Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Egil Hegil har kjøpt seg fjernstyrt fly.

Re: Egil Hegil har kjøpt seg fjernstyrt fly. [Re: GeirK] #2324277 11/07/2016 13:14
Paragonia Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sorry. Jeg bommet på svarinnlegget mitt. Det var ikke kommentar til ditt innlegg egentlig.

"
Re: Egil Hegil har kjøpt seg fjernstyrt fly. [Re: GeirK] #2324282 11/07/2016 13:48
Paragonia Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
[quote=GeirK
Uttrykket "forutsetningene er ikke til stede", er meningsløst for meg uten videre forklaring. Når du har forklart dette, skal jeg prøve å svare på spørsmålet.[/quote]

Ok, ser den. Og siden du er en av få her som faktisk diskuterer innenfor de rammene som en kan forvente, så fortjener det også å bli besvart.

Kategorisk og smalt som vanlig, og selvfølgelig generaliserende, så ser jeg for meg at de som driver med fjernstyrte bil og fly er
middelaldrende menn, gjerne med sixpence, gjerne med normal til svak personlig økonomi. De trenger en hobby, siden de ikke har annet å drive med. De er enten skilt eller bare vil bort fra kona en liten stund. De liker å mekke. Det sies feks at å drive med fjernstyrte biler er 10 minutter kjøring og 50 minutter mekking. De har gjerne ikke cross-fit-mester kropp, og ser ingen vits i å ha det heller. Noen driver med det fordi de har sønner som maser om fjernstyrte ting,

Egil Hegil er alt annet enn de jeg beskriver over her. Som jeg skriver i trådstart så er han rund 40 år, har ganske fin kone, to unger ca 2 og 4 år, begge jenter. Har et av de dyreste husene i gaten. Børsjeep og rød konebil. Oppførselen hans vil nok av de fleste oppfattes som heisann sveisan. Han er en pen mann, opptatt av utseende og hva som ser bra ut.

Redigert av Paragonia; 11/07/2016 13:49.

"
Re: Egil Hegil har kjøpt seg fjernstyrt fly. [Re: Paragonia] #2324289 11/07/2016 14:07
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Paragonia

Ok, ser den. Og siden du er en av få her som faktisk diskuterer innenfor de rammene som en kan forvente, så fortjener det også å bli besvart.

Kategorisk og smalt som vanlig, og selvfølgelig generaliserende, så ser jeg for meg at de som driver med fjernstyrte bil og fly er
middelaldrende menn, gjerne med sixpence, gjerne med normal til svak personlig økonomi. De trenger en hobby, siden de ikke har annet å drive med. De er enten skilt eller bare vil bort fra kona en liten stund. De liker å mekke. Det sies feks at å drive med fjernstyrte biler er 10 minutter kjøring og 50 minutter mekking. De har gjerne ikke cross-fit-mester kropp, og ser ingen vits i å ha det heller. Noen driver med det fordi de har sønner som maser om fjernstyrte ting,

Egil Hegil er alt annet enn de jeg beskriver over her. Som jeg skriver i trådstart så er han rund 40 år, har ganske fin kone, to unger ca 2 og 4 år, begge jenter. Har et av de dyreste husene i gaten. Børsjeep og rød konebil. Oppførselen hans vil nok av de fleste oppfattes som heisann sveisan. Han er en pen mann, opptatt av utseende og hva som ser bra ut.

Du vil bli overrasket over mangfoldet om du besøker en modellflyplass på en aktiv søndag. ICON_SMILE

Re: Egil Hegil har kjøpt seg fjernstyrt fly. [Re: Paragonia] #2324300 11/07/2016 15:27
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er ingen sammenheng mellom hvor pen ektefellen er og behov for alenetid. Vakre kvinner er gjerne ditto kravstore.

Re: Egil Hegil har kjøpt seg fjernstyrt fly. [Re: Paragonia] #2324302 11/07/2016 15:35
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
[..]

En drone hadde muligens passa bedre?

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Egil Hegil har kjøpt seg fjernstyrt fly. [Re: Paragonia] #2324304 11/07/2016 15:57
A
AudunT Offline
Entusiast
Entusiast
A
Jeg er nærmere Egil Hegil enn personene trådstarter forbinder med modellflygere. Konebilen er grå, børsjeepen er en V70, og huset er ikke det dyreste i gata, ellers mye likt.

Sykkelparken og modellflyparken min har omtrent samme nypris.

Når jeg kommer hjem etter å ha flydd modellfly har jeg den samme følelsen som etter å ha syklet en økt på stisykkel, minus det fysiske selvfølgelig. Ved begge aktiviteter har jeg 100% fokus på det jeg driver med, og alle hverdagens problemer glemmes helt for et lite øyeblikk. Stiv nakke og stive skuldre forsvinner, og jeg får tømt hodet skikkelig.

I begge hobbyene kan jeg bruke mye tid på nettet på å lurke på forum, og på å finne nye ting å leke med. Jaktinstinktet mitt blir altså tilfredstilt. I begge hobbyene er dette glemt når aktiviteten utøves, selv om dyre/gode leker gir mer glede på begge feltene.

Jeg tror TS sitt bilde av en modellflyger er mindre nyansert enn virkeligheten, men til TS sitt forsvar så forsvinner banner reklamer for postordrebruder fra Russland og Thailand når jeg ikke har vært på modellflyforumene på noen måneder... Altså deles nok det unyanserte bildet av flere, google inkludert ICON_SMILE

Redigert av AudunT; 11/07/2016 15:58.
Re: Egil Hegil har kjøpt seg fjernstyrt fly. [Re: AudunT] #2324325 11/07/2016 17:08
Paragonia Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Se det ja. Det gir jo et mer nyansert bilde. Evt er du unntaket som bekrefter regelen.

"
Re: Egil Hegil har kjøpt seg fjernstyrt fly. [Re: Paragonia] #2324351 11/07/2016 18:58
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jeg er rundt 50 år, har en pen kone som tar vare på ansikt og kropp og har det dyreste huset i gata, og hvis en Audi Q5 kvalifiserer som en liten børstraktor, så har jeg det - men ingen konebil. Jeg har to unger - snart 7 og 23 år, hvorav den siste studerer og har kjøpt seg sin egen leilighet uten hjelp hjemmefra. Jeg har ikke pappakropp, men heller ikke deffa fitnesskropp. Jeg har kjørt radiostyrt bil sammen med yngstemann siden han var fire, og som du sier, det er mer mekking og venting på deler enn det er kjøring, men vi koser oss. Andre hobbyer er sykling (terreng og landevei), skikjøring, fotografering, ølbrygging og matlaging.

Er forutsetningene mine tilstede?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Egil Hegil har kjøpt seg fjernstyrt fly. [Re: GeirK] #2324354 11/07/2016 19:07
Paragonia Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Så absolutt. Og ser jo at du på mange måter er en Egil Hegil. Spørsmålet blir da. Hadde du gjort det om du ikke hadde hatt en sønn

"
Re: Egil Hegil har kjøpt seg fjernstyrt fly. [Re: Paragonia] #2324358 11/07/2016 19:15
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Så absolutt. Og ser jo at du på mange måter er en Egil Hegil. Spørsmålet blir da. Hadde du gjort det om du ikke hadde hatt en sønn

Godt spørsmål! Svaret er "mest sannsynlig ikke".

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support