Se der ja! Om 12 dager kommer STRIVE CF 9.0 SL på tilbud. Da er den også svært aktuell! Men hva tenker dere om RS vs Fox demperne?
Strive 9.0 SL har ikke samme ramma som 9.0 Race og 8.0 Race. Den er vesentlig kortere. I tillegg har den 2-delt krank (og i 2016...)
Jeg har årets 9.0 Race, og hadde samme valgkvaler som deg. Endte opp på 9.0 Race fordi jeg ville prøve Fox for en gangs skyld. Fox 36 er noe mer race i tuningen, så jeg har min inne hos CyklOn nå for å modde til lettere kompresjonstune. Dette er fordi jeg veier 73 kg og kjører ganske smooth. Er du tung, vil du nok ikke få samme problemet som meg. Fox 36-en på 9.0 Race kommer også som 170mm, og med mindre du kjører veldig mye hårete og rått, vil det være litt overkill. Senker min til 160mm nå. (En kvikk fiks på senking er å kun endre på utligningsstaget, men det gir litt rar følelse når gaffelen er helt utstrukket. Gir også større negativkammer for noe mer følsom begynnelse i vandring - tar 5 min å fikse. NB: funker ikke for å strekke ut til 180mm. Da må du åpne og fjerne et avstandsstykke). Float X-bakdemperen er ganske god - spesielt på større ting. Hjulene brukte jeg aldri, da jeg hadde gode karbonhjul fra før. Pike og Monarch Plus er gode produkter de også, og tror Pike er noe bedre for oss som ikke kjører hardt/veier mye ut av boksen. Skal uansett komme med tilbakemeldinger på hvordan tuningen hos CyklOn funka for meg. Det finnes også mye flere muligheter for å modde gaffelen i huet og rævva på Pike. Fox-en dog mye stivere. DT-hjulene på 9.0 Race er dog et par hakk og litt over Rail 40-hjulene på 8.0. Du får i tillegg NEXT SL-krank på 9.0 Race, og den er rå.
Med den prisen som er på 9.0 Race nå, ville jeg gått for den - mest for pengene. Og med tanke på service på demperne har man CyklOn som godt servicesenter her i Norge.