell så mye man bare vil som privatperson, også folk som jobber med å gjøre service av dempere, og det har kunder ikke noe som helst noe med å gjøre.

Trådstarter poster dette til "skrekk og advarsel". Men hva er det man advarer mot egentlig? Han jobber vel ikke med BOS lenger? Det kommer ingen nye kunder dit.

Og hvem er det man advarer? "Jeg anbefaler Jeffe til absolutt ingen." Altså nye kunder? Eller også feks potensielle kjærester og svigerforeldre som kan lese denne tråden?

Det høres i høyst grad ut til å være personlig. Skulle dette vært et innlegg som klager på en tjeneste levert av en kommersiell aktør, så omtaler man selskapet og ikke personen og hva han gjør på fritiden og i ferien.

Navn som postes på et forum dukker opp i søk på google i evig tid.

Admin får kanskje ta en titt på tråden og finne ut hva som er en bra løsning.

Sitat: heinrich
til skrekk og advarsel startes nå en tråd fordi jeg er lei. Jeg har vært særdeles tilbakelent, forståelsesfull og løsningsorientert, men det har bare medført at jeg ikke får igjen ting av Jeffe, og dermed ikke kan bruke sykkelen det skal på.

Jeg omtaler Jeffe som en profesjonell aktør og hans håndtering av personen i lys av dette, samt han som innehaver av Lampe Luptons Workshop. Jeg omtaler ikke Jeffe som privatperson, eller ei de omstendigheter han føler eventuelt har påvirket saksgangen. Han som privatperson og eventuelle omstendigheter får han selv redegjøre for om han skulle ønske å gjøre det.

I romjulen 2014 sendte jeg en shock, en Bos Stoy, og en gaffel, en Bos Idylle, til Jeffe Jussinniemi som innehaver av Lampe Luptons Workshop som driver service av Bos.

Noen uker før Hafjell stengte i fjor, dvs 6-8mnd senere, fikk jeg igjen gaffelen. bakdemperen fikk jeg ikke igjen. Denne hadde på det tidspunktet begynt å lekke igjen, og Jeffe holdt den igjen. Jeg hadde da henvendt meg til han i månedsvis for å få delene igjen. Samtidig hadde han syklet masser i Hafjell, noe han fratok meg muligheten til å gjøre med sykkelen delene skulle på. Sist jeg sjekket hadde jeg ikke denne sykkelen for at den skulle ligge i boden, men fordi den skulle brukes. At han fremfor å levere tilbake noe han har lovet over et halvt år i forveien tilbake før sykkelsesongen er over, velger å heller bruke tiden på å sykle selv, får stå for hans regning. Det er kanskje unødvendig å si det, men jeg finner det grovt respektløst og fullstendig uprofesjonelt.

Han har nå flyttet til eller oppholder seg i Canada.

Han har aldri i perioden fra jeg fikk gaffelen igjen til skrivende stund svart på noen av mine henvendelser, eller meg bekjent forsøkt å sende bakdemperen i retur. Han har aldri noen sinne opplyst om at han skulle bort eller redegjort for når jeg vil få bakdemperen i retur. Hvor bakdemperen er aner jeg ikke. Når jeg får den igjen aner jeg ikke.

Denne tråden vil oppdateres fortløpende med hvordan saken utvikler seg.

Når det er sagt, Bos er veldig bra. Det dog utrolig er synd at ikke bare må en plages med tidvis håpløs kundeservice fra Frankrike, nei, man må plages med fullstendig useriøse aktører som Jeffe. Godt serviceintervallene er slik de er...

Jeg anbefaler Bos til alle som spør. På tross av lit varierende erfaring på servicesiden mener jeg fremdeles at produktene er veldig, veldig gode. Jeg har 100% Bos på både sti og utforhoien.

Jeg anbefaler Jeffe til absolutt ingen.

Om noen mener jeg krysser en linje med å navngi personen det er snakk om henviser jeg til at jeg omtaler han som en profesjonell aktør og vedkommendes rolle som innehaver av en servicebedrift. Om jeg har oppgitt feil bedrift og Bos servicen ble gjennomført under et annet navn, beklager jeg det, og skal selvsagt endre på det.

