|
|
Skei-treff 09, vel i havn
|
Skei-treff 09, vel i havn
16/08/2009 18:28
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Takk for laget folkens, det ble en trivelig lang avslutting på uka. Bortsett fra en grå lørdag med litt regn tror jeg faktisk dette var det beste vi har hatt av vær på mange år. Tørre stier, et hjulspor kunne skimtes i ny og ne. Det som var gjørmete og bløtt kommer aldri til å tørke opp åkkesom. Litt mye ble det for meg sånn at jeg ble for seint klar over at Skeistua ikke stod på planen, beklager det, den vil være oppe neste år ihvertfall fredag og lørdag. Artig at så mange tok turen, nå har vi noe å bygge videre på i den forstand at dette blir grasrotas evnemang. Dette er hva vi selv gjør det til. Slenger ut noen bilder jeg også etterhvert, vi ses neste år helt klart 
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
Re: Skei-treff 09, vel i havn
[Re: StigB]
16/08/2009 19:14
|
jonnykast
Besatt
|
Besatt
Tusen takk for et artig sykkeltreff,både på sykkeltur og afterbiking  Bilder skal jeg legge ut i morgen,det er i hvertfall planen  Dersom det passer med arbeidsturnusen,så tar jeg turen nedover neste år også
Massevis med smileys i 2012  Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
|
|
|
[Re: jonnykast]
16/08/2009 19:28
|
Lilletroll
Entusiast
|
Entusiast
To tomler opp!  Rett og slett
___________________________________ "A friend of mine had a goat!"
|
|
|
[Re: Lilletroll]
16/08/2009 19:57
|
Snooze
Ivrig
|
Ivrig
Kommer til neste år også, da med det etterlyste trønderske "etterbarberingsvannet".
Takker for laget og mange nye hyggelige bekjentskaper..
Glem yr og e-synsing:JUST DO IT
|
|
|
[Re: Snooze]
16/08/2009 20:52
|
ingeplinge
Påklikket
|
Påklikket
Takk for laget, ja! Dette blir en bra tradisjon tror jeg! Neste år blir det kanskje skeikro og felles møteplass, etc.. gleder meg allerede!
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
|
|
|
[Re: ingeplinge]
16/08/2009 21:06
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Takk for laget alle sammen, selv om jeg ikke rakk og hilse meg gjennom alle hyttene!!
Og trøndernes drikkekultur er oppskryt, de turte ikke smake på min danish coffee!!!
|
|
|
[Re: polkaDOT]
16/08/2009 21:52
|
skhaheim
Chiquita
|
Chiquita
Takker for en fin helg!! 3 år siden jeg var på Skei sist, tror neppe det blir så lenge til neste gang.
Den danish coffe'n var ikke akkurat så veldig gooo da...
Svein K
Redigert av skhaheim; 16/08/2009 21:53.
|
|
|
[Re: skhaheim]
16/08/2009 22:15
|
sovrevage
Medlem
|
Medlem
Stian her, aka Haugesund, aka sovrevage :-)
Takk for denne gang godt folk!
Hadde en sinnsykt fin tur idag østover for Gråkampen mot Kvitfjell. Får se om det ikke dukker opp noen bilder derfra også etterhvert :-D
AM: Felt Compulsion 2 '08 Solgt: Specialized Enduro FSR '05 Stjaalet: Ghost AMR, Trek Fuel 90 '06
|
|
|
[Re: skhaheim]
17/08/2009 06:37
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Den danish coffe'n var ikke akkurat så veldig gooo da...
Svein K
Mens det er to som samtykker på smaken, er den gjeldende, uansett (u)edruelig tilstand!
|
|
|
17/08/2009 10:19
|
slasher
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tommler opp her og!
