Specialized Stupmjumper FSR EVO 29 - 2014 - betydelig oppgradert
Meget pen Stumpjumper FSR comp Evo 29er - 2014 - selges. Størrelse Medium. Passer utmerket til meg på 180 cm.
Betydelig oppgradert med karbonhjulsett, XT-bremser, 180 bremseskiver foran og bak, 1x10 oppsett med wide-narrow på kranken og 40 t (Hope) drev på kassetten. I tillegg har jeg satt på chain guard. Schwalbe Hans Dampf bak og Magic Mary foran.
FINN annonse:
www.finn.no Dette er en fantastisk stisykkel som fungerer utmerket til alt fra stier i marka til enduro. 140 mm demper og stive 29er karbonfelger gjør at den er utrolig kvikk samtidig som den takler alt av terreng.
Sykkelen har dessverre blitt brukt alt for lite da jeg har en landeveissykkel som har blitt brukt alt for mye. I løpet av 2015 og 2016 har den kun fått 13 turer. Sykkelen har vært tapet med 3M-tape og fremstår som meget pen. Vasket og smurt etter hver tur.
Oppgraderinger:
Hjulsett: Karbonfelger fra Lightbicycle (wide 30 mm 29) med Hope Pro 2 EVO (40 t) nav og DT Swiss Champion eiker. Hjulsettet er bygget av Kristian Salvesen (tidligere BAB). Hjulsettet er meget stivt og gjør denne sykkelen til en utrolig kapabel stisykkel. Dette kan ikke sammenlignes med en 29er med «vanlige» hjul.
Bremser: XT bremser foran og bak.
Bremseskiver: 180 mm foran og bak.
Styre: Easton Havoc 720 mm.
Gir: Byttet til 1x10 oppsett. Sram X7 skifter og X9 bakgir (type 2). Fremgir SRAM X7 (ubrukt) 2x10 følger med. Bashguard.
Kassett: XT med Hope T-rex Shimano kassettadapter.
Øvrige komponenter:
Setepinne: Specialized Command Post BlackLite
Krank: SRAM S-1250, 7050 Alloy Arms
Demper: RockShox Revelation 29 RC3
Shock: FOX Float CTD Evolution med AUTOSAG
Sykkelen veier ca 13 kg.
Ny koster sykkelen kr 25.000,-. I tillegg har jeg brukt ca kr 7.500,- på hjulsett + XT-bremser, styre, bashguard, dekk m.m. Demper og shock var på service hos Velo City 2015. Sykkelen er nesten ikke brukt etter dette. Sykkelen selges for hbo kr 20.000,-.
Ta gjerne kontakt for en sykkelprat eller om du vil prøve sykkelen.