Om tilsvarende tråder er startet før, vel, da får dere heller leve med en til.

Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: heinrich] #2325331 15/07/2016 09:25
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Når Jeffe driver sitt eget firma og gir elendig service, synes jeg det er helt ok å navngi han.
Var han derimot kun ansatt, blir det personlig.

At han fant tid til å sykle i Hafjell er relevant i denne saken, all den tid kunden ikke kunne det pga. hans dårlige service.

Thomas
Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: heinrich] #2325332 15/07/2016 09:28
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Da er man rimelig nidkjær, hvis man skal skille mellom "det å drive eget selskap" / enkeltmannsforetak og aksjeselskap der man er ansatt, på hvorvidt det er OK å oute folk personlig på det viset.

Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: mtbmaniac] #2325334 15/07/2016 09:32
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Seriøst? Enkeltmannsforetak er jo en mann, ingen andre å skylde på.

Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: heinrich] #2325337 15/07/2016 09:50
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
første post er et personlig emosjonelt outburst midt i sommerferien. saken fremstår som en personlig tragedie for alle involvert.

Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: mtbmaniac] #2325346 15/07/2016 10:39
Skorp Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: mtbmaniac

Eksempelvis kan man sykle i Hafjell så mye man bare vil som privatperson, også folk som jobber med å gjøre service av dempere, og det har kunder ikke noe som helst noe med å gjøre.

Jeffe jobbet på verkstedet i Hafjell og tok noen servicer der. Er nok derfor Heinrich nevner det.

Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: heinrich] #2325349 15/07/2016 10:50
P
Perfer Offline
Fersking
Fersking
P
At han ikke svarer på henvendelser er noe av det mest irriterende som finnes. Hvis det er problemer med leveranse av deler som gjør at servicen tar så lang tid så må han jo skrive det til kunden. Når han ignorerer kunden er det et sikkert tegn på at mannen er inkompetent imo.

Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: heinrich] #2325452 15/07/2016 18:50
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Om han ikke har fått tak i deler fra BOS, er det ikke uventet. BOS kan ikke kundeservice, og det er ikke uten grunn det blir stor gjennomtrekk av importører /servicesentre. De suger på kundeservice, leveranse og generelt sett alt bortsett fra å levere gode produkter. Savner dem ikke.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: heinrich] #2325459 15/07/2016 19:26
Espen Offline
More than words
More than words
Uansett veldig enkelt å ikke havne i denne situasjonen.

Man bare ringer kunden etter 3 uker, og sier at det er vanskelig å få tak i deler, så derfor returnerer jeg demperen.

Så kan tilbyder ta kontakt igjen, når/hvis delene dukker opp.

E

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: Espen] #2325463 15/07/2016 19:31
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: Espen
Uansett veldig enkelt å ikke havne i denne situasjonen.

Nettopp!
-Så enkelt er det hvis man vil.

Vil man heller sykle downhill i Hafjell, velger man det.

Thomas
Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: heinrich] #2325530 16/07/2016 07:45
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Enkelte folk er bare rotete! Særlig i bransjer som sykkelbransjen, der terskelen for å være "leverandør" er ganske lav.

Enhver boms på Hafjell kan kalle seg "daglig leder". Det gjør en ikke "profesjonell" å få en tittel i Brønnøysund.

Og i trivelige Nice ligger ferierende feirende folk strødd på stranda og i Tyrkia er det militærkupp med eksploderende helikoptre og tung skyts. Reell fare for mer krig i verdensdelen vår.

La oss skape mere krig, på terrengsykkelforumet i juli! ICON_SMILE

Kjenner noen Jeffe her forresten? Er det noen fra Hafjell / verkstedet her, som kan hjelpe med å få sendt den demperen tilbake til Heinrich?

Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: heinrich] #2325619 16/07/2016 16:56
heinrich Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: mtbmaniac

Dét sagt, fremstillingen er ganske personlig og vedkommende er da omtalt som privatperson.

Eh - hvafornoe? Denne påstanden gir jo ingen mening.