Neste år skal jeg ha flere dager, det er sikkert!
|
|
|
[Re: slasher]
17/08/2009 10:53
|
hansib
Ivrig
|
Ivrig
Knallvær på Fredagen!  Ikkesåknallvær på lørdagen..  Hafjell fikk audiens på søndagen  Selv om jeg ikke fikk tatt turen opp i møkkaværet til skei-central etter turene, så må jeg nesten takke for ett fint initiativ!
|
|
|
[Re: hansib]
17/08/2009 12:30
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
Er utrolig deilig å komme seg ut av "marka", og få litt annen sykling. I Norge blir det fort barnålsskog og røtter uansett hvor man drar. Man sykler nesten alltid på det samme. Er det som gjør det deilig å dra opp på stiturer forskjellige steder i Trollheimen, Skeikampen, Oppdal osv. Virkelig føle at man drar et annet sted enn bare en ny løype i "marka"  Gleder meg til neste år, men vi på hytte 20 og 21 har blitt enige om at det kommer til å bli mange turer til andre fjell i Norge i tiden fremover. For å få mer variasjon. Egentlig burde vi klare å sette sammen flere slike små turer neste år? 
|
|
|
[Re: Trygve_]
17/08/2009 14:24
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Er utrolig deilig å komme seg ut av "marka", og få litt annen sykling. I Norge blir det fort barnålsskog og røtter uansett hvor man drar. Man sykler nesten alltid på det samme. Er det som gjør det deilig å dra opp på stiturer forskjellige steder i Trollheimen, Skeikampen, Oppdal osv. Virkelig føle at man drar et annet sted enn bare en ny løype i "marka"  Gleder meg til neste år, men vi på hytte 20 og 21 har blitt enige om at det kommer til å bli mange turer til andre fjell i Norge i tiden fremover. For å få mer variasjon. Egentlig burde vi klare å sette sammen flere slike små turer neste år? Håper å se dere alle til neste år. Noen små justeringer må til for å samle folket mer. Selvfølgelig er det stor gjestfrihet i hyttene men vi trenger å piffe opp mulighetene på tunet. For ordens skyld har jeg i dag snakket med Ingrid som hilser til alle, hun satte stor pris på at vi dukka opp. Jeg har gitt beskjed om at vi kommer neste år også, i den samme uka, under den samme fanen. Skeistua er bestilt og vil være oppe fredag og lørdag. Leker med tanken om å kjøpe inn eller leie et telt i en eller annen form som kan plasseres på tunet. Mange tanker mange muligheter. Knallbra med variasjon Trygve, jeg er gjerne med på ett eller annet et annet sted så lenge det er tilbakelent og fritt for kommersialisme, med andre ord grasrottreff. Alle spådommer om klissvått fjell og tungt regn ble gjort til skamme. Kl. 0640 torsdag's morgen En fantastisk hyggelig kar fra Colorado, Scott Durham. Uheldig med hånda si den første dagen, men med friskt mot forlot han ikke fortet. I år som før ble lofte fylt opp, neste år kan det bli tunet som vil bli plassen for dette. Tåka pressa seg på og opp fra dalen under på søndag morgen.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
17/08/2009 14:52
|
Dan
More than words
|
More than words
Leker med tanken om å kjøpe inn eller leie et telt i en eller annen form som kan plasseres på tunet. Mange tanker mange muligheter. Kanskje invitere noen sykkelkremmere også så man kan tafse på nye sykler?  Nei, keep it simple. Skeistua er greit og hvis noen gidder å sette sammen en quiz også så er jo det moro. Men ellers synes jeg spontan grilling, skryting, juging og drekking på tunet holder i massevis som samlende aktivitet.
|
|
|
17/08/2009 15:04
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Kl. 0640 torsdag's morgen Denne eksplosjonen som vekte hele hytta fikk jeg faktisk ikke med meg. Jeg hadde vel å merke glemt å slå av alarmen på telefonen så jeg var oppe og fant mobilen 06:30, og slo av denne før jeg igjen fant senga. Noe smellbang under ti minutter etter gikk meg hus forbi. Her snakker vi om godt sovehjerte Jeg var derimot oppe som førstemann ca 07:ognoe.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: Dan]
17/08/2009 15:18
|
gikke
Besatt
|
Besatt
Leker med tanken om å kjøpe inn eller leie et telt i en eller annen form som kan plasseres på tunet. Mange tanker mange muligheter. Kanskje invitere noen sykkelkremmere også så man kan tafse på nye sykler?  Nei, keep it simple. Skeistua er greit og hvis noen gidder å sette sammen en quiz også så er jo det moro. Men ellers synes jeg spontan grilling, skryting, juging og drekking på tunet holder i massevis som samlende aktivitet. -enig. All form for spontan-aktivitet er god aktivitet. Vi fikk jo spontanbesøk i hytta. Det starta med en eksiltrønder og en svorske for så å ende i 25 stykk. Veldig hyggelig indeed. Vi måtte pakke en inn på kjøkkenet og to på dass men det gikk :-) Ellers så gir thumbs up for ei åpen Skeistue neste år.
