Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Mulig ny sykkel

Mulig ny sykkel #2317453 19/06/2016 18:25
K
kask Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Hei godtfolk!

Jeg er på jakt etter ny sykkel. Har per i dag en Scott Addict 10 som fungerer fintfint, men sykkelen har aldri gitt meg godfølelsen...

Per i dag bor jeg høyt opp i Oslo med mye bakker og berg, men nå går turen til Hamar og en god del flatere landskap. Tanken om "aero"sykkel har derfor slått meg, særlig med tanke på et triatlon i ny og ne

Alternativer jeg vurderer er:
1. Beholde Scott og kjøpe en Cannondale Slice/Argon E-117 ettersom jeg er litt med på triatlon, men kanskje ikke nok til å forsvare egen sykkel til dette bruket.... Derav tanken på aero-sykkel
2. Cannondale Supersix EVO High-mod Dura Ace (billigste varianten)
3. Argon 18 Gallium/Nitrogen
4. Cervelo R5/S5
5. Specialized Venge Vias
6. Canyon Aeroroad
7. Bianchi Oltre
8. Andre alternativer jeg bør vurdere?

Budsjett ca. 40k

Re: Mulig ny sykkel [Re: kask] #2317457 19/06/2016 18:40
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Jeg er dødsfornøyd med Supersix Hi-Mod Dura Ace 2 (2014 modell) men den og R5 passer vel ikke helt inn i beskrivelsen din som "flatbankere". Men en Supersix og en Slice i garasjen blir jo bra ! ! !

Av aerosyklene synes jeg S5 og Madone ser barskest ut..

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Mulig ny sykkel [Re: kask] #2317569 20/06/2016 07:43
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Selv kjører jeg på samme sykkel som EmilZipp og er superfornøyd med den, men så har jeg mer glede av sykler i motbakke enn flatene. Jeg hadde en ganske lik liste til deg da jeg vurderte sykler sist, men for meg var formålet klatresykkel mer enn flatbankersykkel. Tror du vil ha mer glede av Cervelo S5 enn R5. Hva med Ridley Noah?

Forøvrig, det er nok av kneiker også rundt Hamar, selv om de ikke er like lange - Ringsaker kommune har flust av små klatrejuveler.

Medlem av Tryvann CK
http://www.sykkelerik.com
Re: Mulig ny sykkel [Re: kask] #2317669 20/06/2016 10:36
K
kask Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Kanskje jeg må revurdere da - har alltid sett for meg at det er padde-flatt i Hamar-regionen:)

Cannondalen frister veldig - den får jo veldig gode skussmål også pluss at prisen ikke er helt avskrekkende for Dura Ace 2

Ridley har fine sykler, men de frister liksom ikke helt pluss at jeg har tilgode å oppleve at Spinn har vært veldig interessert i å selge når jeg har vært innom der.

Re: Mulig ny sykkel [Re: kask] #2317672 20/06/2016 10:39
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Om man skal ha noe som ikke alle andre har så kan det i alle fall være grunn til å styre unna supersix. Jeg har også, i likhet med de to forrige talerne, en supersix og er grisefornøyd ICON_SMILE

Skal man ha en aerosykkel (som det høres ut som du har lyst på) hadde jeg i alle fall vurdert Trek Madone. I testen på Landevei.no får jo denne skryt for å takle det meste; tempo, klatring, nedkjøringer og alt med en god dose komfort.

Den eneste ulempen jeg kan se er at for 40K kan det bli dårlig med hjul med den profilen en aerosykkel fortjener...

Moderator  support, Valentino