Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bjerkreim-Byrkjedal

Bjerkreim-Byrkjedal #2307660 28/03/2013 23:44
Synzygus Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Eg er på ferie i Bjerkreim og tenkte eg skulle prøve meg på ein tur opp til Byrkjedal. Er det nokon som veit korleis føret er den veien?

Re: Bjerkreim-Byrkjedal [Re: Synzygus] #2307661 29/03/2013 14:19
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Synzygus
Eg er på ferie i Bjerkreim og tenkte eg skulle prøve meg på ein tur opp til Byrkjedal. Er det nokon som veit korleis føret er den veien?

Snakker vi sykkel? Jeg har ikke kjørt Oltedal-Byrkjedalstunet på lenge, men var fra Vikeså og opp mot Stavtjørn sist helg og der er veien bar. Kjørte over Ivesdal og Nedrebø også, det var like bart der. Jeg antar at det er bart hele veien opp fra Vikeså til Gloppedalsura, men pass på om du skal ut tidlig på morgenen og i skyggesider. Smeltevann vil antagelig kunne fryse til div. steder.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Bjerkreim-Byrkjedal [Re: Synzygus] #2307662 29/03/2013 21:09
torinb Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har sett folk på landeveissykkel helt øverst i Hunnedalen en god mil forbi Byrkjedal, og det er nok høyere enn Gloppedalsura som er høyest på din rute. Je er nesten helt sikker på at det er tørre veier hele veien. Men man må selvsagt være litt ekstra på vakt om du ser der er fuktige partier i veien.

En fin avstikker fra Byrkjedal er over til Maudal om veien er bar. Ekstra høydemeter og ikke trafikk.

Moderator  support