Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Oslo - Moelven

Oslo - Moelven #2260819 26/10/2008 18:28
J
Jekkis Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Hei. Eg har fri på tirs, og lure på om eg ska overraske ein kompis i Moelven utfor Hamar med et besøk. Tenkte å sykle opp. Noen tips om hvilken vei som er lettest og om det går å sykle over Mjøsbrua? Sett litt på kart og tror Riksvei 4 blir lettest, men tar gjerne i mot råd. Sykler racer... Takk for svar!

Re: Oslo - Moelven [Re: Jekkis] #2260820 26/10/2008 19:10
radler Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hallo!
Mjøsbrua er helt fin å sykkle over. God tur!
Mvh
JR, Lhmr

Re: Oslo - Moelven [Re: Jekkis] #2260821 27/10/2008 11:54
Terskel Offline
Entusiast
Entusiast
Vet ikke hvor godt kjent du er på RV 4, men her kommer i hverfall noen tips frem til Reinsvoll. Derfra har det skjedd en del med veien de siste par åra.
På Gjelleråsen må du ta veien om Hagan. (slik at du unngår tunnelen) Denne kan du holde 2-3 km til Shell stasjonen på Kjul. Her kan du enten ta ut på RV 4 igjen til Stryken, eller benytte sykkelvei + veien over Fugleåsen nesten frem til Stryken.
På Stryken må du ta av til høyre og sykle gamleveien på østsiden av Harestuvannet og følge denne over Grua videre mot Roa. På Roa krysser du RV 4 for så å sykle inn på RV igjen 4 rett nord for Roa i stor rundkjøring.
Etter ca 7 mil kommer du til Jaren (to-plan kryss) Ta til høyre her og sykle en bit på Paralellveien og deretter Movegen (søk på nett) Movegen kommer igjen på Rv 4 et godt stykke opp mot Lygna (ca 600 moh/tidlig snø) Herfra lett nedover til du passerer grensa til Vestre Toten. Rett etter den vil jeg anbefale vestsiden av Einafjorden. Ca 1 mil frem til Eina stasjon.
Det var så langt mine lokalkunnskaper strekker til. Kansje noen i Raufoss og Gjøvik SK kan gi noen tips. [url=http://www.raufossck.com/] God tur!

Øyvind
Re: Oslo - Moelven [Re: Terskel] #2260822 29/10/2008 12:08
J
Jekkis Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Takk for svar, får ta turen te neste år, han eg sko besøke va ikkje hjemma (sjekka på forhånd...)
Tok hellår turen te Asker og videre mot Slemmestad, Nærnes, Båtsø, Tofte, Svelvik, Sætre og tilbake til Asker og Oslo igjen. Veldig fin tur med mye fin sjøutsikt! Va litt kaldt og ble litt fortere mørkt enn planlagt, men det blei alt i alt 14 fine mil som merkes i dag!

Moderator  support