Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Dalende sykkelinteresse uten grunn. normalt?

Re: Dalende sykkelinteresse uten grunn. normalt? [Re: Espen J] #2324199 11/07/2016 08:28
T
TrondAM Offline
Veteran
Veteran
T
Hadde same opplevelsen vedrørandes kiting etter å ha vore rimeleg aktiv over ei periode på 8år. Gikk rimeleg lei etterkvart av dei same grunnane som Oeyvind nemner ca samtidig som eg begynte å sykle sti. Antek det er rimeleg normalt....

Re: Dalende sykkelinteresse uten grunn. normalt? [Re: Espen J] #2324515 12/07/2016 12:22
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg startet med terrengsykling i 1991 og kjørte på for fullt fram til 2000. Da husker jeg at jeg ble lei av Nordmarka og sykkelvask og begynte med golf i stedet. Så gikk det fem - seks år og mye skjedde på utstyrsfronten. Plutselig hadde det kommet sykler og ikke minst dekk som gjorde at de stiene som var utilgjengelige før plutselig kunne sykles uten for mye knot. Jeg ble med på noen fellesturer med folk herfra og lærte meg nye stier i Marka og kjøpte meg en ny sykkel fra Canyon til en rimelig penge.

Siden har det vært morsomt. Men som noen lengre opp nevnte så er det morsomt å løpe også.

Jeg begynte å løpe fordi jeg mente at dette ga meg det ekstra i Terrengsykkelrittet. Etterhvert kommer man i så god løpeform at det rett og slett også blir morsomt å løpe på sti.

Nå har jeg kjøpt meg terrrengsko og løper kanskje like mye som jeg sykler.

Jeg må si at noen ganger er det et pes å bedrive terrengsykling i Norge. Med det drittværet som det ofte er blir det uforholdsmessig mye vedlikehold. Kranklageret til den nye SRAM-kranken jeg kjøpte i fjor sensommer må ha ny rekord i kort levetid. Det var ikke mange hundre km det holdt. Heldigvis kostet det bare 199 kr for et nytt og det tok bare 10 minutter å skifte. Men det er jo hele tiden et eller annet. Man må ha dobbelt opp av alt for å være sikker.

Men med de nye ruteplanleggingsmulighetene i Strava har dette åpnet opp for å utforske nye områder på en enklere måte enn før. Jeg synes stisykling har blitt mer spennende enn på lenge.

Og i morgen er det åpent i Aron og hjemmekontor!

Re: Dalende sykkelinteresse uten grunn. normalt? [Re: Espen J] #2324516 12/07/2016 12:27
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg hadde et opphold fra ca 1980 - 1992, men siden den gang har jeg ikke mistet entusiasmen en eneste gang. Og jeg sykler rundt på en stisykkel fra 2005 (noen av delene er fra 2002), så jeg trenger ikke nytt utstyr som påskudd for å komme meg ut. Jeg vil hevde at dersom det virkelig hjelper å svi av penger på utstyr man strengt tatt ikke trenger, er man mer interessert i shopping enn i sykling og da tror jeg man heller bør la være å drive med sykling.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Dalende sykkelinteresse uten grunn. normalt? [Re: Lapavoni] #2324541 12/07/2016 13:30
Furu Offline
/Stig
/Stig
Sitat: Lapavoni (redigert av Furu)
.....i morgen er det åpent i Aron og hjemmekontor gjemmekontor!

Stig

Re: Dalende sykkelinteresse uten grunn. normalt? [Re: Furu] #2324848 13/07/2016 13:06
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Furu
Sitat: Lapavoni (redigert av Furu)
.....i morgen er det åpent i Aron og hjemmekontor gjemmekontor!

Vel, sitter her på hjemmekontoret og ser på regnværet. Jeg har visst blitt godværssyklist.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support