Da blir det Grønmo-Sandbakken-Østmarkskapellet-Grønmo på dagens Tirsdagsklubb! Det KAN bli vått enkelte steder, så jeg tror jeg kjører vanntette sko.
Oppmøte ved parkeringsplassen nedenfor klubbhuset til Grønmo golfklubb i Sørliveien.
* Ta av fra E6 ved Klemetsrud ved gjenvinningsanlegget (den høye pipa)
* Kjør over motorveien på brua mot Enebakk.
* I dumpa ved en liten kiosk, og før en rundkjøring, går veien mot Grønmo golfklubb/ Grønmo fyllplass.
* Fortsett denne veien forbi hele miljøstasjonen, helt til veien stanser i en bom. Fortsett til venstre rett før bommen, og til den fine p-plassen nedenfor klubbhuset. Golfbransjen er i krise, så det er nok av plasser der.
Deretter skal vi sykle en kilometer på grusveien mot Østmarkskapellet, passere utkjøringen av Dødsbakken og senere ta til høyre over en liten trebro og inn i skogen sørover mot Sandbakken (ca 4.5 km) forbi Askevann.
Da ender vi på p-plassen nedenfor Sandbakken. Så 500 meter grus til serveringsstua (som har stengt), før vi stikker nordover igjen i skogen bak Sandbakken. Vi ender opp i Smørhullet, og her kan vi gjøre flere vrier, avhengig av vær og føre. Vi kan sykle over klopper og blåsti slik at vi ender på grusveien mot kapellet igjen, sykle grus til kapellet og deretter rundt Rundvann og ned nedkjøringen mot Grønmo igjen. Denne er rasende festlig, og en nedkjøring de færreste får med seg siden mange brekker av ganske fort ned mot Skullerudstua (som også er en festlig nedkjøring).
Fra Smørhullet kan vi ta andre og lengre varianter, men det ser vi an.
Bakker: Ja, men ingen ekstreme og lange bakker, snarere småkupert. Jeg har ikke tenkt å trene hardt i kveld, noe som betyr hyggetempo som passer ALLE, nybegynner eller proff. Den som ikke har vært med på Tirsdagsklubb og er litt keen, kan begynne i kveld!
Jeg pakker med en hybridjakke, men satser på å slippe å bruke den.
Drit i nålen på kartutsnittet; vi skal til den røde prikken og følge den vaklende røde Photoshop-linja mi.
Nilsern: Husk å ta med en grov fil til dekka dine

Harald