Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stier nord for Aursunden, Røros?

Stier nord for Aursunden, Røros? #2318831 23/06/2016 09:25
parob Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Skal være fotballpappa i helgen, cup på Røros. Har ingen oppgaver fredag kveld, så tenkte å sykle meg en tur.
Bor i lånt hytte på nordsiden av Aursunden, og ser på kartet at f.eks. Gråhøgdpiken, Klinkengruva, eller Gjeltsjøen kan være et mål. Er det noen som er kjent her og kan gi tommel opp eller ned for noen av disse turmålene? Er det f.eks. mulig å sykle helt rundt Gjeltsjøen (Bendikssetra til Sulussetra ser ut som bare myr på kartet)? Sykler singlespeed forresten, uten at det pleier å spille så mye rolle for annet enn de bratteste klatringene.

Mølmannsdalen har jeg syklet flere ganger, og i fjor tok vi også Kvernskardet. Prøver derfor å utvide mulighetene med noe sti i nærheten av der jeg skal bo denne gang.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Stier nord for Aursunden, Røros? [Re: parob] #2319685 26/06/2016 15:21
parob Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Får svar meg selv her. Det ble litt bomtur.
Fin grusveg som gikk over til kjerreveg opp til Bendikssetra. Derfra var det ingen sti videre opp til Gråhøgdpiken. Det vil si, det var en liten sti men den varte bare i 100m og så var det ingenting videre. Kanskje folk ikke går til fots i dette området, eller jeg burde prøvd meg fra en annen side av toppen. Tipper det er herlig fatbiketur på skareføre.
Dro istedet rundt Gjeltsjøen (og nei, her var det heller ingen sti, kun myr.. heldigvis var det ikke langt å gå). Deretter nydelig kjerreveg hele veien ned igjen fra Sulussetra.

Får prøve noe annet neste gang..

https://www.strava.com/activities/619442661

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Stier nord for Aursunden, Røros? [Re: parob] #2319774 26/06/2016 20:17
R
Rolv Tuvom Offline
Fersking
Fersking
R
Trur det er ganske dårlig med stier i det området, ja. Lite folk! Men kommer en seg først til fjells kan en sykle uten sti, for terrenget er superlett. Rein har beita ned kvitmosen. En anbefaling: Er du oppmed Aursunden, er det kort vei til Kongensområdet.
http://mtbmap.no/#12/62.6659/11.3581

Redigert av Rolv Tuvom; 26/06/2016 20:18.

Moderator  support