Var en uke i Alpene og syklet i sommer. Med middels form og ferdigheter :-). Hadde med en egen FS sykkel fra Norge.
Vi startet med noen dager i Davos, så noen dager i Livigno før vi avsluttet rundt St.Moritz.
Alle disse stedene er det fint mulig å slite seg opp fjellsidene med muskelkraft, men det er også mulig å "jukse" med heis når musklene begynner å bli møre utover oppholdet.
I Davos og Livigno er det også muligheter for å leie en downhill sykkel og sykle i park. Vi tok en "hviledag" i
Mottolino Bike Park Kan jo også nevne at i Davos Klosters så har de 10.000 høydemeter (nedover) tur!
Fra
davos.ch "An absolute must for all mountain biking addicts is the 10'000 meter elevation Freeride Tour which takes advantage of the five cable railways of Davos Klosters to get you to the top of the mountains.!"
Alle 3 stedene var det snadder-flyt-singletrack, men om du valgte feil sti så kunne du fort ende opp på sti hvor det bare var å henge på bremsene. Så med god research for å finne de rette stiene så er lykken rundt neste sving.
Om du er interessert kan jeg sikkert klare å hoste opp noen GPS track, kart og bilder fra noe virkelig fine stier.
Til sist et par tips:
-Skaff deg store bremseskiver. Seriøst! Jeg hadde små skiver å mistet til stadighet all bremsekraft før jeg byttet til større skiver.
-Det er ofte billigere å leie bil i Tyskland enn i Sveits og Italia. Vi fløy til Munchen
Lars