Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stisykling Kalhovd - Mogen, Hardangervidda.

Stisykling Kalhovd - Mogen, Hardangervidda. #2314909 29/03/2015 19:53
Ozz Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Er det noen her som har erfaring fra området mellom Kalhovd og Mogen på sykkel? Jeg Vurderer å teste dette i sommer, men er det helt umulig å komme seg frem på sykkel der, er det lite interessant. Turen skal være på overkommelige 34 kilometer, men hvor overkommelig det er kommer jo veldig an på underlaget...
Så hva sier dere? Noen som har gått eller syklet turen? Eller er kjent der? Er det syklbart? Såvidt jeg kan se av kartene ligger hele denne stien på utsiden av nasjonalparken, så sykling skulle i utgangspunktet ikke være uaktuelt sånn sett...

Re: Stisykling Kalhovd - Mogen, Hardangervidda. [Re: Ozz] #2314910 29/03/2015 20:06
Ozz Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Det var folk med erfaring ja! *Søke først Åsmund, søke først!*
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1853621

Re: Stisykling Kalhovd - Mogen, Hardangervidda. [Re: Ozz] #2314911 30/03/2015 11:32
chili Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg gikk deler at T-merket løype der i fjor sommer, og det slo meg hvor fint det ville vært med sykkel der. Noen bæring/trilling her og der, men stort sett fin flyt. Skogen ned mot Mogen er heller knotete. Området rundt Stordalsbu kjenner jeg ikke, her gikk jeg et stykke utenfor sti.

NOTS – Vern om terrengsykling
Re: Stisykling Kalhovd - Mogen, Hardangervidda. [Re: chili] #2314912 30/03/2015 18:21
Ozz Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Høres veldig bra ut! Info fra andre gir også et temmelig fint bilde av turen på sykkel. En god del flyt, noe klatring, noe bæring, noe teknisk og noe morsom nedkjøring. Eneste jeg venter på nå er endelig klarsignal ifht hvorvidt det er tillat å sykle der. Stien går utenfor nasjonalparken, så det er vel i bunn og grunn ikke noe særlig stort spørsmål det heller. Bare å begynne å planlegge tur. Det vil si kjøpe masse kult nytt utstyr jeg MÅ ha! Alltid på utkikk etter en god unnskyldning liksom...

Moderator  support