Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Whistler

Whistler #2304319 04/07/2012 12:09
FredrikA Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Hei,

Har noen erfaringer fra Whistler, jeg planlegger en langhelg her 30. - 2. sept.

Ønsker alt av info i forhold til overnatting, leie av sykkel, evt. guide, spising, transport til/fra flyplass.

Håper noen har noe å dele.

Fredrik Arnesen
Team Ibis Norway
Mail:fredrik.arnesen@gmail.com | Blog
Twitter/Insta: @fredrikarnesen / #terrengsykkel
Re: Whistler [Re: FredrikA] #2304320 06/07/2012 11:45
H
haakon1 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Hei. Var 1 uke i whistler i fjor. Leie av sykkel anbefaler jeg http://arbutusroutes.com/. Vi leide sykler der hele uken og hadde privat guide 1 dagen, anbefales! Når det gjelder sted å bo fant vi et leilighetshotell midt i sentrum med kjøkken på hotell.com. Er du glad i sushi, så må du prøve sushivillage! Når det gjelder sykling så er det sinnsykt fint rundt Lost Lake. Du har jo også river runs through it og comfotably numb.

Vi tok sjøfly fra Vancouver til whistler som anbefales på det sterkeste! Sjekk whistler.com og YouTube. Du kommer nok til å få en veldig fin tur!

Re: Whistler [Re: FredrikA] #2304321 06/07/2012 12:48
Certina Offline
Fersking
Fersking
Var der en helg på sommeren 2010 og noen uker på vinteren. Gikk greit med busser fra flyplassen og til Whistler. De plukket også opp fra noen hoteller i Vancouver. Mener vi brukte Pacific Coach Lines.

Sykkelutleie var det i bøtter og spann av. Jeg hadde ikke noen erfaring med DH, eller fulldemper, når vi var der, så sjekket ikke noe rundt alternative plasser. Kjørte bare på med en pakke med heiskort, sykkel og full beskyttelse. Endte med FS stisykkel til meg og kona når vi kom hjem ICON_LAUGH
Hotell fant vi på hotels.com. Crystal Lodge lå vi på. Fint, flott og greit, som mange av de andre plassene også så ut til å være.

Men ellers fant vi mye info på denne siden: http://www.whistlerblackcomb.com

Re: Whistler [Re: FredrikA] #2304322 06/07/2012 19:19
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Mye råe stier for singletrack og grovere kjøring rundt Pemberton som ligger noe utenfor Whistler. Også en del billigere alternativer anggående sykkelleie og overnatting der.

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Whistler [Re: thewizard] #2304323 17/07/2012 21:28
H
haugstve Offline
Fersking
Fersking
H
Er i whistler nå. For et sted! Har ikke noen erfaring med DH men det føles som jeg har kommet til himmelen. Leide sykkel fra de som selger heiskort i går. Det var mye billigere en prisene jeg fikk hos resten av utleierene men jeg prøvde noen andre i dag alikevell. Den nye sykkelen er rett å slett bedre og det merkes selv om jeg ikke har noen erfaring.

Nattlivet er fantastisk men det trengs bare om du gjør noe dumt i bakken siden den er åpen fra 09 til 20 så det er

Blir her i to dager til så hvis du har noe konkret du lurer på er det bare å spørre.

PS. Det er varmt her.

Moderator  support