Guttegjengen lefler med tanken på å sykle Danmark på langs i sommer. I gjengen er det kun jeg som egentlig sykler, men alle har tilgang til landeveissykler, og er generelt godt trent(stort sett).
Med erfaring fra DSSP, tenkte jeg at vi kunne kjøre hele turen i én etappe, men har etterhvert skjønt at det kan bli litt tungt for de som ikke har syklet lengre enn tur-retur fotballtrening. Derfor har jeg foreslått å dele det opp i etapper, med overnatting underveis. En av gutta var ikke gira på å sykle, men hadde veldig lyst til å være med likevel. Han tilbød seg å kjøre bil, noe som gjør det lettvint med bagasje.
Lurer derfor på om noen her har erfaring med noe lignende, anbefalte ruter, plasser å overnatte osv. Tenkte hovedsaklig å overnatte på hotell/vertshus, men telt er også et alternativ.
Foreløpig tanke angående rute, er ferje til Hitsharls, deretter ned langs vestkysten til Kiel og ferje opp igjen.
Det er jo i utgangspunktet ikke noe lang tur, men med nok omveier og spennende plasser som er verdt å besøke, kan det bli ganske bra?