Skal på bobilferie til Europa i sommer og skal bevilge meg en dag med stisykling på en egnet destinasjon i alpene. Jeg kommer til å sykle alene og tenker derfor at det beste er å få tak i en guide som jeg kan sykle med en dag (gjerne en liten gruppe). Tenker også å leie det meste av utstyr på destinasjonen.
Har i utgangspunktet tenkt Zermatt, men siden vi kjører bobil så virker det upraktisk da man ikke kan kjøre inn til Zermatt. Det mest praktiske er et sted der familien kan finne på noe annet mens jeg tar en sykkeltur. Det er heller ikke noen ulempe hvis det finnes en bra bikepark i området.
Tar gjerne imot gode tips til - Destinasjon - Hvordan få tak i guide - Hvor man bør leie utstyr
Re: Tips til guidet stisykling i alpene
[Re: trekie]
#231952425/06/201611:14
Er i La Thuile, kan definitivt anbefale plassen. Spesielt om du er meir gira på heisbasert "naturlege" stiar framfor maskinlaga. Bra sykling, god mat, billeg, lite turistar å hyggeleg lokalbefolkning.
Redigert av TrondAM; 05/07/201617:40.
Re: Tips til guidet stisykling i alpene
[Re: TrondAM]
#232310806/07/201615:24
Godt å høre at du anbefaler plassen. Tenker å hoppe på en tur nedover for å sykle litt i august. Kan du si litt om hvordan det er å leie sykkel der? Hvordan reiste du dit? Er det praktiskt å komme seg dit uten bil ? Hvilken by er best å fly inn til? Vurderer egen sykkel men om jeg kan leie gode sykler til en grei pris er det like greit. Tenker meg ca. en uke i området.