Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fikk gammel racer av min far

Fikk gammel racer av min far #2323800 08/07/2016 19:50
neonstz Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
I dag plukket jeg opp den gamle racersykkelen til min far som han ikke har brukt på mange år (fordi han har andre sykler selvsagt). Jeg har planer om å shine den opp etterhvert og kommer sikkert til å bombardere forumet med spørsmål.

Ramma skal være en DBS La Migliore fra tidlig 80-tall og er lakkert om. Utstyret som stitter på er Campagnolo (Nuovo) Record som nok er en del eldre enn ramma (bortsett fra høyre krankarm som er Grand Sport). Hjulene har Campagnolo-nav med Mavic-felg foran og Campagnolo Omega-felg bak. Bakhjulet har et gigantisk kast og kassetten har bøyde tenner på de to minste drevene.

Men nå, noen bilder slik den var da jeg plukket den opp. Ingen vask eller noe slikt er gjort:

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: Fikk gammel racer av min far [Re: neonstz] #2323934 09/07/2016 17:03
P
Plodder Offline
Entusiast
Entusiast
P
Hva vil du gjøre med den? Brukssykkel eller restaurering ? Veldig fin ramme, har en Ca 80 Professionale satt opp for bysykling med slangehjul og 28 med mer Kenda Kwikroller. Veldig fornøyd, god geometri og ganske lett for sin tid. Sjekk om headsettet indexer, Dvs er litt fiksert i rett frem-stilling pga "dumper" som kulene i kulelageret har laget. I så fall ville jeg byttet headsett, men noen velger gjenbruk etter litt mekking.

Re: Fikk gammel racer av min far [Re: Plodder] #2323942 09/07/2016 17:51
neonstz Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: Plodder
Hva vil du gjøre med den? Brukssykkel eller restaurering ? Veldig fin ramme, har en Ca 80 Professionale satt opp for bysykling med slangehjul og 28 med mer Kenda Kwikroller. Veldig fornøyd, god geometri og ganske lett for sin tid. Sjekk om headsettet indexer, Dvs er litt fiksert i rett frem-stilling pga "dumper" som kulene i kulelageret har laget. I så fall ville jeg byttet headsett, men noen velger gjenbruk etter litt mekking.

Planen er å restaurere den slik at jeg kan bruke den på godværsdager.

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: Fikk gammel racer av min far [Re: neonstz] #2324123 10/07/2016 18:50
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis ramma er i god stand så har du noe å glede deg til.

Moderator  support