|
Italia, Bormio,Canazei?
|
Italia, Bormio,Canazei?
04/05/2013 19:26
|
kid loco
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
God kveld godt folk!
Jeg har latt meg inspirere av trådene til RoyE, svarene fra sykkeloyvind, etc, og planlegger en tur til Bormio. Planen er fly til Bergamo eller Milano og leiebil derfra. Tidsrammen er 7-10 dager, er nokså fleksibel. Det jeg har tenkt å gjøre i Bormio er å sykle Stelvio, Gavia og Mortirolo. Tenkte i utgangspunktet å være i Bormio i ca en uke, og fordele de harde dagene med mer moderate dager innimellom, evnt. leie mtb og bli med på noe guida greier. Tenkte at en uke ville passe bra, 6 dager sykling og kanskje en dag fri.Usikker på om jeg tar med sykkel eller satser på å leie en Pinarello hos hotelfunivia.
Men så har jeg tenkt litt mer på saken, og funderer nå på å la fundamentet for planen være det sammen, men begrense tiden i Bormio til 3-4 dager, sykle de store bakkene, forså å dra videre. (har jo leiebil).
Tanken er å få med meg litt mer. Dra videre til f.eks Canazei og sykle 3 dager eller noe der, forså å kjøre til Milano/Bergamo og fly hjem.
Er dette en god ide? Eller vil jeg ha det bedre med å bli i Bormio litt over en uke? Alternativer til steder å dra etter Bormio? Trenger ikke være fjell. Toscana?Bør være innen en halv dagskjøring fra Milano/Bergamo.
Har desverre kun vært i Italia på skiferie.
Innspill mottas med takk:-D
Mvh
Lars
Redigert av kid loco; 04/05/2013 19:28.
"anybody who rides a bike is a friend of mine" -gary fisher-
|
|
|
Re: Italia, Bormio,Canazei?
[Re: kid loco]
04/05/2013 19:59
|
frodes00
Entusiast
|
Entusiast
Jeg ville tatt noen dager i Bormio, så Bolzano, Seisser Alm, Sella-runden. Nok for en uke!
F
|
|
|
04/05/2013 20:21
|
kid loco
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Takker for tips!
Kan fort bli den endelige planen dette:-)
|
|
|
05/05/2013 08:25
|
RoyE
Besatt
|
Besatt
Tar du 3-4 dager i Bormio har du nok tid til å ta de virkelig store klatringene i området hvertfall. Gled deg, det er et herlig eventyr! Jeg får ikke til en Italiatur i år, men neste år må jeg bare igjen. Abstinensene blir for store!
RoyE
#10 It never gets easier, you just go faster. Strava
|
|
|
05/05/2013 19:54
|
kid loco
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Hjertelig takk for alle tips:-D
Jeg tror det blir Bormio 3-4 dager, også flytter jeg på meg for å sykle sella-runden mm.
Går det an å si noe om hvor liten leiebil man kan bestille, og samtidig få inn sykkelkoffert?Selv har jeg en DS3 og får såvidt inn kofferten i den.
Leste at sykkeloyvind mente man kunne få to sykler inn i en Fiat Panda,uten embalasje. Men hvis du leser dette Øyvind, hvordan havner man på en flyplass i Italia med sykkel,uten embalasje/koffert? :-D
|
|
|
05/05/2013 20:37
|
RoyE
Besatt
|
Besatt
Hjertelig takk for alle tips:-D
Jeg tror det blir Bormio 3-4 dager, også flytter jeg på meg for å sykle sella-runden mm.
Går det an å si noe om hvor liten leiebil man kan bestille, og samtidig få inn sykkelkoffert?Selv har jeg en DS3 og får såvidt inn kofferten i den.
Leste at sykkeloyvind mente man kunne få to sykler inn i en Fiat Panda,uten embalasje. Men hvis du leser dette Øyvind, hvordan havner man på en flyplass i Italia med sykkel,uten embalasje/koffert? :-D Skal du reise alene? Isåfall kan du vel få stappet inn en sykkelkoffert i en ganske så liten bil. Jeg tipper Øyvind og dem reiste med sykler i pappesker, la dem flate og deretter stablet inn syklene. RoyE
|
|
|
05/05/2013 20:47
|
kid loco
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Tror jeg reiser alene, to kompiser er på vent, men jeg er keen på å bestillle raskt, og har faktisk mest lyst til å gjøre denne turen alene:-)
Rett før jeg bestiller nå, fly til milano 15.juli, retur 24 juli, 4 sykkeldager i Bormio, en transportdag, også 3 sykkeldager i Bolzano, tror jeg.
Ja sant nok ang.bil, hadde bare vært kjipt å stå der og ikke få inn kofferten. Ser på en Renault Clio type nå, gambler på at det går:-D
|
|
|
05/05/2013 20:59
|
frodes00
Entusiast
|
Entusiast
Veldig greit å fly til Munchen. Da kan du dra innom Innsbruck og så over Brennerpass, Sterzing og deretter Merano og Stelvio.
|
|
|
[Re: frodes00]
06/05/2013 05:24
|
Dan
More than words
|
More than words
Veldig greit å fly til Munchen. Da kan du dra innom Innsbruck og så over Brennerpass, Sterzing og deretter Merano og Stelvio. Men på en ukesferie bruker man vel fort litt mye av tiden sin på å farte over Alpene i bil på vei til flyplassen?
|
|
|
06/05/2013 19:06
|
kid loco
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Jeg støtter Dan her, ser ikke noe poeng med å dra til Munchen?
Vel vel, beslutningsvegring kurerers godt med litt vin! Sas hadde billige billetter, så nå er fly bestilt. Det blir tidlig avreise mandag 15. juli, og hjem igjen kveld onsdag 24. juli.Milano altså. Tror jeg drøyer å bestille hotell til jeg er edru, etter scott cup imorgen f.eks:-)
Men det blir garantert Bormio først, prøvde å booke på det sykkelhotellet RoyE hadde bodd på, men fikk opp at det ikke var ledig? Kan jo sende mail og høre, men sjekket hotels.com og fant andre interessante alternativ.
Akkurat nå kom jeg på at jeg glemte å krysse av for sykkel på flyet, hmm, jeg får se på det...
|
|
|
06/05/2013 19:12
|
RoyE
Besatt
|
Besatt
Men det blir garantert Bormio først, prøvde å booke på det sykkelhotellet RoyE hadde bodd på, men fikk opp at det ikke var ledig? Kan jo sende mail og høre, men sjekket hotels.com og fant andre interessante alternativer. Send mail til dem og hør! Jeg mener det var noe kluss på nettsiden da vi holdt på med samme styret. Det er helt sikkert andre gode hoteller i byen, vi har kun bodd på Funivia. Men jeg vil nok en gang anbefale dem på det varmeste. Jeg har aldri bodd på kosligere hotell, og servicen og hjelpsomheten er enestående. Det er som å komme hjem, og man føler seg fort som en del av familien Schena som driver etablissementet! RoyE
|
|
|
06/05/2013 19:33
|
kid loco
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Det høres veldig bra ut Roy! Jeg noterer meg det:-)
Gav beskjed til to kompiser nå om at jeg hadde bestilt fly, de ble litt stressa og skulle prøve å omrokkere ferie imorgen,hehe, så jeg avventer uansett hotellbestilling litt:-)
|
|
|
|
|