Ski baby! Erik S. Hynne
|
|
|
[Re: sovrevage]
17/08/2009 15:21
|
gikke
Besatt
|
Besatt
Stian her, aka Haugesund, aka sovrevage :-)
Takk for denne gang godt folk!
Hadde en sinnsykt fin tur idag østover for Gråkampen mot Kvitfjell. Får se om det ikke dukker opp noen bilder derfra også etterhvert :-D For trønderne vil du alltid være "Haugesund" ;-)
Ski baby! Erik S. Hynne
|
|
|
[Re: gikke]
17/08/2009 18:33
|
Stine L
Ringrev
|
Ringrev
Ungdommen og jeg måtte dessverre dra hjem fredag, høyst motvillig. Fem flotte dager med supre turer ga mersmak og jeg var skrekkelig misunnelig på dere andre som skulle være der i to dager til. Akkurat da skulle jeg gjerne vært Ole Brum... Våknet til strålende sol hver dag og regnet lot høflig vente på seg til vi var vel i hus igjen på ettermiddagene. (det hadde jeg aldri trodd etter alle de dystre værmeldingene på forhånd) Fagre Norge viste seg virkelig fra sin beste side og stiene var overraskende tørre de fleste steder. Gutta og Ida var også kjempefornøyde med turen og krever definitivt reprise neste august. Så da er det bare å booke hytte til neste år Hyggelig å se dere alle sammen!
|
|
|
[Re: Stine L]
17/08/2009 21:36
|
hallgeir
Entusiast
|
Entusiast
Takker for hyggelig treff folkens !
-hvis noen begynner å tvile på sin interesse for terrengsykling, så reis til Skeikampen området !
Kan bl.a anbefale Gråkampen , og stiene nordover mot Vendalen/Kvitfjell !
|
|
|
[Re: hallgeir]
18/08/2009 08:48
|
ihokstad
Avhengig
|
Avhengig
Deilig med en tur til Skei igjen ja; skuffer aldri Skjønner meg imidlertid ikke helt på denne klagingen om kommersialisme; Utflukt slik det har vært arrangert de siste årene har vært helt strålende arrangementer, og det er bare naturlig at når et slik stort apparat settes i gang, så er det ikke gratis... Greit nok at det er endel kommersielle aktører tilstede, men still deg selv disse spørsmålene: 1. Er det kjipt å ha sjansen til å prøve sykkelen du har drømt om i lange tider? 2. Er det en belastning å kunne grafse litt på de nye godsakene til feks Norrøna før det finnes i butikken? 3. Er det teit at det er masse fine premier på quizen? 4. Er det dumt at noen serverer deg nylagde pølser på tur? 5. Er det ubeleilig at det står folk i baseområdet om selger slanger, når man mot all formodning klarer å punktere 4 ganger? Jeg bare spør altså, jeg synes begge type turer gir meg mye hva sykling og opplevelser angår 
|
|
|
[Re: ihokstad]
18/08/2009 09:34
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
18/08/2009 09:55
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Deilig med en tur til Skei igjen ja; skuffer aldri Skjønner meg imidlertid ikke helt på denne klagingen om kommersialisme; Utflukt slik det har vært arrangert de siste årene har vært helt strålende arrangementer, og det er bare naturlig at når et slik stort apparat settes i gang, så er det ikke gratis... Greit nok at det er endel kommersielle aktører tilstede, men still deg selv disse spørsmålene: 1. Er det kjipt å ha sjansen til å prøve sykkelen du har drømt om i lange tider? 2. Er det en belastning å kunne grafse litt på de nye godsakene til feks Norrøna før det finnes i butikken? 3. Er det teit at det er masse fine premier på quizen? 4. Er det dumt at noen serverer deg nylagde pølser på tur? 5. Er det ubeleilig at det står folk i baseområdet om selger slanger, når man mot all formodning klarer å punktere 4 ganger? Jeg bare spør altså, jeg synes begge type turer gir meg mye hva sykling og opplevelser angår Alt dette er det i hvertfall muligheten til på Kongsberg i helgen. Det er fortsatt god plass i skogen rundt Funkelia. Demosykler fra: Scott, Trek, Cube, Commencal, LaPierre og GT vil være tilgjengelig for testing for alle som har utfluktspass. Commencal kommer med verdenspremiere på 2010-modeller, mens Lapierre aldri før har vært representert i Norge. Det bør være noe for en hver smak. Øyvind
