Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Skal til Los Angeles..Hvor bør jeg sykle?

Skal til Los Angeles..Hvor bør jeg sykle? #2321773 01/07/2016 20:50
MuddyBear Offline OP
Måsabjønn
OP Offline
Måsabjønn
Skal til Los Angeles i slutten av Juli, og vil gjerne få med meg noe moro sykling når jeg ført er der. Vurderer Moab, men hører det er varmt, og er et stykke unna. er det andre steder jeg bør vurdere?
Må også leie sykkel der jeg skal..

Og har du et forslag til hvordan best og billigst leie bil, tar jeg imot alle råd ICON_SMILE

Re: Skal til Los Angeles..Hvor bør jeg sykle? [Re: MuddyBear] #2321775 01/07/2016 20:58
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skal du sykle sti bør du vel nordover til Santa Cruz og omegn, the craddle of mtb? Bil kan du leie hvor som helst, det aller enkleste er Finn.no, om ikke nødvendigvis aller billigst. Også strålende landeveissykling i LA, se guide i siste Cyclist. Har selv kjørt noen av de klatringene med bil, morsomme greier!

Re: Skal til Los Angeles..Hvor bør jeg sykle? [Re: MuddyBear] #2321826 02/07/2016 03:57
Z
zero Offline
Ringrev
Ringrev
Z
Mye fjell og åser rundt LA. Masse singletrack å sykle på innen 1-2 timers kjøring.
Singletracks California

Redigert av zero; 02/07/2016 04:03. Rediger grunn: Link

-joachim
Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
Re: Skal til Los Angeles..Hvor bør jeg sykle? [Re: MuddyBear] #2321928 02/07/2016 15:16
MuddyBear Offline OP
Måsabjønn
OP Offline
Måsabjønn
Flott! er det best å ta med egen sykkel, eller er det gode utleiemuligheter? i så fall: forslag til hvor?

Re: Skal til Los Angeles..Hvor bør jeg sykle? [Re: MuddyBear] #2322052 03/07/2016 07:41
Z
zero Offline
Ringrev
Ringrev
Z
Har ingen erfaring med det. Det er leenge siden jeg var der og besøkte familie som lånte meg sykkel.

På svært varme dager kan det være et triks å søke til høyden, eller nærmest kysten, for å få litt lavere temperatur.

-joachim
Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
Re: Skal til Los Angeles..Hvor bør jeg sykle? [Re: MuddyBear] #2322433 04/07/2016 15:35
E
et69 Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
E
Kom akkuret hjem fra California og hadde nok en gang noen fantastiske dager med stisykling der borte!
Hvis du kun skal være i LA så anbefaler jeg San Juan Trail i San Juan Capistrano forest i Orange county. Lang tur med singletrack og mange høydemeter. Ta med mye vann og energi!
Ellers så anbefaler jeg å kjøre nordover til fjellene ved Santa Barbara, eller videre til San Luis Obispo som har mye flott sykling. Videre nordover så har også Monterey området noen flotte områder, men fortsetter du helt opp til Santa Cruz så er det helt magisk!! Fjellene ved Santa Cruz har alt! Anbefaler Soquel Demonstration Forest, der du blant annet finner USAs beste flow trail. Stikk innom en av de mange sykkelbutikkene i byen og kjøp kart og spør om tips. Her kan du også leie high end sykler fra Santa Cruz, Ibis og Specialized (ca $50-80 pr dag), eller book en Santa Cruz factory demo på fabrikken til kun $20 for en hel dag!
Generellt så er det lett å finne butikker som leier ut gode fulldempere, og i motsetning til her i landet så er utvalget ofte stort av de siste high end modellene. Anbefaler å søke litt på nettet, og stikke innom noen av de store butikkene når du er der borte. Sjekk også Singletracks.com som har masse info om stier og turer i hele USA.
God tur!

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå