Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Skjeldent grundig slakt av politiets vurderinger iVG

Re: Skjeldent grundig slakt av politiets vurderinger iVG [Re: HNK] #2321445 01/07/2016 05:19
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: HNK
Nå er det slik at jeg jobber med anskaffelser i politietaten, dog har jeg på ingen måte vært involvert i denne anskaffelsen, jobber ikke i den grenen av politiet som har stått for den og har heller ikke sett noe av papirarbeidet.

Det jeg kan si, er at jeg finner det meget uheldig at blant annet et medlem av klagenemnda for offentlige anskaffelser sier til media at BMW mest sannsynlig ikke oppfyller kravet til at service og vedlikehold ved godkjente verksteder er lett tilgjengelig.
Man må huske på at det i lovverket er hjemlet en ganske vid adgang på å utvise anskaffelsesfaglig skjønn i vurderingen av tilbud innenfor ett eller flere tildelingskriterier.

Her blir både BMW og politiet forhåndsdømt ganske kraftig av VG, og tildels også KOFA, uten at saken i dette hele tatt er klaget inn til KOFA. Om noen av de tapende leverandørene mener resultatet eller evalueringen av tilbudene har vært feilaktig, har de klagemulighet. Alle deltakere i en anbudskonkurranse kan også be om innsyn i konkurrentenes tilbud, noe jeg vil anta de har gjort da dette er normen og ikke unntaket. Etter det som er kommet frem i media de siste dagene kan det synes som at det er grunnlag for å klage, men det hjelper ikke om ingen gjør det.

Tror noen journalister har Unibuss friskt i minne, og graver flittig.

Synes og det er ganske spesielt at et medlem av klagenemda forhåndsdømmer politiet uten at det tydeligvis finnes en klage.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Skjeldent grundig slakt av politiets vurderinger iVG [Re: tmork] #2322427 04/07/2016 14:57
Y
yoeddy Offline
Veteran
Veteran
Y
Sitat: tmork
Sitat: HNK
Nå er det slik at jeg jobber med anskaffelser i politietaten, dog har jeg på ingen måte vært involvert i denne anskaffelsen, jobber ikke i den grenen av politiet som har stått for den og har heller ikke sett noe av papirarbeidet.

Det jeg kan si, er at jeg finner det meget uheldig at blant annet et medlem av klagenemnda for offentlige anskaffelser sier til media at BMW mest sannsynlig ikke oppfyller kravet til at service og vedlikehold ved godkjente verksteder er lett tilgjengelig.
Man må huske på at det i lovverket er hjemlet en ganske vid adgang på å utvise anskaffelsesfaglig skjønn i vurderingen av tilbud innenfor ett eller flere tildelingskriterier.

Her blir både BMW og politiet forhåndsdømt ganske kraftig av VG, og tildels også KOFA, uten at saken i dette hele tatt er klaget inn til KOFA. Om noen av de tapende leverandørene mener resultatet eller evalueringen av tilbudene har vært feilaktig, har de klagemulighet. Alle deltakere i en anbudskonkurranse kan også be om innsyn i konkurrentenes tilbud, noe jeg vil anta de har gjort da dette er normen og ikke unntaket. Etter det som er kommet frem i media de siste dagene kan det synes som at det er grunnlag for å klage, men det hjelper ikke om ingen gjør det.

Tror noen journalister har Unibuss friskt i minne, og graver flittig.

Synes og det er ganske spesielt at et medlem av klagenemda forhåndsdømmer politiet uten at det tydeligvis finnes en klage.

Jeg tror ikke dette er gravejournalistens arbeid, heller en dårlig taper ved navn Volkswagen som har tipset en sulteforet VG-redaksjon og fått god spalteplass.

Så mange stier og så kort liv...
Re: Skjeldent grundig slakt av politiets vurderinger iVG [Re: Espen] #2323102 06/07/2016 14:38
HNK Offline
Besatt
Besatt
Nå har også leder i Politiets Fellestjenester kommet med en kommentar i VG, var vel i går.
Kort oppsummert, kontrakten er signert for mange måneder siden og ingen har klaget på avgjørelsen. Ikke ensbetydende med at prosessen har vært perfekt, men om du ikke klager når du skal så mister du også retten til å klage når fristen er gått ut.
Så hvorfor dette kommer frem først nå er ikke godt å si.

Re: Skjeldent grundig slakt av politiets vurderinger iVG [Re: Espen] #2323122 06/07/2016 16:52
D
Den glade amatør Offline
Entusiast
Entusiast
D
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/polit...bel/a/23730096/

Knalldeal:) 525xd til prisen av en 520xd

Re: Skjeldent grundig slakt av politiets vurderinger iVG [Re: Espen] #2323123 06/07/2016 16:57
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Syns det sier litt om nivået til VG når de skriver "taue": http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politibilanbudet/oedelagte-biler-maa-taues-80-mil/a/23722234/

Ikke ser jeg heller at det skal være så alvorlig problem å flytte en bil av og til.

Redigert av Tor Arne; 06/07/2016 16:58.
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå