Har tenkt til å kjøpe meg noe nytt til å takle litt røffere terreng enn det jeg har hatt tidligere. Sykkelen jeg har nå er en Hong-Fu med 140mm i front og ca. ingenting på bakhjulet.
Tanken er en sykkel som tar alt nedover og som heller ikke er så værst oppover også med tanke på at jeg skal sykle en del transportettapper. Har bestemt meg for 27,5 fordi jeg bare rett og slett ikke liker tanken på 29. I utgangspunktet ser jeg etter noe med 150-160mm, men kan gå så langt som til 170 hvis geometrien er riktig. Typisk prisklasse er rundt 25.000kr. Ser etter noe nytt, men kan også kjøpe brukt hvis sykkelen er eksepsjonell, eller stiller de kravene jeg har satt. Har sett på en Canyon Strive AL 6.0 Race. Jeg vet at jeg ikke får allverden for 25.000kr så jeg tenker Canyon burde være midt i blinken med tanke på god utsyrspakke osv. En annen sykkel jeg har sett på er denne:
Gavia E1 Enduro. Denne synes jeg virker veldig lovende med tanke på hva jeg faktisk betaler.
Ser at kjøper man brukt ser jeg jo at man får man litt bedre utsyr. Der har jeg sett på et par Scott Genius og noe GT greier som jeg ikke innbiller meg at er akkurat det mest kurante. Tanken å kunne låse begge demperene virker kult men er ikke noe absolutt must. Kan Specialized Enduro være et bra alternativ? Vil ha faktoren er ihverfall stor, men har ikke funnet noen i prisklassen som interesserer noe særlig. Er åpen for forslag av andre ting som kan være ett bra kjøp.
Som dere ser er det mye som kan være interessant. Jeg vil bare ikke kjøpe et eller annet jeg ikke blir fornøyd med.