|
Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
|
Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
#2316745
16/06/2016 18:34
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,854
erijon
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,854 |
Har i dag 2 sykler. En racer og en 140mm 29" fulldemper. Føler at det er noe som mangler i stallen og er derfor på utkikk etter noe som kan fylle opp mellomrommet.
Etter mange års "rittpause" har jeg begynt å trene igjen og tenker å melde meg på ett og annet ritt etter hvert. Skal faktisk sykle 2 ritt senere i sommer men jeg kommer til å bruke stisykkelen til disse. Derfor er jeg på utkikk etter en stirakett. Dvs en rittsykkel som funker godt på sti. Eller en stisykkel som også er lett, kvikk og aggressiv til ritt.
Så er spørsmålet. Hva bør jeg vurdere? De eneste kravene jeg har er 29" hjul for enkelt bytte av hjulsett mellom sykler og godt demperoppheng som tar unna slag på en god måte. Sliter med ryggsmerter om dempingen er for lite pløsj. Derfor er hardtail uaktuelt. Så enten en rittfulldemper eller en kortbeint stisykkel. Og heller mer mot rittfulldemper enn stisykkel da det er lettere/billigere å oppgradere/bytte deler på en ritt FS og gjøre den mer stivennlig enn å slanke en stisykkel.
Har ikke det største budsjettet for tiden og har derfor opprettet en byttetråd. Men har egentlig ikke lyst til å kvitte meg med Stumpyen da jeg er jævlig fornøyd med den og vil ha en sykkel til litt mer rufsete terreng. Ny sykkel/ramme så er det Canyon som gjelder. Ellers ser jeg etter brukt.
Drømmekjøpet er en Pivot Mach 429SL. Fordi jeg digger DW link og fordi den ser ut til å være midt i blinken på alle områder med 120mm gaffel. SC Tallboy er hakk i hæl. Men disse to er waaaaaay out there budsjettmessig og er uaktuelle i så måte.
Har fiflet litt med tanken om å kjøpe en Lux ramme, evt hel sykkel og sette på en 120mm gaffel. Har hørt at Lux er godkjent opptil 120mm og har trua på at det er mulig å bygge opp en lett stirakett med Lux som utgangspunkt. Nerve er også oppe til vurdering men å gå fra karbonade på stisykkel til alu på rittsykkel sitter ganske dypt.
Ellers er Spark en populær sykkel som ofte selges brukt og som jeg også er på utkikk etter. Men testet en Spark under utflukt i fjor og demperopphenget imponerte meg ikke så det skal være et veldig godt tilbud før jeg slår til på en slik.
Ser at en 2013 Cannondale Scalpel er til salgs til en god pris nå. Denne er dog i L. Jeg er 178 og normalt en M syklist og stack/reach tallene virker litt for store. Mulig dette kan kompenseres med kortere stem men tror fortsatt den vil være litt stor. Men hva om det dukker opp en Scalpel i M senere i år? Kan denne funke som stirakett eller er den altfor sinna og stiv til 4-5 timers turer på sti?
Noen andre jeg burde vurdere? Syns i vei!
Redigert av erijon; 16/06/2016 18:42.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: erijon]
#2316765
16/06/2016 19:55
|
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524 |
Siden du har stisykkel, så hadde jeg kjøpt en 100/100 fulldemper. Canyon Lux ser meget bra ut, men skulle jeg kjøpt rittsykkel nå, så hadde jeg kjøpt Kona Heihei. Den får du i både 120/100 og 100/100.
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: erijon]
#2316768
16/06/2016 20:02
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Transition Smuggler eller Kona Process 111 er hete tips hvis du må ha 29".
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: erijon]
#2316850
17/06/2016 08:17
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,854
erijon
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,854 |
Gode tips, Process 111 så veldig najs ut. Men så var det huet mitt som sier at jeg ikke har tenkt å gå fra karbonade stisykkel til alu rittsykkel da... Vet det ikke har en dritt å si men jeg kjenner meg selv såpass godt at det sitter veldig langt inne å nedgradere.
Flere tips? Noen som har erfaring med Scalpel og som kan si noe om den er en ren ritt maskin eller om den kan modifiseres til å bli mer stivennlig?
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: aug11x]
#2316854
17/06/2016 08:26
|
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936 |
(...)men skulle jeg kjøpt rittsykkel nå, så hadde jeg kjøpt Kona Heihei. Den får du i både 120/100 og 100/100. 2017-raceversjonen i karbon ser meget lovende ut (med unntak av gaffelen, kanskje): http://www.konaworld.com/hei_hei_dl_race_c.cfmHvem selger Kona? Litt dumt ikke vekt er oppgitt hos Kona, kjekt til sammenlikning av de ulike utgavene.
