Stjeler tråden litt jeg.
Skal til Nord-Kypros i sommer, og sliter veldig med å finne noen som leier ut racer i området.
Noen som har vært der og syklet tidligere? Hvordan er veinettet i nord?
Noen tips til hvor man evt. kan leie en ok sykkel?
Jeg har forsøkt å finne ut av dette tidligere uten hell, så jeg har min egen sykkel parkert der nede fast. Mitt beste tips i forhold til å leie racer er å høre med disse (ikke hundre prosent sikker på om de holder på fortsatt)
http://cyprus-active.com/index.html Mulig de bare har MTB, men skader ikke å sjekke. Jeg tror det er en sykkelbutikk i Nicosia hvor man også kan leie sykkel, men hvilken side av grensen dette er vet jeg ikke. Den greske siden er generelt lite interessert i å leie ut for bruk på den tyrkiske siden, uansett hva det skulle være..
Selv om jeg leser på nett at kun de med et sterkt ønske om å dø sykler på veiene blant de tyrkiske kypriotene, har jeg bare gode erfaringer. Veinettet har blitt vesentlig bedre de siste årene, og det er god plass i veiskulder de fleste steder. På mange strekninger er det også veldig lite trafikk - spesielt hvis du sykler vest for Kyrennia (Mot Tatlitsu og videre vestover).
Lars