Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fontainebleau

Fontainebleau #2265807 26/01/2009 14:51
K
Kisp Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
K
Jeg har fått et tilbud om å tilbringe påsken i Fontainebleau og lurer på om det er lurt å ta med seg en sykkel så man har noe å gjøre når man har blitt lei av å henge på småstein rundt om i skogen..

Alternativene er å ta med seg en stisykkel eller racer/cx, eventuelt leie noe der nede, men om mulighetene er begrenset så synes jeg også at en norsk hyttevegg er et godt sted å være i påsken.

Noen erfaringer?

-Kisp

Redigert av Kisp; 26/01/2009 14:52.
Re: Fontainebleau [Re: Kisp] #2265808 30/01/2009 11:46
P
piltdown Offline
Medlem
Medlem
P
Hvis man virkelig ønsker å blande kortene (buldring og sykling) lar dette seg gjøre med letthet i Fontainebleau. Flatt område som innbyr til fin landeveissykling og lett stisykling.
Hest er jo noen av Paris-fiffenes frekomstmiddel når de ferierer i denne skogen. Dette resulterer i et mylder av rideveier og stier. Som sagt mye er flatt, noe er svært sandete, men mange plasser riktig så flott.

I gågata i byen (Fontainebleau) ligger en meget velutstyrt sykkelsjappe der man kan få tips om de hotteste sykkelplassene og sikkert leie sykkel også.

Sikkert mye folk der i Påska, men plass til syklist og buldrer fra Noreg er det vel. fishwhack

Dropp hytteveggen i år, du!
god tur!

PerB

Re: Fontainebleau [Re: piltdown] #2265809 03/02/2009 11:12
josse Offline
Det er lenge siden jeg har vært i skogen nå, men jeg tilbragte noen påsker i Font på slutten av 90-tallet. Noen fantastiske turer og fantastisk stein. Det er alltid buldre som "nesten går" og når man drar derfra tenker man bare at man _MÅ_ tilbake for å få gått dem.

Den gangen mener jeg det var generellt forbud mot å sykle på stiene, men noen var spesiellt anlagt for dette. Dette ville jeg ihvertfall sjekket opp før jeg tok med XC-sykkel nedover.

Landeveien er sikkert strålende der nede, og kan jo være fint å gjøre på hviledagene. Samtidig, buldringen er best i verden, mens syklingen er vel bare "middelmådig". Du får uansett en flott påske!

Re: Fontainebleau [Re: josse] #2265810 06/02/2009 13:43
K
Kisp Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
K
Nå blir det fontis på meg så da er det bare å finne ut om jeg tar med meg eller satser på å leie..
(norwegian vs. fransk nettvegring)

Takk for hjelpen!

-Kisp

Moderator  support