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
18/08/2009 09:56
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Gleder meg 
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
18/08/2009 11:32
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Deilig med en tur til Skei igjen ja; skuffer aldri Skjønner meg imidlertid ikke helt på denne klagingen om kommersialisme; Utflukt slik det har vært arrangert de siste årene har vært helt strålende arrangementer, og det er bare naturlig at når et slik stort apparat settes i gang, så er det ikke gratis... Greit nok at det er endel kommersielle aktører tilstede, men still deg selv disse spørsmålene: 1. Er det kjipt å ha sjansen til å prøve sykkelen du har drømt om i lange tider? 2. Er det en belastning å kunne grafse litt på de nye godsakene til feks Norrøna før det finnes i butikken? 3. Er det teit at det er masse fine premier på quizen? 4. Er det dumt at noen serverer deg nylagde pølser på tur? 5. Er det ubeleilig at det står folk i baseområdet om selger slanger, når man mot all formodning klarer å punktere 4 ganger? Jeg bare spør altså, jeg synes begge type turer gir meg mye hva sykling og opplevelser angår Alt dette er det i hvertfall muligheten til på Kongsberg i helgen. Det er fortsatt god plass i skogen rundt Funkelia. Demosykler fra: Scott, Trek, Cube, Commencal, LaPierre og GT vil være tilgjengelig for testing for alle som har utfluktspass. Commencal kommer med verdenspremiere på 2010-modeller, mens Lapierre aldri før har vært representert i Norge. Det bør være noe for en hver smak. Øyvind Beklager men der butta det for meg gitt. Det som forundrer og skuffer meg stort er at det ser ut til at redaksjonen har ignorert tiltaket med å videreføre en tradisjon fra langt tilbake. Det har vært spurt om litt oppbakking, men det har man tydeligvis ikke tatt seg bryet til å svare på en gang. Å nå leser jeg Øyvind skriver "Alt dette er det i hvertfall muligheten til på Kongsberg i helgen". Jeg oppfatter dette svært negativt, som om ikke Skei-treffet er noe en bryr seg om eller har noe å tilby. Interessante saker blir ofte lagt opp sticky, og jeg hadde trodd at Skei-treff også ville uten at man skulle gå på kne eller betale en slump penger. Men det var tydeligvis ikke interessant. Åkkesom vi kommer til å gjøre dette om igjen neste år. med den overraskende store responsen og deltakelsen trenger vi ikke noe hjelp fra redaksjonen, men dere er velkommen til å se hvordan det gror på grasrotnivået. Det kommer mange meldinger om om folk som vil opp igjen neste år, flere som ikke fikk det til i år men satser neste år. Det forundrer meg stort hvor lite respons TS : NO har hatt til dette. Dråpen kom sigende i går etter lang vurdering, jeg har sagt opp abonnementet på Terrengsykkel i mangel på blant annet grasrot engasjement. Synd, men 24 utgaver av Bike er bestilt i stede. bike Når det er sagt så er det to ting jeg kan gi bladet ros for og det er epistlene til Geir Anders og testene. Det ble ikke nok til å velge å ha dette lenger, det mangler alt for mye utenom startnummer opp og ned samt lycra for min del. Ikke ta det ille opp Ingrid, se på det som en vennskapelig kommentar  1. Er det kjipt å ha sjansen til å prøve sykkelen du har drømt om i lange tider? Vi hadde dette på Skei, samt at det var en