Hei!
Jeg jobber med et sykkel og vandring-prosjekt her i Trysil.
Har vært et utenkelig antall timer rundt om i skogen her de 2 siste åra, og sitter derfor med mye info om sykkelbare stier.
Trenger dere tips om turer rundt i Trysilskogen, så er det bare å si fra!
Har laget en ny rute på gps, som jeg fant i dag. Denne kombineres med litt av Topprittet, Trysilrittet og Varlitråkket traseene.
Den er 62,5km sånn sirkus. DEN ER IKKE SKILTET!
Skal dere ha løypeprofil anbefaler jeg å laste ned prøveversjonen av Expert GPS. Det har iaf jeg gjort!
Jeg kan lage ruter til GPS eller kart for den som vil ha det.
Ellers har vi også mange andre ruter som er skiltet, men på de er det lite stisykling.
Send mail til stig.ron@gmail.com, om dere vil ha denne ruta eller noen andre.
Rutebeskrivelse:
Vil igrunn anbefale å sykle med minst èn annen person, slik at man kan ha 2 biler. Da kan man parkere en bil i Trysil sentrum, kjøre opp til Fageråsen med en annen bil, og dermed slippe unna 10km og 555 høydemeter:p
Første 10km følger den traseen til Topprittet, deretter svinger det ned mot Lortsætra. Videre kommer man inn på grusvei som går inn på Trysilrittet traseen, som går hele veien til Trysil sentrum. (Man kan godt velge å følge Varlitråkket hvis man vil ha enda mer sti. Går helt ned til Jordet sentrum, deretter Trysilrittet igjen.)
De 2 første stipartiene til Lortsætra er noe ukvistet og litt knot, men jeg hadde det morro likevel!
Mvh Stig