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: anonym22]
#2316870
17/06/2016 08:55
|
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 1,468
bjarne
Veteran
|
Veteran
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 1,468 |
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: erijon]
#2316872
17/06/2016 08:57
|
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524 |
Siden du har en stisykkel, så hadde jeg ikke gått for P111 eller Smuggler. Jeg har en Smuggler selv, og selv om den er utrolig bra, så er det ikke en rittsykkel. Det er en herje-stisykkel. På papiret er det kanskje nedgradering å gå fra karbon til alu, men ikke i praksis. For å si det sånn; jeg hadde i 10/10 tilfeller gått for en alusykkel med gode hjul enn en karbonsykkel med litt dårligere hjul/komponenter.
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: bjarne]
#2316873
17/06/2016 08:57
|
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936 |
Og de kan tilby Hei Hei fra 2014 
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: anonym22]
#2316875
17/06/2016 09:01
|
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 1,468
bjarne
Veteran
|
Veteran
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 1,468 |
Og de kan tilby Hei Hei fra 2014 Nettbutikken er nok ikke helt oppdatert. Tar man kontakt og en prat med Bendik skal du se at lar seg gjøre å skaffe 2016-modeller, men om Hei Hei 2017 (dvs. karbon) er klar for levering nå er jeg usikker på.
Redigert av bjarne; 17/06/2016 09:02.
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: erijon]
#2316994
17/06/2016 13:27
|
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936 |
Drømmekjøpet er en Pivot Mach 429SL. Fordi jeg digger DW link og fordi den ser ut til å være midt i blinken på alle områder med 120mm gaffel. SC Tallboy er hakk i hæl. Men disse to er waaaaaay out there budsjettmessig og er uaktuelle i så måte. Men hva er egentlig budsjettmessig aktuelt? (Du ønsker karbonramme.) Jeg ønsker meg Yeti ASRc til omtrent samme bruk som du skisserer: http://www.yeticycles.com/bikes/asrcDen Pivot Mach 429SL virker fet. Hva er eg. pris og hvem selger i Norge?
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: erijon]
#2317328
18/06/2016 21:02
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,854
erijon
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,854 |
ASRc er høyaktuell ja. Men den har jeg ikke råd til ny.
Var innom birk på fredag. De har 20% på hele butikken og de skulle ha 39000 for den om jueg husker rett. Bra utstyrt men ikke toppmodell. Ramme var 26000.
Budsjett er jeg veldig usikker på. Men det er ikke høyt. 26k for Pivot ramme er for mye pr i dag. Men til høsten kan det hende det er innenfor. Var en 2013 Scalpel til salgs tidligere denne uken til 12k. Den hadde jeg nok klint til på om den ikke hadde gått før jeg fikk se på den. Så ett eller annet sted mellom 12-18k er budsjett i dag tenker jeg
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: erijon]
#2317329
18/06/2016 21:10
|
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417 |
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: erijon]
#2317443
19/06/2016 17:01
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,854
erijon
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,854 |
Den kommer vel ikke før neste år eller? I såfall blir den vanskelig å få tak i brukt.
Edit: Tenkte på Spark. Hardtail er uaktuelt.
Redigert av erijon; 19/06/2016 17:03.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: erijon]
#2317495
19/06/2016 20:41
|
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 3,194
vehe
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 3,194 |
Scalpel er en ypperlig stirakett om du har ferdigheter nok til å ikke få hetta når ting peker nedover. Den kan være en smule nervøs under en rytter som ikke er vant til sykkelen.
Jeg stortrivdes iallfall på min, finner du en overligger eller brukt kan de fås relativt billige. Aberet er vel at alle Scalpels kommer med lefty og da vil du ikke kunne bytte over forhjulet på de andre syklene.
Smuggler og P111 blir vel litt nærme den grove sykkelen du allerede har?
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: erijon]
#2317571
20/06/2016 07:46
|
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417 |
Specialized Camber er vel også en sykkel du bør ha på lista di? Den var på salg til priser som matchet Nerve i fjor høst.
Jeg satte faktisk PR på et bratt grussegment med Smuggler, med medium lettrullende dekk. Sykkelen får skryt for klatreegenskapene og jeg synes ikke den oppleves tregere enn Nerve på transportetappene. Men til grusritt, nei.
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: erijon]
#2317867
20/06/2016 18:26
|
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936 |
Var innom birk på fredag. De har 20% på hele butikken og de skulle ha 39000 for den om jueg husker rett. Bra utstyrt men ikke toppmodell. Så på Pivoten der i dag. Det var fjorårsmodell, med Crest-hjul og forrige generasjon Fox som kanskje største forskjell fra årets. XX1, så selv om ikke toppmodell, så rett modell for meg iallfall. Veil. pris. ca. 62 000 (2015), nedsatt til ca 48 000, og 20 % på det igjen gir ca 39 000. Hvis veil. pris i 2016 er økt med 15 % eller mer som mange andre?, så er det jo en fin pris. Men fjorårsmodell er fjorårsmodell, om noen måneder lanseres 2017-modell, med Sram Eagle og whatnot  , ikke så fristende å bruke 40 lapper på snart to år gammel sykkel.