drøss andre sykler en i god grasrotånd kunne få prøve.2. Er det en belastning å kunne grafse litt på de nye godsakene til feks Norrøna før det finnes i butikken? Der melder vi pass og vil heller ikke følge opp3. Er det teit at det er masse fine premier på quizen, med premier? Den ble det ikke noe av i år, men den kommer neste år4. Er det dumt at noen serverer deg nylagde pølser på tur? Vel, sikkert koselig, men det er faktisk ei god matpakke også5. Er det ubeleilig at det står folk i baseområdet om selger slanger, når man mot all formodning klarer å punktere 4 ganger? He he, med all den tilgangen det er på slanger fra sykkelkompisser som gladeligen gir bort er ikke dette noe problem. Selv hadde jeg med en pose med slanger til den som ikke hadde reserveslange, gratis.Ha meg unnskyldt dere som kom dere vel i havn på Skei, svaret Øyvind leverer her var det som fikk det til å renne over. Jeg skal ikke besudle denne tråden noe mer, det som måtte ut er ute, og jeg er ferdig. Nok en gang takk til alle som kom til Skei, til alle som gjorde det til det det ble fordi dette var noe vi alle gjorde trivelig i fellesskap. Neste år's planlegging er allerede i gang. Å Håkon, flott at du gleder deg til neste års Skei-treff, du er hjertelig velkommen.
|
|
|
18/08/2009 11:52
|
ihokstad
Avhengig
|
Avhengig
Neida, Stig, tar det overhodet ikke ille opp, alle må få ha sine meninger, og om man er uenig, så betyr ikke det at man ikke kan være gode venner for det Tror forresten ikke de som stiller opp med sykler til utlån bare gjør dette i ren idealistisk "grasrotånd", men det kan man jo tro hva man vil om... Det jeg mener er at det er rom for flere typer arrangement, noen mer kommersielle, og andre mindre kommerse sammenkomster, jeg koser meg med begge deler iallefall! Uansett, å sitte på et forum som dette å sikle/diskutere nye deler, sykler, klær og stash samtidig som man fordømmer alle kommersielle interesser der ute blir nå litt å skyte seg selv i foten i mine øyne... Ingrid, som trives i gresset, men blomster er fine de også 
Redigert av ihokstad; 18/08/2009 11:54.
|
|
|
18/08/2009 11:58
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Klarer ikke helt å forstå hvorfor dette blir tatt så ille opp. Utflukt ble startet som et grasrot-arrangement av en gjeng med kompiser, men utviklet seg etterhvert utover det. At Skreitreffet fortsetter er jo helt supert.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
18/08/2009 12:47
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Å Håkon, flott at du gleder deg til neste års Skei-treff, du er hjertelig velkommen. Takk  Nå var det egentlig Utflukt på Kongsberg til helga jeg akkurat først gleder meg til  , men jammen gleder jeg med ikke til Skei-treff neste år også. Ligger ann til enten Skei eller Fjørå treff for meg neste år. Fikk helt abstinenser når jeg så bilder fra årets Skei-treff!
|
|
|
[Re: hbakken]
18/08/2009 12:55
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Flott, jeg er også nysgjerrig på Fjørå. Men det foresvever meg mye oppover. Som ullsøkning er kroppen min bare bygd for slett mark 
|
|
|
18/08/2009 13:37
|
Lyn-Peder
Toppturist
|
Toppturist
Flott, jeg er også nysgjerrig på Fjørå. Men det foresvever meg mye oppover.
Neida! Vil ikke si dét! Heldigvis er det slik at fra toppen kan det bare gå én vei!  Så flott ut på Skei i helga - litt misunnelig der, gitt! 
|
|
|
[Re: Lyn-Peder]
18/08/2009 14:04
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
He he, nå har jeg gått opp på Skeikampen tre ganger på under ei uke. Det kan jo hende jeg skal klare å komme opp en gang 
|
|
|
|
|