Reiser til Dolomittene i månedsskiftet juni/juli med mål om å finne flotte stier å cruise rundt på i en ukes tid. Planen er å bosette oss i Selva i Val Gardena (ikke langt fra Seisers Alm).
Vi finner mange forslag til sykkelturer på hjemmesidene for området. Haken er at det ser ut til, i hovedsak, å være vanlige grusveier og meterbrede grusbelagte sykkelveier. VI VIL HA STI!
Er det noen som har vært i området og kan gi oss tips om stier, tips om guider og gjerne gps-tracs? Tips til bosted er også velkomment. Vi har biler og kan forflytte oss i rimelig avstand til bostedet.
Vi tenker å bruke en dag på Sella Ronda (sti/grus-versjon). Ser imidlertid på flere sider at de krever at runden tas med en guide. Noen som vet mer om hvorfor? Er det ikke mulig å ta runden alene?
Re: Tips til stisykling i Dolomittene?
[Re: Knerten]
#231474310/02/201515:19
Kjørte gjennom der på motorsykkel i sommer, og det er et helt utrolig fint område. Jeg vedder på at du finner noen skikkelige stier der med litt research. Blant annet så jeg at det var en gondol som gikk i nærheten av Cortina, lurer på om det var ved Cinque Torri.
Takker MagnusB! Har vært i Dolomittene med landeveissykkel og klatreutstyr, så at området er topp er jeg godt kjent med. Har lokalisert en norsk "kjentmann" på stier i området vi drar til, så nå lover det godt for fete stier
Re: Tips til stisykling i Dolomittene?
[Re: MagnusB]
#231474715/02/201522:34
Kjørte gjennom der på motorsykkel i sommer, og det er et helt utrolig fint område. Jeg vedder på at du finner noen skikkelige stier der med litt research. Blant annet så jeg at det var en gondol som gikk i nærheten av Cortina, lurer på om det var ved Cinque Torri.
Masse bra der. Søk i forumet, har en tråd her inne fra da jeg var der. Men sjekk at heisene går når du planlegger turen ned, litt varierende mtp ferieavvikling.
Redigert av Anders A-R; 15/02/201522:35.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"