Hyttene i Trollheimen åpner vel 21.juni for sesongen, så da er det jo mulig å ringe dit og spørre. Men med tanke på at det var 2 grader i dag tidlig i Stugudalen (ca 700 meter høyde), og at du flere plasser i Trollheimen og Sylane fort tipper 1000 meter (er vel oppe i 1300 mellom Trollheimshytta og Gjevilvasshytta) - så mistenker jeg at det fortsatt ligger en del snø. Men dette er ren spekulasjon fra min side :-)
Jeg skal dog kjøre sørover neste helg, og vurderer å ta turen om Nerskogen for å se på forholdene. Trekanten på sykkel står på to-do-lista for i år
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
Det är inte mycket snö kvar på Sylmassivet i alla fall. Dessutom tror jag det har torkat upp bra under dem senaste veckornas värmebölja. Funäsdalsfjällen är i alla fall ovanligt torrt.
Vi blir en gjeng som skal sykle fra Granasjøen over Heldalsætra til Jøldalshytta og tilbake over Gråfjellet, Minilla og Nerskogen. Tempo = Loff/bedagelig.
Vi blir en gjeng som skal sykle fra Granasjøen over Heldalsætra til Jøldalshytta og tilbake over Gråfjellet, Minilla og Nerskogen. Tempo = Loff/bedagelig.
Turen blir på førstkommende søndag (Glede seg!!)
Tar dere med byfolk på turen?
Klart det! Bare å slenge seg på. Har sendt info via PM
Vi hadde strålende sol. Termometeret (som var montert bak på sekken) rapporterte om 31C på det varmeste. Etter en vellykket nedkjøring (med både knall og fall), en passende mengde med Jøldals-svele, rømme og syltetøy bar det oppover igjen. Da var værgudene så snille med oss at de gav oss et par søte skydotter som blendet for sola. Så de strabasiøse høydemetrene (Fjellgeitene hadde til synelatende mindre utfordringer enn oss andre dødelige) ble riktig så greie. Vel oppe på 1060+ moh så tippa vi utfor kanten og nedover mot sivilisasjonen igjen. Da var værgudene på plass igjen og gav oss tidenes sol.. Stort bedre dag tror jeg vi skal lete lenge etter.
Det ble stien fra Jøldalen til Gjevilvasshytta istedet, vi snudde før stigningen mot Skrikhøa. Helt fantastisk flott sti, passe lite bratt oppover, bra med fart nedover.
Ok. Tenkte å starte på nerskogen og trampe opp der bi kom ned og tippe ned til Jøldalshytta og tilbake i retning skrikhø for så å skjære over mot nerskogen igjen. Vurderte å ta en "svipptur" oppom Geitfjellet også. Drømmer om den nedoverbakken
Vi hadde strålende sol. Termometeret (som var montert bak på sekken) rapporterte om 31C på det varmeste. Etter en vellykket nedkjøring (med både knall og fall), en passende mengde med Jøldals-svele, rømme og syltetøy bar det oppover igjen. Da var værgudene så snille med oss at de gav oss et par søte skydotter som blendet for sola. Så de strabasiøse høydemetrene (Fjellgeitene hadde til synelatende mindre utfordringer enn oss andre dødelige) ble riktig så greie. Vel oppe på 1060+ moh så tippa vi utfor kanten og nedover mot sivilisasjonen igjen. Da var værgudene på plass igjen og gav oss tidenes sol.. Stort bedre dag tror jeg vi skal lete lenge etter.
Gleder meg allerede til neste gang.
Hei gode sørtrøndere! Dette ser strålende ut. Jeg håper å såpass bra etter skade at denne Gråfjellrunden(?) kan gjennomføres i midten av september, helst ukedag. Hvis ikke noen andre fra nordfylket blir med så hadde det vært greit med en av dere som har gjennomført turen. Legger ikke ivei aleine. Ta kontakt så plotter vi en dag. Jeg skal på rtg. 12.sept. Passer meg fint uka etter, dvs. 16.-20.september.
Redigert av AsmundBjorshol; 07/08/201311:58.
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Jau kanskje vi får til det ska opp i fjellan fremover men antagelig på søndaga.
Jeg har kun anledn. fra mandag 16/9, og satser alt på det. Håper likevel du kan stille og flere også selv om det er hverdag.Skal prøve å få med meg andre fra miljøet her oppe.
Jeg ser at dere startet turen fra Heldalssætrin med retur til Nerskogen. Hvorfor? Er det bedre enn runden rundt Gråfjellet med start/mål i Nerskogen?
Redigert av AsmundBjorshol; 07/08/201316:28.
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.