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: baronKanon]
#2317971
21/06/2016 04:07
|
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 802
Ottoturbo
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 802 |
Transition Smuggler eller Kona Process 111 er hete tips hvis du må ha 29". Man må ha 29" ja. 27,5" "er" 26" og det er 29" som gir mening for en stirakett det flyter så mye bedre og går kvikkere på stien. De syklene du nevner går ikke like raskt på bortoversti som en rittfulldemper eller HT vil. Tung sittestilling som ikke gir kraft i tråkket.
Redigert av Ottoturbo; 21/06/2016 04:10.
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: Ottoturbo]
#2317982
21/06/2016 06:05
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Tung sittestilling som ikke gir kraft i tråkket. Tung sittestilling, faktisk. Begge syklene er lange i fronten som gir god, fremoverlent sittestilling. Fikk tilpasset sykkel på mål hos Heidi Sandstø i høst, og mine beregninger på størrelse fra Transition ble perfekt med de målene som ble funnet under tilpasning. Bratt setevinkel gir fremoverlent sete og skikkelig punch i tråkket.
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: baronKanon]
#2318148
21/06/2016 12:24
|
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750 |
Hva vil du si er en bratt setevinkel? Kan ikke så mye om geometri på sykkel, men er det noe jeg savner på på tallboyen min så er det kanskje akkurat det du nevner, for å få mer trøkk i pedalene. TBC2 har 72,4 grader vinkel på seterør.
Men sammenligner jeg med f.eks Scott Spark, er ikke tallene så veldig ulike for reach, stack, setevinkel og toptube. Spark noe lavere front (men har 100mm mot 120mm på TB).
Redigert av Hoaas; 21/06/2016 12:33.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: erijon]
#2318156
21/06/2016 12:40
|
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524 |
Er 74 grader (tror jeg) på Transition Smuggler. Så det funker bra oppover til å være en stisykkel. Det er absolutt ikke noe rittsykkel oppover, men er jo digg å slippe å måtte jobbe mot wheelier hele tida.
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: Hoaas]
#2318158
21/06/2016 12:43
|
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033 |
Hva vil du si er en bratt setevinkel? Kan ikke så mye om geometri på sykkel, men er det noe jeg savner på på tallboyen min så er det kanskje akkurat det du nevner, for å få mer trøkk i pedalene. TBC2 har 72,4 grader vinkel på seterør.
Men sammenligner jeg med f.eks Scott Spark, er ikke tallene så veldig ulike for reach, stack, setevinkel og toptube. Spark noe lavere front (men har 100mm mot 120mm på TB). Både tallboy og Spark (og de fleste 29'ere) har knekk på seterøret, ergo vil vinkel på seterøret ikke være sammenlignbar. Da må man forholde seg til effektiv setevinkel, som er vinkelen fra krankhus og opp til sete. Dette vil igjen ikke være sammenlignbart da den effektive seterørsvinkelen vil forandre seg med setehøyden. Skal man sammenligne helt må man forholde seg til faste referanser.
- Stefan
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: erijon]
#2318159
21/06/2016 12:44
|
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828 |
73,5 og brattere er bratt når det gjelder setevinkel. Noen stisykler har 75, de fleste halvdempere vil ha 73-74 grader.
I gamledager var standardgeometri for ritt-terrengsykler med 26"-hjul 73-74/71-72 grader. Altså sete/styrevinkel. Nå er styrevinkel gjerne redusert til 69-70 grader på rittsykler. Noe som både skyldes mer vandring i gaffelen - fra 63mm i 1994 til 100mm nå, samt 29er-hjul. Setevinkelen har ikke endret seg særlig på rittsykler.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: Stefan77]
#2318163
21/06/2016 12:53
|
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750 |
Hva vil du si er en bratt setevinkel? Kan ikke så mye om geometri på sykkel, men er det noe jeg savner på på tallboyen min så er det kanskje akkurat det du nevner, for å få mer trøkk i pedalene. TBC2 har 72,4 grader vinkel på seterør.
