Jeg har nylig fått meg stisykkel og er derfor på jakt etter greie runder i området rundt Oslo. Er ikke spesielt flink teknisk eller i god form, men håper at begge deler skal bedre seg fort. Har ikke tilgang til bil, så veldig fint hvis begynnelse og slutt er i nærheten av tbane.
Jeg var/er i din situasjon.Trulsrunden og den stien på Bukkeberget som går nord til der trulsrunden starter er vel det jeg synes har gitt mest flyt. Tbane til oppsal/bøler
Trulsen og Bukkeberget som ble nevnt over her. Ellers er det bare å ta banen opp i området og se hvor stiene tar deg, flust av bra muligheter i Østmarka
Highlights for en fersking i Lillomarka er bl.a. Grevestien, Barlindåsen sørfra, dorullstien, fugleleiken og Årvollåsen. De første fire nås med buss mot Skar fra Nydalen.
Mange fine forslag så langt! Min favoritt er å starte på Langsetløkka (Finn kart) og bare utforske stiene man kommer over, det er mulig å kose seg i timesvis uten å måtte bevege seg særlig langt innover i Marka.
Ellers er det beste du kan gjøre for å ha det gøy på stisykkel å finne noen å sykle med! Følger du med på forumet så annonseres det stadig turer det går an å slenge seg med på
Tusen takk for gode tips! Har masse å utforske. Skal også følge med på turer som blir annonsert her på forumet. Var ute på trulsrunden i går. Knotet litt med veien, men hadde en flott tur!