Opptil flere her har hytte, så også jeg. Nå har kommunen endelig fått ut den berømte fingeren og skal legge kommunalt vann og kloakk til eksisterende hytter i vårt hyttefelt.
Hytta mi er tidlig 90, bygd på pæler, har strøm og det er kaldt på fjellet om vintern.
Har et provisorisk baderom (ca 5kvm etter litt justering) vi skal oppgradere til bad/wc/vask nå når vannet kommer inn.
Spm:
Hvordan løses utfordringen fra jorda opp i gulvet mtp frost?
Jeg trenger ett sluk? (dusjkabinett og vaskemaskin deler dette?)
Ett oppstikk wc
I sverige går vel de fleste rør PÅ vegg, det skal det også her. Hvordan er det med avløp fra servant på vegg?
Hull i bjelkelag (8") til 32mm avløpsrør uproblematisk?
Takhøyde (211cm)
Rive av eksisterende gulv (21mm), legge sponplate med spor til varmekabler og avrette oppå? Vegger kles med baderomsplater, avfuktervifte rett ut veggen.
Kanskje legge varmekabler på stuegulvet? Frese spor med fres/motorsag, legge kabler, varmefordelingsplater(?), avrette og vinyllaminat oppå?
I tillegg blir det gjennomføring av varmt, kaldt og avløpsrør til utslagsvask og vaskemaskin på kjøkken som flyttes til vegg bak baderom.
Alt vann på ett rom, med rør på vegg. Må da være en våt drøm?
Har dere flere tips? Ikke synsing, men ting som lar seg gjennomføre.
Å bygge ut er det ikke bruk for, jeg vil holde driftskost nede, og hytta er stor nok for oss 4.