Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

KS Lev DX, default wire-kobling

KS Lev DX, default wire-kobling #2316783 16/06/2016 20:59
B
bjarneper Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Heisann godtfolk!

Det har så smått begynt å gå opp for meg at justerbare setepinner kan ha noe for seg! Det skulle bare noe bratt knoting og hekting i sete til...Jeg har ei Specialized SX Trail-ramme anno 2007, med andre ord lenge før intern kabelføring ble standard. Av jukkepinner med ekstern kabelføring er det vel Reverb og KS Lev jeg har haket av som aktuelle, selv om jeg er åpen for flere forslag her! Jeg tror jeg ville valgt KS Lev framfor Reverb, pga. innfesting av kabel. Jeg ser for meg at jeg kommer til å hekte i alt av buskass med Reverb-kabelen som følger setet opp, men igjen så har jeg ingen erfaring med noen av disse setepinnene. KS Lev finnes jo også i flere utgaver, der den rimeligere DX-utgaven appelerer til en grolete trønder som meg. De virker ganske like i funksjon, men så ble jeg oppmerksom på at justering av kabelføringen på DX var utrolig knotete i forhold til den dyrere Lev-pinnen! Så til spørsmålet, hehe.

Har noen her inne erfaring med noen av disse, evt. begge målt opp mot hverandre? Hvordan leveres DX, altså hvor er innføringen av wire i forhold til setet by default (tenkte å legge kabelen oppå ramma og opp forran og inn i setepinnen. På Lev kan man snu på hylsa der wiren går inn i pinnen etter behov, på DX må man bygge om pinnen?)

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger og erfaringer!

Hilsen grådigper ICON_SMILE

Re: KS Lev DX, default wire-kobling [Re: bjarneper] #2316821 17/06/2016 06:49
perbl Offline
More than words
More than words
Jeg ville også tatt med den nye pinnen til Fox i vurderingen hvis du vurderer Reverb eller Lev, eller ikke-kashima-varianten vurdert opp mot DX.

Samme type kabelføring som Lev på den med ekstern kabel, så slipper du kabel som slenger hit og dit avhengig av høyden du kjører med. Nå skal det jo sies at jeg aldri har hørt om noe som har hekta noe særlig med ordinær Reverb heller da, men Fox sin pinne har vel et vesentlig bedre rykte mtp driftssikkerhet enn (ikke nyeste versjon av) Reverb.

I følge RobG ble det vel pris på 3290 pluss hendel til 649 for Kashima-varianten til Fox. Nå har jeg ikke sett prisene på ikke-Kashima, men tipper den blir noe lavere. Ser nå Lev DX selges for 2999 hos VPG, så prisene blir kanskje i samme område.

Per B.
Re: KS Lev DX, default wire-kobling [Re: bjarneper] #2317108 17/06/2016 20:30
B
bjarneper Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Har sett den pinnen i fra Fox også Per, og den ser flott ut, men jeg avfeide den som "antagelig for dyr". Om prisinformasjonen din viser seg å stemme så ble det jo plutselig mer aktuelt, hehe. Har tilgode å finne Fox pinnen tilgjengelig enda. Jeg innser at jeg må ut med noe gryn for å få en brukbar setepinne, men jeg tråler diverse bruktmarkeder i inn og utland. Har vel mulighet til å bestille gjennom jobb også, men det var overraskende lite å spare der! Spørs om det blir å bruke noen kroner hos Oppdalingene gitt ICON_SMILE

Re: KS Lev DX, default wire-kobling [Re: bjarneper] #2317118 17/06/2016 20:55
B
bjarneper Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Ser JensonUSA har Fox Transfer forventet på lager 30.06. Eneste jeg har funnet så langt, men kanskje en pekepinn på når de begynner å dukke opp. Performance uten kashima, inkludert bryter, kommer seg på 329 dollars. Grovt omregnet til kroner havner vi på 2780,- pluss moms og frakt, så da er det vel like greit å slå til på en 2016 Reverb eller en KS Lev. Evt. smøre seg med tålmodighet og forsøke å snappe opp en når de blir tilgjengelige her på berget.

Re: KS Lev DX, default wire-kobling [Re: bjarneper] #2317129 17/06/2016 21:31
perbl Offline
More than words
More than words
Prisen jeg oppga for Kashima-variant og bryter var det Cyklon-ansatte RobG nevnte i annen tråd her på forumet, så antar den stemmer.

Per B.

Moderator  support