Grunnen til at jeg nevnte at han finner tid til å sykle - riktignok som blir påpekt på fritiden - er at han på merkelig vis resten av tiden verken har funnet tid til å holde meg oppdatert på noe som helst eller tilsynelatende å ta service på bakdemperen. Jeg finner det endeløst arrogant å som selvstendig næringsdrivende finne tid til å gjøre en aktivitet man i praksis hindrer andre fra å gjøre - nettopp fordi en ikke leverer en tjeneste iht det man har lovet. Dette gjelder kanskje spesielt når det man hindrer den andre fra å gjøre er det en selv driver med. En forsinkelse på noen dager eller noen uker pga dette er greit nok i min bok - det er ikke som livet til en servicepartner skal settes på vent bare fordi en shock kommer inn. Men en forsinkelse på en hel sesong? Nå still going strong på sesong to. Er det greit? Jeg vil driste meg til å si nei... Folk kan glemme problemstillinger. Fair enough. Han har sikkert hatt mange andre og viktigere problemstillinger enn å ta service på og sende en shock i retur. Men, og det er et stort men, det fratar ikke meg retten til å bli irritert eller å uttrykke hva jeg mener om den servicen som er levert.

Det kan godt hende at det er Bos som har vært trege med å sende han deler. Det forandrer dog ikke det faktum at det nå er 1 år og 7 måneder siden bakdemperen ble sendt inn. Det tok meg ca 2 mnd å få fatt i en del fra Bos, med relativt lite mas. At han som servicepartner skal bruke 1år +, samtidig som jeg har i perioder regelmessig spurt om oppdateringer, prøvd å ringe han og sendt han meldinger, eposter og kontaktet han via face, virker underlig.

Krig og fred og sånt. Nåvel... Folk blir halshugget andre steder i verden for å være på feil sted til feil tid, for å hvordan de ser ut, hva de står for eller for uniformen de har på seg. Homofile i Russland blir drept uten at det får rettslige konsekvenser, på tross av gjerningsmannen ble tatt in the deed. Spørsmålet er dog - hva har det med dette å gjøre? Fint lite. Jeg har aldri presentert dette som en eksistensiell og livstruende problemstilling. Jeg har dog vært særdeles laid back i nå over 1 år og 7mnd. Men, på et eller tidspunkt får jeg og nok. Kunne jeg formulert meg på en mer konstruktiv måte? Ja. Hadde det vært mer effektivt? Garantert. Er det lurt å blåse ut irritasjonen sin på et forum? Garantert ikke. Jeg skriver dog en tilbakemelding til et relevant sykkelmiljø på en profesjonell aktør som ikke leverer det han skal og som jeg derfor fraråder folk å bruke. Man er i min bok en profesjonell aktør om man tar seg betalt for å gjøre en tjeneste i rammene av en registrert bedrift eller på veiene av en slik. Å være profesjonell er dog ikke det samme som å oppføre seg profesjonelt. At man er profesjonell er heller ikke det samme som at man er kompetent.

Det kan godt hende tråden kan modereres til å omtale Jeffe og bare bedriften, og ikke med fullt navn. Jeg kjenner ikke han og privat kan han være tidenes kis for alt jeg vet. Jeg vet og litt av grunnen til at ting har tatt tid, og det er og en av grunnene til at jeg ikke har stresset så mye med det. På et eller annet tidspunkt går sympatikortbruken for langt dog, problemstillingen blir et irritasjonsmoment - spesielt om det etterfølges av nada nipp, null, ingen kommunikasjon i retur.

og jes, løsningen på kort sikt blir å kjøpe en ny shock, riktignok en brukt en, så får en krangle om resten ved en senere anledning - gjerne ansikt til ansikt hvor løsninger lettere finnes enn via krangling på epost eller pr forum.

Redigert av heinrich; 16/07/2016 17:35.
Re: Sommerens eventyr - få tak i Jeffe... til advarsel [Re: heinrich] #2325778 17/07/2016 12:16
E
eryx Offline
Entusiast
Entusiast
E
Si at dersom han ikke leverer den innen 14 dager vil du politianmelde han for tyveri.

Moderator  support