Jeg er i Alcudia nå (noen km syd for selve Alcudia dog).
Var så heldig å få Janek som guide de første par dagene. Deretter har det i grunnen gått av seg selv med god hjelp av sykkelkart. Bilistene i Norge har *mye* å lære av de her nede når det gjelder oppførsel ovenfor syklister!
I dag er første dag uten sykling siden vi kom forrige lørdag. Tenkte det var greitt med litt pause etter gårsdagens lille tur (239 km og 12 timer ute).
Synes det er relativt kort til fjellene jeg, og liker meg mye bedre her i nord-øst enn nede i sør-vest hvor jeg syntes det var alt for mye biler og folk. Dessuten kjørte jeg meg litt bort. Ikke for det, jeg fikk vel et par mils ekstra omveg helt på slutten i går når jeg bommet noe styggalt på vegvalget og endte opp både på grusvei, tørrlagt elveleie og en stor hovedvei før jeg var tilbake...

I fjellene er det mye enklere, med adskillig færre muligheter for å velge feil. Der det er flatt så forsøker jeg å sykle de mindre veiene uten trafikk, og det går ikke alltid like bra med min (manglende) retnings-sans.
I morgen satser jeg på Selva, Coll de Batalia og Sa Colebra før det blir Coll Femina og Pollencia tilbake. Ganske spektakulært både ned til og opp fra Sa Colebra, men du ønsker å være på toppen igjen så snart som mulig (før 11). Ihvertfall har ikke jeg mye ønske om å krangle med turistbussene om asfalten.
For ikke å koke bort i varmen, så starter jeg som regel rundt 07 om morgenen. Tenker jeg kommmer med en litt lengre oppsummering av oppholdet mitt her etterhvert. Men hotell-bredbåndet er så smalt at det frister ikke å gjøre alt for mye over den forbindelsen.
Så langt har jeg klokket inn 970 km og 13250 høydemeter. Gårsdagens tur (legg merke til klusset på slutten):
http://connect.garmin.com/activity/209698853Reiser med Startour og bor på et hotell som heter Ses Fotges rett ved stranda.
Rolf
PS! Hvis jeg får viljen min, så blir det tilbake hit neste sommer!!