For lenge lenge siden så kjørte jeg en sti fra Fanaråken, Turtagrø, Fuglesteg og ned i Fortun. Den er lang og til tider vanskelig, men alt er sykkelbart. Som jeg pleier og si, ned kommer du enten sykler du eller så tryner du ned, men ned kommer du. Fant ikke noe ned i Skjolden. Men nå skal jeg fortelle deg hvor du drar etter på. Du kjører forbi Gaupne på vei til Sogndal, ikke lenge etterpå kommer et fjell på venstre side som heter MOLDEN.
Å nå (herregud for et fjell) kan du glede deg for dette er den STORE diamanten i Sogn.
Hvis du spør de lokale så vil de si, ikke dra der bare SØPPEL, ikke hør eller spør, men hvem tror du, du vil møte på toppen? Jo han samme kjøttpukken som sa det var dritt.
Spør du meg er dette topp 5 topper i Norge, kanskje topp 3 også.
Hvis du skal til Skjolden eller forbi og du ikke drar til Molden, ja da kan du brenne i sykkelhelvete for evig tid.
Lykke til.
Vedr turen til Fortun så er det et stykke og gå hvis du skal starte på toppen av Fanaråken, men du kan kjøpe mat der oppe hvis du vil eller overnatte om du skulle ønske det.
Hvis du spør meg nå om det er verd turen opp så er svaret vet ikke, var det flytt og fett sti NEI,
men var det en Epic tur JA, kult og ha gjort det, JA. Var alt bæsj, NEI.
Jeg tok turen alene, men hvis du ikke er alene så ta turen, dere vil husker det for alltid.
Litt som Gaustatoppen, Veslfjellet til Gjendesheim eller Veslfjellet til Bessheim.
God tur.
Redigert av Hardcore Old-schooler; 31/08/2013 06:45.