Men sammenligner jeg med f.eks Scott Spark, er ikke tallene så veldig ulike for reach, stack, setevinkel og toptube. Spark noe lavere front (men har 100mm mot 120mm på TB). Både tallboy og Spark (og de fleste 29'ere) har knekk på seterøret, ergo vil vinkel på seterøret ikke være sammenlignbar. Da må man forholde seg til effektiv setevinkel, som er vinkelen fra krankhus og opp til sete. Dette vil igjen ikke være sammenlignbart da den effektive seterørsvinkelen vil forandre seg med setehøyden. Skal man sammenligne helt må man forholde seg til faste referanser. Aha, ser den. Det virker som det på oversikten til TB er satt en linje mellom krankhus og en antatt setehøyde (samme høyde som overkant av headtube) for å finne gjennomsnitlig setevinkel. Dette vil altså kun være sammenlignbart for meg om jeg har en TB og en Spark satt opp til meg, for så å måle setevinkelen. Det er altså ikke så mye å gjøre med dette annet enn å senke fronten og evt kjøre setet litt mer fram.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: Stefan77]
#2318166
21/06/2016 12:57
|
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936 |
Både tallboy og Spark (og de fleste 29'ere) har knekk på seterøret, ergo vil vinkel på seterøret ikke være sammenlignbar. Da må man forholde seg til effektiv setevinkel, som er vinkelen fra krankhus og opp til sete. Det er effektiv setevinkel som oppgis i geometritabellen til Spark. Er vel sånn hos andre også? (Noe annet er jo meningsløst.) Fant ikke tegning ifb. geometri på Tallboy.
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: Hoaas]
#2318167
21/06/2016 12:59
|
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033 |
Dette vil altså kun være sammenlignbart for meg om jeg har en TB og en Spark satt opp til meg, for så å måle setevinkelen.
Du kan bruke litt trigonometri. Som jeg lærte på ingeniørhøgskolen; Er du i tvil, tegn en modellDet er altså ikke så mye å gjøre med dette annet enn å senke fronten og evt kjøre setet litt mer fram. Ja sånn ca sånn ser jeg på det.
- Stefan
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: anonym22]
#2318169
21/06/2016 13:03
|
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033 |
Både tallboy og Spark (og de fleste 29'ere) har knekk på seterøret, ergo vil vinkel på seterøret ikke være sammenlignbar. Da må man forholde seg til effektiv setevinkel, som er vinkelen fra krankhus og opp til sete. Det er effektiv setevinkel som oppgis i geometritabellen til Spark. Er vel sånn hos andre også? (Noe annet er jo meningsløst.) Fant ikke tegning ifb. geometri på Tallboy. Mulig min begrepsbruk ikke helt stemmer da, men poenget mitt er veldig gyldig. Det er ikke direkte sammenlignbart mellom forskjellige sykler (og kansje ikke forskjellige størrelser av samme sykkel) da den er relatert til en gitt høyde som vel er senter HT (stack) Red: Jeg mener at "min" bruk av begrepet effektiv seterørsvinkel er riktig, og at leverandørene burde brukt noe annet, slik som f.eks virtuell seterørsvinkel 
Redigert av Stefan77; 21/06/2016 13:04. Rediger grunn: effetiv vs virtuell
- Stefan
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: anonym22]
#2318173
21/06/2016 13:10
|
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750 |
Både tallboy og Spark (og de fleste 29'ere) har knekk på seterøret, ergo vil vinkel på seterøret ikke være sammenlignbar. Da må man forholde seg til effektiv setevinkel, som er vinkelen fra krankhus og opp til sete. Det er effektiv setevinkel som oppgis i geometritabellen til Spark. Er vel sånn hos andre også? (Noe annet er jo meningsløst.) Fant ikke tegning ifb. geometri på Tallboy. http://www.santacruzbicycles.com/en/us/tallboy2
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
Re: Synsing om sykkel nr 3 - Stirakett!
[Re: anonym22]
#2340762
01/09/2016 12:41
|
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936 |
Var innom birk på fredag. De har 20% på hele butikken og de skulle ha 39000 for den om jueg husker rett. Bra utstyrt men ikke toppmodell. Så på Pivoten der i dag. Det var fjorårsmodell, med Crest-hjul og forrige generasjon Fox som kanskje største forskjell fra årets. XX1, så selv om ikke toppmodell, så rett modell for meg iallfall. Veil. pris. ca. 62 000 (2015), nedsatt til ca 48 000, og 20 % på det igjen gir ca 39 000. Hvis veil. pris i 2016 er økt med 15 % eller mer som mange andre?, så er det jo en fin pris. Men fjorårsmodell er fjorårsmodell, om noen måneder lanseres 2017-modell, med Sram Eagle og whatnot  , ikke så fristende å bruke 40 lapper på snart to år gammel sykkel. Pivot's Mach 429SL Gets Ligher and Boosted . Tilgjengelig med Eagle selvsagt. Ikke mindre fristende sykkel neste år m.a.o. 
|
|
|
|
|